Режисьори, които мразят собствените си филми
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/21
Не всеки режисьор се гордее с всички свои филми. Понякога се случва режисьорите да направят филм, който мразят или съжаляват, че са направили. Тогава те се отказват от него, като че ли той никога не се е случвал. Но въпреки това не може да отрекат факта, че са участвали в създаването му. Кои режисьори не искат да имат нищо общо със собствените си филми? Вижте тук! (Paramount Pictures)
Уди Алън – Ани Хол (United Artists)
2/21
„Филмът трябваше да разказва за това, какво се случва в главата на един мъж, а вие трябваше да видите поток на съзнанието в главата му, аз направих филма, но той стана напълно несвързан“ – казва Уди Алън. Алън мрази финалната версия толкова много, че дори е казал на студиото, че ще направи безплатно следващия филм, ако те решат да го правят отново!
Тони Кей – Американска история Х (New Line Cinema)
3/21
Тони Кей е известен с това, че е перфекционист. Първият вариант на филма бил дълъг 87 минути. От студиото решили, че е твърде кратък и с помощта на Едуард Нортън пуснали една 119-минутна версия. Режисьорът бил бесен. Отказал се от филма и го атакувал по време на премиерата му.
Дейвид Линч – Дюн (Universal Pictures)
4/21
Когато Линч започнал да редактира филма бил толкова разочарован от начина, по който изглежда лентата, че монтажът бил истинско мъчение за него. В някои от вариантите на монтажа, той е с името Алън Смити, Гилдията на американските режисьори използват това име, когато има случай на режисьор, който не иска името му да бъде свързвано с даден филм.
Джоел Шумахер – Батман и Робин (Warner Bros.)
5/21
Джоел Шумахер се извини публично за филма! Той обвини студиото за този провал, твърдейки, че те са искали твърде много злодеи, твърде много герои, и дори са помолили Шумахер да добави сцени, показващи бат-мобилите, за да може да продадат повече играчки. Звучи правдоподобно.
Дейвид Финчър – Пришълецът 3 (20th Century Fox)
6/21
Бидейки първият игрален филм след режисурата на поредица от (страхотни) музикални видеа, Финчър не бил напълно наясно в какво се забърква. Започнал снимките без довършен сценарий и е трябвало да отговаря пред толкова много хора, той изоставил проекта преди пост-продукцията. След това се уверил, че има последната дума за всички свои по-късни филми.
Матийо Касовиц – Вавилон от новата ера (20th Century Fox)
7/21
Касовиц предизвика възхищение у всички с градската си драма „La Haine“, но когато му предложиха да направи голям филм с Вин Дизел, нещата не свършиха по начина, по който той искаше. „Вавилон от новата ера“ се оказа пълна бъркотия. Касовиц порица студиото и ги обвини в това, че са му отказали какъвто и да било контрол върху проекта и са изисквали допълнителни снимки. Накрая той бил толкова разочарован от филма, че се отказал от него.
Денис Хопър – Catchfire (Vestron Pictures)
8/21
Версията на филма за кабелна телевизия (която е малко по-дълга) е преименувана на „Backtrack“. Хопър бил толкова недоволен от филма преди неговата първа прожекция, че и той е използвал името Алън Смити. Според някои това е поради проблеми с монтажа – първоначалната версия на Хопър била 3 часа дълга, а финалната е скъсена до 98 минути.
Стенли Кубрик – Страх и желание (Joseph Burstyn)
9/21
Кубрик толкова много мразел дебютния си филм, че решил да купи оригиналните негативи на „Страх и желание“ и всички съществуващи копия, за да е сигурен, че никога няма да види дневна светлина. За негово съжаление, той е пре-издаден през 2012 г.
Стивън Содърбърг – Под повърхността (Gramercy Pictures)
10/21
Макар че филмът е приет с известно одобрение, Стивън го мрази. Той нарича втората си лента „бъркотия“, „умрял преждевременно“ и „напълно заспал“.
Майкъл Бей – Трансформърс: Отмъщението (Paramount Pictures)
11/21
Бей сам нарича филма „боклук“. Лентата е създадена по време на стачката на Американската гилдия на сценаристите от 2007 и 2008 г., заради което е имал само няколко страници сценарий, около които е трябвало да се развие действието. Така всичко става ясно.
