Как "Отмъстителите" завинаги променят киното
1/11
Над $ 6.8 МИЛИАРДА в боксофиса и повече от 20 филма за десет години. Това са цифрите, които описват накратко кинематографичната вселена на Marvel. Това са цифрите, към които се стреми всяко едно филмово студио след нечувания и безпрецедентен успех на "Отмъстителите" на Marvel. Но екипът от супергерои на Marvel правят повече от това да печелят тонове пари. Той открива нови земи и завинаги променя киното. И как по-точно? Ами... (Disney\ Marvel)
Marvel се превръща в най-желаната собственост в киното
2/11
Преди Marvel Studios да се превърнат в непобедимата сила, която всички ние познаваме днес, те са доволни просто да лицензират някой от героите си (като Спайдър-Мен или Хълк) на други студиа. Преди "Железният човек" лицензирането на един филм или група герои няма нищо общо с дългосрочни бъдещи приходи. (Disney\ Marvel)
3/11
Всичко това се променя, когато Marvel решават да заложат бъдещето на цял куп филми на все още нестабилната репутация на Робърт Дауни Джуниър и на режисьора Джон Фарво, обединявайки цяла една история от комикси под един единствен чадър. И това е началото на нещо грандиозно. Любопитна подробност е, че "Железният човек" е вторият по приходи филм през 2008 г. в САЩ. Питате се кой е първият? "Черният рицар". Забелязвате ли някаква тенденция? (Disney\ Marvel)
Супергероите получават уважението, което заслужават
4/11
В началото лентите на MCU са главно посредствени детски филми и не са приемани много сериозно. Това отношение води до такива катастрофи като "Дявол на доброто" на Афлек. След това се появява Крис Нолан със своя амбициозен и смел прочит на "Батман", с който проправя пътя за Marvel и техните амбициозни теми, запазвайки безгрижния чар на блокбастърите. Хората от Marvel наистина обичат оригиналния материал и дори се опитват да го подобрят още когато това е възможно. (Disney\ Marvel)
Кинематографичната вселена
5/11
Едно време, ако един филм се окаже успешен, той получава продължение или спин-оф. Но Marvel помагат за създаването на нов формат за разказване на истории, създавайки цяла една кинематографична вселена, в която се развива действието на всичките им филми, показвайки я от различни перспективи със самостоятелни филми (представяйки един по-задълбочен поглед към главните герои във вселената). (Disney\ Marvel)
6/11
Изведнъж всеки започва да иска парче от този пай - Universal слагат началото на своята Dark Universe като правят ребуут на чудовищните си икони, DC се пробват със своя собствена DCU (със смесени резултати, меко казано), дори режисьори като сър Ридли Скот се опитва (като че ли) да си отхапе от този пай с "Прометей", филм, който е замислен като предистория на поредицата "Пришълецът". Тази тенденция се наблюдава и в телевизията с неща като Вселената на Стрелата в сериала "Стрелата".(Disney\ Marvel)
Изключително педантично изграждане на цял един свят.
7/11
Това е една изключително важна част от цялата идея за създаването на кинематографична вселена, но вместо просто да я използват, MCU я изпипват до съвършенство и се превръщат в перфектния пример за това как точно трябва да се прави. Продуцентите на Marvel показват едно педантично планиране за следващите няколко години (и филми) и това е едновременно новаторско и забележително в света на киното.(Disney\ Marvel)
Добре дошло на 'Филмовото събитие'
8/11
Има множество самостоятелни филми в каталога на MCU. Те разказват за отделни герои и за техните лични истории, но в същото време водят към едно грандиозно 'филмово събитие' (Отмъстителите), което наистина обединява вселената и е просто епично. Благодарение на такава стратегия продълженията на "Отмъстителите" се превръщат в най-дългоочакваните 'събития' в новата история на киното. Никой не би могъл да предвиди успехът, който има. 'Филмовото събитие' е тук завинаги. (Disney\ Marvel)
Начело са нетипичните герои
9/11
Когато зрителите се замислят за кино и супергерои, те се сещат за Батман, Супер-Мен или Спайдър-Мен, утвърдените икони на жанра. Малцина биха очаквали, че онези, които биха повели революцията ще са герои като Железния човек, Хълк, Капитан Америка, Тор или д-р Стрейндж. Макар че хората ги познават и ги обичат, те все пак не са сред основните действащи фигури преди MCU. Големият им успех се дължи на перфектните кастинг и идея за мястото на всеки един от тях в историята. (Disney\ Marvel)
Социални коментари в супергеройските филми
10/11
Идеята, че комиксови блокбъстъри ще засягат реални социални проблеми като расизма и сексизма би изглеждала странно преди време. Това не е просто един детски филм за борбата между доброто и злото, без усложнения или нюанси. "Черната пантера" демонстрира ефектите от расизма и дава на чернокожата общност кинематографичен образец, "Спайдър-Мен: Завръщане у дома" показва как бедността може да подтикне хората към крайни действия, а "Войната на героите" – ужаса на саморазправата. (Disney\ Marvel)
Сцени след края на надписите
11/11
Никога преди зрителите не са чакали с такова нетърпение да изгледат крайните надписи в един блокбъстър. Защо? Защото след лента на Marvel те винаги виждат мъничка част от това, което предстои, скрити изненади или шеги. Един простичък, но гениален трик, който ни кара да искаме още. Да, и преди е имало сцени след крайните надписи, но никога преди те не са били запазена марка на нечий франчайз. (Disney\ Marvel)
