Наръчник за всичко, което може да се обърка в космоса, според филмите
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/19
Действието на цели франчайзи се развива в една далечна галактика, но кинотворците, които са отговорни за тези космически мисии, никога не забравят какво прави космоса толкова пленителен и опасен. Тези кинематографични опасности варират от напълно възможната грешка на борда на Аполо 13, до всезнаещият жесток изкуствен интелект в „2001: Космическа одисея“ и в тази галерия ние подбрахме някои от най-добрите примери. (Warner Bros.)
Проблем с екипировката
2/19
Най-обикновената спънка за кинематографичните пътувания до звездите – проблеми с екипировката и оборудването, които заплашват много космически мисии. Кацането на Луната на Apollo 11 допълва успеха на адаптацията по романа на Мартин Кейдин, но провалената мисия на „Аполо 13“, с експлодиращите кислородни бутилки, стига до големия екран и получава девет номинации за „Оскар“, като бонус. (Universal Pictures)
Проблем с екипировката
3/19
Реалният Space Camp, САЩ, служи като вдъхновение на „SpaceCamp“, 1986 г., в който участват Кели Престън, Леа Томпсън и Хоакин Финик. В лентата са показани проблеми с бутилки с кислород, които не функционират правилно и повреден робот, който ги изпраща в космоса. „Европа 2013“, на Сабастиан Кордеро, също използва идеята за проблем с двигателя, заради който екипажът не може да се върне на Земята, както и на следи от живот, открити на луната на Юпитер. (Magnolia Releasing)
Космически отпадъци
4/19
Освен лошата екипировка и корпоративни машинации, космическите отпадъци представляват най-реалистичната заплаха за космическите изследователи. В момента има хиляди сателити, които се движат в земната орбита, като всички те губят малки части, заради ерозия, дезинтеграция или сблъсъци, които на свой ред могат да повредят други сателити. Обикновен космически боклук предизвиква истински хаос в „Смъртоносно влияние“ и „Армагедон“. (Paramount Pictures)
Космически отпадъци
5/19
Проблемите с космическите отпадъци, са много повече от тези, в резултат на човешка грешка и това много ясно се вижда в „Гравитация“ на Алфонсо Куарон. Например, верижната реакция, която оставя Сандра Бълок да се носи в космоса – проблем, който е заснет по перфектен начин от Куарон – се случва реално, когато руска ракета се сблъсква в стар сателит. (Warner Bros.)
Космически отпадъци
6/19
Космически кораб преминава през астероидно поле, докато екипажът му е в състояние на хибернация, и това отприщва събитията в „Пасажери“ (2016). Отпадъците предизвикват сериозна повреда, която събужда по-рано Джим Престън (Крис Прат) от хибернация, но егоизмът на Престън е този, който съсипва живота на Аврора (Дженифър Лорънс). Понякога космическият ад са другите хора. (Columbia Pictures)
Корпоративни манипулации
7/19
Най-лошото на това да имаш работа в космоса, е, че това все пак е работа. И един от най-ужасните сценарии може да е сходен на този в хорър лентата на Ридли Скот „Пришълецът“ – филм за космоса, в който шефът ти е толкова склонен да те убие, колкото и някакъв вид извънземна заплаха. (Twentieth Century Fox)
Нападение от извънземни
8/19
Първите случаи на сифилис в Европа са записани едва в средата на 1490 г., което създава една от най-популярните теории: че болестта идва като бактерия от американците и светкавично бързо се развива във венерическа форма. Едно извънземно нападение на Земята изглежда е отражение на империалистически страхове, започващи с очевидния пример на „Война на световете“, изглежда самият космос създава перфектни условия за живот на крипто-колониалистки заплахи. (Paramount Pictures)
Нападение от извънземни
9/19
„Пришълецът“, който е крайъгълният камък на жанра, дори показва чудовище, което се размножава, като гротеска пародия на човешката репродукция и анатомия: ксеноморфът, който преследва хората от екипажа на Ностромо, майсторът на колониалистката и империалистката лудост. (Twentieth Century Fox)
Нападение от извънземни
10/19
Но дебнещата извънземна заплаха може да варира от сравнително високобюджетния „Признак на живот“, до „Inseminoid“, където извънземните са представени малко по-различно: например като спора, която се развива изключително бързо до хлъзгав пришълец, който избива целия екип от хора. (Columbia Pictures)
Метеж в космоса
11/19
„Mutiny In Outer Space“ (1965) изправя екипажа на Космическа станция X-7 срещу собствения им командир, чийто пристъп на „космическа заплаха“ необичайно съвпадат с пристигането на извънземна плесен, превземаща цялата космическа станция в опит да стигне до Земята. (Allied Artists Pictures)
Метеж в космоса
12/19