Гилермо дел Торо – Мимикрия (Dimension Films)
12/21
„Мимикрия“ е описан в книгата на дел Торо „Cabinet of Curiosities“ като „съкрушителен за душата опит“. Режисьорът толкова много спорил с изпълнителните директори на студиото, че накрая бил заменен от друг режисьор, който завършил филма. Въпреки това името му присъства в крайните надписи.
Джери Люис - The Day the Clown Cried
13/21
Този филм е направен, но така и не излиза по кината. Той разказва историята на клоун, който е изпратен в… концентрационен лагер. Какво мисли Люис за него? „Що се отнася до този филм, бях объркан. Срамувах се от работата си и бях благодарен, че имах силата да го спра и никога да не позволя някой да го гледа. Той беше много, много лош.“
Алфред Хичкок – Въжето (Universal Pictures)
14/21
Макар че филмът е приет възторжено от критиката, след известно време Хичкок купува правата върху него, така че никой да не може да го гледа. Той смята, че лентата е помпозна и не отговаря на оригиналната пиеса. Все пак, след смъртта му през 1980 г., „Въжето“ е пуснат отново по кината.
Анди Хаус – Зоната на здрача: Филмът (Warner Bros. Pictures)
15/21
Хората, режисирали този злополучен филм са Стивън Спилбърг, Джон Ландис, Джо Данте и Джордж Милър. Анди Хаус – вторият асистент-режисьор е този, който е използвал името Алън Смити в крайните надписи, защото не искал името му да бъде свързвано с инцидента с хеликоптер, който отнел живота на четирима души на снимачната площадка и това да влезе в СV-то му.
Майкъл Ман – Жега, телевизионната версия (Warner Bros.)
16/21
Американските телевизионни мрежи са склонни да редактират най-страшното съдържание от филмите и онова, което е насочено към възрастната част на аудиторията, а това вбесява голяма част от режисьорите. Особено онези, които са толкова покровителствено настроени към филмите си като Ман, който не иска да има нищо общо с каквато и да било скалъпена версия на филма си.
Кийфър Съдърланд - Woman Wanted (Touchstone Pictures)
17/21
„Woman Wanted“ е дебютният филм на Кийфър. За съжаление той толкова много го мрази, че не иска да бъде посочван като негов режисьор. Това е последният филм, в който е използвано името Алън Смити. Проблемът е, че името на Кийфър въпреки това трябва да присъства в крайните надписи, защото той също така играе в него.
Уолтър Хил – Супернова (Metro-Goldwyn-Mayer)
18/21
Този филм има слаб сюжет и ужасно CGI. Режисьорът му е сменян три пъти! Хил, който е последният режисьор, работил по проекта, се е отказвал два пъти от работата по него – първо, след като от студиото отказват да променят сценария и по-късно, когато отказват да му отпуснат средства за повторни снимки. Ето защо Хил е прибягнал до името Смити. Но тъй като то станало твърде известно, режисьорът избрал прякора Томас Лий.
Кевин Ягер - Хелрейзър IV: Кръвна връзка (Dimension Films/ Miramax Films)
19/21
Ягер започнал кариерата си като гримьор, след това поел режисурата на „Hellraiser IV“. За съжаление от студиото не приели неговата идея за филма, така че той напуснал проекта в процеса на продукция. Филмът е завършен от Джо Чапъл (чието име не присъства в крайните надписи). Въпреки това Ягер помолил да използва името на Алън Смити, просто за да се увери, че няма да го свързват с филма.
Артър Хилър - Гори, Холивуд, гори (Buena Vista Pictures)
20/21
Филмът разказва историята на един режисьор на име Алън Смити, чийто филм е съсипан от едно студио и единственият начин да запишат името му в крайните надписи е като използва името на… Алън Смити. Ироничното в тази история е, че филмът се оказал толкова лош, че самият той използвал името Алън Смити в крайните надписи.
Ричард Сарафиан – Соларна криза (Vidmark Entertainment)
21/21
Сарафиан така и не обясни, защо е използвал името на Алън Смити в крайните надписи. Може би защото не струва. Да, това може да е причината.