1/11
Над $ 6.8 МИЛИАРДА в боксофиса и повече от 20 филма за десет години. Това са цифрите, които описват накратко кинематографичната вселена на Marvel. Това са цифрите, към които се стреми всяко едно филмово студио след нечувания и безпрецедентен успех на "Отмъстителите" на Marvel. Но екипът от супергерои на Marvel правят повече от това да печелят тонове пари. Той открива нови земи и завинаги променя киното. И как по-точно? Ами... (Disney\ Marvel)
Marvel се превръща в най-желаната собственост в киното
2/11
Преди Marvel Studios да се превърнат в непобедимата сила, която всички ние познаваме днес, те са доволни просто да лицензират някой от героите си (като Спайдър-Мен или Хълк) на други студиа. Преди "Железният човек" лицензирането на един филм или група герои няма нищо общо с дългосрочни бъдещи приходи. (Disney\ Marvel)
3/11
Всичко това се променя, когато Marvel решават да заложат бъдещето на цял куп филми на все още нестабилната репутация на Робърт Дауни Джуниър и на режисьора Джон Фарво, обединявайки цяла една история от комикси под един единствен чадър. И това е началото на нещо грандиозно. Любопитна подробност е, че "Железният човек" е вторият по приходи филм през 2008 г. в САЩ. Питате се кой е първият? "Черният рицар". Забелязвате ли някаква тенденция? (Disney\ Marvel)
Супергероите получават уважението, което заслужават
4/11
В началото лентите на MCU са главно посредствени детски филми и не са приемани много сериозно. Това отношение води до такива катастрофи като "Дявол на доброто" на Афлек. След това се появява Крис Нолан със своя амбициозен и смел прочит на "Батман", с който проправя пътя за Marvel и техните амбициозни теми, запазвайки безгрижния чар на блокбастърите. Хората от Marvel наистина обичат оригиналния материал и дори се опитват да го подобрят още когато това е възможно. (Disney\ Marvel)
Кинематографичната вселена
5/11
Едно време, ако един филм се окаже успешен, той получава продължение или спин-оф. Но Marvel помагат за създаването на нов формат за разказване на истории, създавайки цяла една кинематографична вселена, в която се развива действието на всичките им филми, показвайки я от различни перспективи със самостоятелни филми (представяйки един по-задълбочен поглед към главните герои във вселената). (Disney\ Marvel)
6/11
Изведнъж всеки започва да иска парче от този пай - Universal слагат началото на своята Dark Universe като правят ребуут на чудовищните си икони, DC се пробват със своя собствена DCU (със смесени резултати, меко казано), дори режисьори като сър Ридли Скот се опитва (като че ли) да си отхапе от този пай с "Прометей", филм, който е замислен като предистория на поредицата "Пришълецът". Тази тенденция се наблюдава и в телевизията с неща като Вселената на Стрелата в сериала "Стрелата".(Disney\ Marvel)
Изключително педантично изграждане на цял един свят.
7/11
Това е една изключително важна част от цялата идея за създаването на кинематографична вселена, но вместо просто да я използват, MCU я изпипват до съвършенство и се превръщат в перфектния пример за това как точно трябва да се прави. Продуцентите на Marvel показват едно педантично планиране за следващите няколко години (и филми) и това е едновременно новаторско и забележително в света на киното.(Disney\ Marvel)
Добре дошло на 'Филмовото събитие'
8/11
Има множество самостоятелни филми в каталога на MCU. Те разказват за отделни герои и за техните лични истории, но в същото време водят към едно грандиозно 'филмово събитие' (Отмъстителите), което наистина обединява вселената и е просто епично. Благодарение на такава стратегия продълженията на "Отмъстителите" се превръщат в най-дългоочакваните 'събития' в новата история на киното. Никой не би могъл да предвиди успехът, който има. 'Филмовото събитие' е тук завинаги. (Disney\ Marvel)
Начело са нетипичните герои
9/11
Когато зрителите се замислят за кино и супергерои, те се сещат за Батман, Супер-Мен или Спайдър-Мен, утвърдените икони на жанра. Малцина биха очаквали, че онези, които биха повели революцията ще са герои като Железния човек, Хълк, Капитан Америка, Тор или д-р Стрейндж. Макар че хората ги познават и ги обичат, те все пак не са сред основните действащи фигури преди MCU. Големият им успех се дължи на перфектните кастинг и идея за мястото на всеки един от тях в историята. (Disney\ Marvel)
Социални коментари в супергеройските филми
10/11
Идеята, че комиксови блокбъстъри ще засягат реални социални проблеми като расизма и сексизма би изглеждала странно преди време. Това не е просто един детски филм за борбата между доброто и злото, без усложнения или нюанси. "Черната пантера" демонстрира ефектите от расизма и дава на чернокожата общност кинематографичен образец, "Спайдър-Мен: Завръщане у дома" показва как бедността може да подтикне хората към крайни действия, а "Войната на героите" – ужаса на саморазправата. (Disney\ Marvel)
Сцени след края на надписите
11/11
Никога преди зрителите не са чакали с такова нетърпение да изгледат крайните надписи в един блокбъстър. Защо? Защото след лента на Marvel те винаги виждат мъничка част от това, което предстои, скрити изненади или шеги. Един простичък, но гениален трик, който ни кара да искаме още. Да, и преди е имало сцени след крайните надписи, но никога преди те не са били запазена марка на нечий франчайз. (Disney\ Marvel)