В „Silent Running“ Брус Дърн иззема контрола над космически товарен кораб, след като не се подчинява на заповед да унищожи безценен товар: остатъците от последните гори на Земята. (Universal Pictures)
Изкуствен интелект
13/19
Роботите с изкуствен интелект би трябвало да са перфектна компания за космически пътешествия. Но както ние много добре знаем от научната фантастика, те могат и да са най-ужасните спътници на човека, защото понякога са твърде умни… Например ХАЛ 9000 от „2001: Космическа одисея“ има съзнание и е склонен към убийства, неговото безчувствено и всевиждащо око – един вечен образ на опасностите от сътвореното от човека. (MGM)
Изкуствен интелект
14/19
В „УОЛ-И“ един космически кораб е дом на последните представители на човешкия род и е контролиран от изкуствен интелект, чиято дума е по-тежка дори от тази на капитана, което води до метеж на кораба. (Walt Disney Studios)
Космическа лудост
15/19
Учените, които виждаме на големия екран, преживяват и психически проблеми, по време на междупланетарните си пътувания, макар и по начини, които не отговарят много на реалността. Филмът „The Black Hole“ (1979) разказва историята на лудия д-р Райнхард, който просто иска да види какво има от другата страна на едноименното парче от време-пространството. (Buena Vista Distribution Company)
Космическа лудост
16/19
Брад Дуриф е обсебен от ксеноморфите, в ролята на смахнатия учен в „Пришълецът 4: Възкресение“, който дори помага на проклетите неща да се размножат на борда на космическата станция. (Twentieth Century Fox)
Космическа лудост
17/19
„Пандорум“ от 2009 г. носи името на измислена форма на психоза, която обхваща екипажа на космическия кораб – включително Денис Куейд и Бен Фостър – един по един. (Overture Films)
Космическа лудост
18/19
Космическата лудост не винаги е нелечима, и не е точно лудост; в „Love“ на Уилям Юбанк, астронавтът Лий Милър (Гънър Райт) преживява съкрушителна самота, която води до екстремно татуиране, преди да дойде невероятното откритие. (Gravitas)
Отклонение в свръхестественото
19/19
Тази изолация в космоса, в комбинация с неописуемите мистериите – го правят естествено място за среща със свръхестественото. Понякога, тези срещи могат да бъдат добронамерени, като в „Интерстелар“, но по-често е свързано със страхове от неизвестното, изолацията и мракът, които се комбинират и създават паранормален страх – като в „Соларис“ на Андрей Тарковски. (Paramount Pictures)
1/19
Действието на цели франчайзи се развива в една далечна галактика, но кинотворците, които са отговорни за тези космически мисии, никога не забравят какво прави космоса толкова пленителен и опасен. Тези кинематографични опасности варират от напълно възможната грешка на борда на Аполо 13, до всезнаещият жесток изкуствен интелект в „2001: Космическа одисея“ и в тази галерия ние подбрахме някои от най-добрите примери. (Warner Bros.)
Проблем с екипировката
2/19
Най-обикновената спънка за кинематографичните пътувания до звездите – проблеми с екипировката и оборудването, които заплашват много космически мисии. Кацането на Луната на Apollo 11 допълва успеха на адаптацията по романа на Мартин Кейдин, но провалената мисия на „Аполо 13“, с експлодиращите кислородни бутилки, стига до големия екран и получава девет номинации за „Оскар“, като бонус. (Universal Pictures)
Проблем с екипировката
3/19
Реалният Space Camp, САЩ, служи като вдъхновение на „SpaceCamp“, 1986 г., в който участват Кели Престън, Леа Томпсън и Хоакин Финик. В лентата са показани проблеми с бутилки с кислород, които не функционират правилно и повреден робот, който ги изпраща в космоса. „Европа 2013“, на Сабастиан Кордеро, също използва идеята за проблем с двигателя, заради който екипажът не може да се върне на Земята, както и на следи от живот, открити на луната на Юпитер. (Magnolia Releasing)
Космически отпадъци
4/19
Освен лошата екипировка и корпоративни машинации, космическите отпадъци представляват най-реалистичната заплаха за космическите изследователи. В момента има хиляди сателити, които се движат в земната орбита, като всички те губят малки части, заради ерозия, дезинтеграция или сблъсъци, които на свой ред могат да повредят други сателити. Обикновен космически боклук предизвиква истински хаос в „Смъртоносно влияние“ и „Армагедон“. (Paramount Pictures)
Космически отпадъци
5/19
Проблемите с космическите отпадъци, са много повече от тези, в резултат на човешка грешка и това много ясно се вижда в „Гравитация“ на Алфонсо Куарон. Например, верижната реакция, която оставя Сандра Бълок да се носи в космоса – проблем, който е заснет по перфектен начин от Куарон – се случва реално, когато руска ракета се сблъсква в стар сателит. (Warner Bros.)