1/21
Не всеки режисьор се гордее с всички свои филми. Понякога се случва режисьорите да направят филм, който мразят или съжаляват, че са направили. Тогава те се отказват от него, като че ли той никога не се е случвал. Но въпреки това не може да отрекат факта, че са участвали в създаването му. Кои режисьори не искат да имат нищо общо със собствените си филми? Вижте тук! (Paramount Pictures)
Уди Алън – Ани Хол (United Artists)
2/21
„Филмът трябваше да разказва за това, какво се случва в главата на един мъж, а вие трябваше да видите поток на съзнанието в главата му, аз направих филма, но той стана напълно несвързан“ – казва Уди Алън. Алън мрази финалната версия толкова много, че дори е казал на студиото, че ще направи безплатно следващия филм, ако те решат да го правят отново!
Тони Кей – Американска история Х (New Line Cinema)
3/21
Тони Кей е известен с това, че е перфекционист. Първият вариант на филма бил дълъг 87 минути. От студиото решили, че е твърде кратък и с помощта на Едуард Нортън пуснали една 119-минутна версия. Режисьорът бил бесен. Отказал се от филма и го атакувал по време на премиерата му.
Дейвид Линч – Дюн (Universal Pictures)
4/21
Когато Линч започнал да редактира филма бил толкова разочарован от начина, по който изглежда лентата, че монтажът бил истинско мъчение за него. В някои от вариантите на монтажа, той е с името Алън Смити, Гилдията на американските режисьори използват това име, когато има случай на режисьор, който не иска името му да бъде свързвано с даден филм.
Джоел Шумахер – Батман и Робин (Warner Bros.)
5/21
Джоел Шумахер се извини публично за филма! Той обвини студиото за този провал, твърдейки, че те са искали твърде много злодеи, твърде много герои, и дори са помолили Шумахер да добави сцени, показващи бат-мобилите, за да може да продадат повече играчки. Звучи правдоподобно.
Дейвид Финчър – Пришълецът 3 (20th Century Fox)
6/21
Бидейки първият игрален филм след режисурата на поредица от (страхотни) музикални видеа, Финчър не бил напълно наясно в какво се забърква. Започнал снимките без довършен сценарий и е трябвало да отговаря пред толкова много хора, той изоставил проекта преди пост-продукцията. След това се уверил, че има последната дума за всички свои по-късни филми.
Матийо Касовиц – Вавилон от новата ера (20th Century Fox)
7/21
Касовиц предизвика възхищение у всички с градската си драма „La Haine“, но когато му предложиха да направи голям филм с Вин Дизел, нещата не свършиха по начина, по който той искаше. „Вавилон от новата ера“ се оказа пълна бъркотия. Касовиц порица студиото и ги обвини в това, че са му отказали какъвто и да било контрол върху проекта и са изисквали допълнителни снимки. Накрая той бил толкова разочарован от филма, че се отказал от него.
Денис Хопър – Catchfire (Vestron Pictures)
8/21
Версията на филма за кабелна телевизия (която е малко по-дълга) е преименувана на „Backtrack“. Хопър бил толкова недоволен от филма преди неговата първа прожекция, че и той е използвал името Алън Смити. Според някои това е поради проблеми с монтажа – първоначалната версия на Хопър била 3 часа дълга, а финалната е скъсена до 98 минути.
Стенли Кубрик – Страх и желание (Joseph Burstyn)
9/21
Кубрик толкова много мразел дебютния си филм, че решил да купи оригиналните негативи на „Страх и желание“ и всички съществуващи копия, за да е сигурен, че никога няма да види дневна светлина. За негово съжаление, той е пре-издаден през 2012 г.
Стивън Содърбърг – Под повърхността (Gramercy Pictures)
10/21
Макар че филмът е приет с известно одобрение, Стивън го мрази. Той нарича втората си лента „бъркотия“, „умрял преждевременно“ и „напълно заспал“.
Майкъл Бей – Трансформърс: Отмъщението (Paramount Pictures)
11/21
Бей сам нарича филма „боклук“. Лентата е създадена по време на стачката на Американската гилдия на сценаристите от 2007 и 2008 г., заради което е имал само няколко страници сценарий, около които е трябвало да се развие действието. Така всичко става ясно.
Гилермо дел Торо – Мимикрия (Dimension Films)
12/21
„Мимикрия“ е описан в книгата на дел Торо „Cabinet of Curiosities“ като „съкрушителен за душата опит“. Режисьорът толкова много спорил с изпълнителните директори на студиото, че накрая бил заменен от друг режисьор, който завършил филма. Въпреки това името му присъства в крайните надписи.
Джери Люис - The Day the Clown Cried
13/21
Този филм е направен, но така и не излиза по кината. Той разказва историята на клоун, който е изпратен в… концентрационен лагер. Какво мисли Люис за него? „Що се отнася до този филм, бях объркан. Срамувах се от работата си и бях благодарен, че имах силата да го спра и никога да не позволя някой да го гледа. Той беше много, много лош.“
Алфред Хичкок – Въжето (Universal Pictures)
14/21
Макар че филмът е приет възторжено от критиката, след известно време Хичкок купува правата върху него, така че никой да не може да го гледа. Той смята, че лентата е помпозна и не отговаря на оригиналната пиеса. Все пак, след смъртта му през 1980 г., „Въжето“ е пуснат отново по кината.
Анди Хаус – Зоната на здрача: Филмът (Warner Bros. Pictures)
15/21
Хората, режисирали този злополучен филм са Стивън Спилбърг, Джон Ландис, Джо Данте и Джордж Милър. Анди Хаус – вторият асистент-режисьор е този, който е използвал името Алън Смити в крайните надписи, защото не искал името му да бъде свързвано с инцидента с хеликоптер, който отнел живота на четирима души на снимачната площадка и това да влезе в СV-то му.
Майкъл Ман – Жега, телевизионната версия (Warner Bros.)
16/21
Американските телевизионни мрежи са склонни да редактират най-страшното съдържание от филмите и онова, което е насочено към възрастната част на аудиторията, а това вбесява голяма част от режисьорите. Особено онези, които са толкова покровителствено настроени към филмите си като Ман, който не иска да има нищо общо с каквато и да било скалъпена версия на филма си.
Кийфър Съдърланд - Woman Wanted (Touchstone Pictures)
17/21
„Woman Wanted“ е дебютният филм на Кийфър. За съжаление той толкова много го мрази, че не иска да бъде посочван като негов режисьор. Това е последният филм, в който е използвано името Алън Смити. Проблемът е, че името на Кийфър въпреки това трябва да присъства в крайните надписи, защото той също така играе в него.
Уолтър Хил – Супернова (Metro-Goldwyn-Mayer)
18/21
Този филм има слаб сюжет и ужасно CGI. Режисьорът му е сменян три пъти! Хил, който е последният режисьор, работил по проекта, се е отказвал два пъти от работата по него – първо, след като от студиото отказват да променят сценария и по-късно, когато отказват да му отпуснат средства за повторни снимки. Ето защо Хил е прибягнал до името Смити. Но тъй като то станало твърде известно, режисьорът избрал прякора Томас Лий.
Кевин Ягер - Хелрейзър IV: Кръвна връзка (Dimension Films/ Miramax Films)
19/21
Ягер започнал кариерата си като гримьор, след това поел режисурата на „Hellraiser IV“. За съжаление от студиото не приели неговата идея за филма, така че той напуснал проекта в процеса на продукция. Филмът е завършен от Джо Чапъл (чието име не присъства в крайните надписи). Въпреки това Ягер помолил да използва името на Алън Смити, просто за да се увери, че няма да го свързват с филма.
Артър Хилър - Гори, Холивуд, гори (Buena Vista Pictures)
20/21
Филмът разказва историята на един режисьор на име Алън Смити, чийто филм е съсипан от едно студио и единственият начин да запишат името му в крайните надписи е като използва името на… Алън Смити. Ироничното в тази история е, че филмът се оказал толкова лош, че самият той използвал името Алън Смити в крайните надписи.
Ричард Сарафиан – Соларна криза (Vidmark Entertainment)
21/21
Сарафиан така и не обясни, защо е използвал името на Алън Смити в крайните надписи. Може би защото не струва. Да, това може да е причината.
Повече подобни галерии
Обратно към галерията