Космически отпадъци
6/19
Космически кораб преминава през астероидно поле, докато екипажът му е в състояние на хибернация, и това отприщва събитията в „Пасажери“ (2016). Отпадъците предизвикват сериозна повреда, която събужда по-рано Джим Престън (Крис Прат) от хибернация, но егоизмът на Престън е този, който съсипва живота на Аврора (Дженифър Лорънс). Понякога космическият ад са другите хора. (Columbia Pictures)
Корпоративни манипулации
7/19
Най-лошото на това да имаш работа в космоса, е, че това все пак е работа. И един от най-ужасните сценарии може да е сходен на този в хорър лентата на Ридли Скот „Пришълецът“ – филм за космоса, в който шефът ти е толкова склонен да те убие, колкото и някакъв вид извънземна заплаха. (Twentieth Century Fox)
Нападение от извънземни
8/19
Първите случаи на сифилис в Европа са записани едва в средата на 1490 г., което създава една от най-популярните теории: че болестта идва като бактерия от американците и светкавично бързо се развива във венерическа форма. Едно извънземно нападение на Земята изглежда е отражение на империалистически страхове, започващи с очевидния пример на „Война на световете“, изглежда самият космос създава перфектни условия за живот на крипто-колониалистки заплахи. (Paramount Pictures)
Нападение от извънземни
9/19
„Пришълецът“, който е крайъгълният камък на жанра, дори показва чудовище, което се размножава, като гротеска пародия на човешката репродукция и анатомия: ксеноморфът, който преследва хората от екипажа на Ностромо, майсторът на колониалистката и империалистката лудост. (Twentieth Century Fox)
Нападение от извънземни
10/19
Но дебнещата извънземна заплаха може да варира от сравнително високобюджетния „Признак на живот“, до „Inseminoid“, където извънземните са представени малко по-различно: например като спора, която се развива изключително бързо до хлъзгав пришълец, който избива целия екип от хора. (Columbia Pictures)
Метеж в космоса
11/19
„Mutiny In Outer Space“ (1965) изправя екипажа на Космическа станция X-7 срещу собствения им командир, чийто пристъп на „космическа заплаха“ необичайно съвпадат с пристигането на извънземна плесен, превземаща цялата космическа станция в опит да стигне до Земята. (Allied Artists Pictures)
Метеж в космоса
12/19
В „Silent Running“ Брус Дърн иззема контрола над космически товарен кораб, след като не се подчинява на заповед да унищожи безценен товар: остатъците от последните гори на Земята. (Universal Pictures)
Изкуствен интелект
13/19
Роботите с изкуствен интелект би трябвало да са перфектна компания за космически пътешествия. Но както ние много добре знаем от научната фантастика, те могат и да са най-ужасните спътници на човека, защото понякога са твърде умни… Например ХАЛ 9000 от „2001: Космическа одисея“ има съзнание и е склонен към убийства, неговото безчувствено и всевиждащо око – един вечен образ на опасностите от сътвореното от човека. (MGM)
Изкуствен интелект
14/19
В „УОЛ-И“ един космически кораб е дом на последните представители на човешкия род и е контролиран от изкуствен интелект, чиято дума е по-тежка дори от тази на капитана, което води до метеж на кораба. (Walt Disney Studios)
Космическа лудост
15/19
Учените, които виждаме на големия екран, преживяват и психически проблеми, по време на междупланетарните си пътувания, макар и по начини, които не отговарят много на реалността. Филмът „The Black Hole“ (1979) разказва историята на лудия д-р Райнхард, който просто иска да види какво има от другата страна на едноименното парче от време-пространството. (Buena Vista Distribution Company)
Космическа лудост
16/19
Брад Дуриф е обсебен от ксеноморфите, в ролята на смахнатия учен в „Пришълецът 4: Възкресение“, който дори помага на проклетите неща да се размножат на борда на космическата станция. (Twentieth Century Fox)
Космическа лудост
17/19
„Пандорум“ от 2009 г. носи името на измислена форма на психоза, която обхваща екипажа на космическия кораб – включително Денис Куейд и Бен Фостър – един по един. (Overture Films)
Космическа лудост
18/19
Космическата лудост не винаги е нелечима, и не е точно лудост; в „Love“ на Уилям Юбанк, астронавтът Лий Милър (Гънър Райт) преживява съкрушителна самота, която води до екстремно татуиране, преди да дойде невероятното откритие. (Gravitas)
Отклонение в свръхестественото
19/19
Тази изолация в космоса, в комбинация с неописуемите мистериите – го правят естествено място за среща със свръхестественото. Понякога, тези срещи могат да бъдат добронамерени, като в „Интерстелар“, но по-често е свързано със страхове от неизвестното, изолацията и мракът, които се комбинират и създават паранормален страх – като в „Соларис“ на Андрей Тарковски. (Paramount Pictures)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията