Неща, които виждаме във всеки филм на Крис Нолан
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/12
Според някои хора той е гений, според други претенциозно и бездарно нищожество. Независимо от това дали го харесвате, или го мразите, не може да не се съгласите с факта, че си има свой собствен, уникален стил. Всъщност, ето няколко неща, които със сигурност ще видите във всеки негов филм. За добро или лошо. Кои са те? Започваме… (Warner Bros.)
Герои, които имат проблеми с идентичността (Newmarket)
2/12
В „Мементо“, шедьовърът на Нолан от 2000 г., главният герой непрекъснато трябва да си напомня кой е той. В „Батман“ виждаме супергерой, който се опитва да разбере кой е, като се бори с престъпниците (и със злодеите, срещу които се изправя). В „Генезис“ има герой, който се опитва да разбере дали реалността, в която живее е истинска или не. И списъкът продължава.
Герои с натрапчиви мисли (Warner Bros. Pictures)
3/12
Почти всечи един от героите на Нолан има натрапчиви мисли, които го водят. Батман – борбата с престъпността, Леонард Шелби от „Мементо“ – отмъщението, а Алфред Бордън от „Престиж“ буквално е посветил живота си на илюзията.
Емоционално наранени герои (Warner Bros. Pictures)
4/12
Нолан харесва героите му да са емоционално наранени. Например Леонард Шелби от „Мементо“ загубва жена си, която е убита; Дом Коб от „Генезис“ се чувства виновен за смъртта на съпругата си; Брус Уейн от трилогията „Черният рицар“ загубва родителите си, които са убити и дори Уил Дормър от „Опасно безсъние“ е преживял много.
Изненадващи обрати в сюжета (Warner Bros. Pictures)
5/12
Като че ли Нолан иска всеки негов филм да прилича на „Обичайните заподозрени“ в това отношение. Честно, неговите заплетени истории и желанието за „голямо разкритие“ започват да изглеждат доста отегчително, така че ако той не иска да свърши като М. Найт Шаямалан, трябва да зареже обратите в сюжета.
Епически пропорции (Warner Bros. Pictures)
6/12
След „Мементо“ няма начин Нолан да разкаже обикновена история. Ако го направи, това ще е най-изненадващото нещо, което някога се е случвало в негов филм.
Твърде много обяснения (Warner Bros. Pictures)
7/12
Вместо да покажат всичко в действие, героите на Нолан са склонни по-скоро да обясняват всеки детайл от сюжета в диалог. Това понякога прави разговорите в неговите филми непоносими. Освен това, обясненията изглеждат твърде неестествено, когато се правят по този начин.
Скован диалог (Warner Bros. Pictures)
8/12
„Трябва да стигнем по-надълбоко“ – не е чудно, че това се превърна в мем. Понякога диалогът на Нолан може да бъде наистина болезнен за слушане и „Генезис“ показва това много добре.
Физически ефекти (Warner Bros. Pictures)
9/12
Всъщност това е нещо хубаво. Упорството на Нолан да запази колкото е възможно по-физически специалните си ефекти (за разлика от компютърно генерираното изображение) е наистина достойно за уважение.
Сантиментален монолог (Warner Bros. Pictures)
10/12
Почти във всички негови филми някой от героите има сантиментален монолог. Независимо дали това е карикатура на Алфред, която казва „няма да те заровя“ на капитан Уйен, или монологът на Амелиа Бранд (Ан Хатауей) в „Интерстелар“ за силата на любовта – макар че тяхната цел е да са емоционални, те рядко са в подходящата форма.
Майкъл Кейн (Warner Bros. Pictures)
11/12
След „Батман“ той се появява във всеки един от филмите на Нолан и обикновено е в ролята на мъдрия възрастен човек.
Без сцени след надписите (Warner Bros. Pictures)
12/12
Без бонуси или изненади. Защо? „Един истински филм не би го направил.“
1/12
Според някои хора той е гений, според други претенциозно и бездарно нищожество. Независимо от това дали го харесвате, или го мразите, не може да не се съгласите с факта, че си има свой собствен, уникален стил. Всъщност, ето няколко неща, които със сигурност ще видите във всеки негов филм. За добро или лошо. Кои са те? Започваме… (Warner Bros.)
Герои, които имат проблеми с идентичността (Newmarket)
2/12
В „Мементо“, шедьовърът на Нолан от 2000 г., главният герой непрекъснато трябва да си напомня кой е той. В „Батман“ виждаме супергерой, който се опитва да разбере кой е, като се бори с престъпниците (и със злодеите, срещу които се изправя). В „Генезис“ има герой, който се опитва да разбере дали реалността, в която живее е истинска или не. И списъкът продължава.
Герои с натрапчиви мисли (Warner Bros. Pictures)
3/12
Почти всечи един от героите на Нолан има натрапчиви мисли, които го водят. Батман – борбата с престъпността, Леонард Шелби от „Мементо“ – отмъщението, а Алфред Бордън от „Престиж“ буквално е посветил живота си на илюзията.
Емоционално наранени герои (Warner Bros. Pictures)
4/12
Нолан харесва героите му да са емоционално наранени. Например Леонард Шелби от „Мементо“ загубва жена си, която е убита; Дом Коб от „Генезис“ се чувства виновен за смъртта на съпругата си; Брус Уейн от трилогията „Черният рицар“ загубва родителите си, които са убити и дори Уил Дормър от „Опасно безсъние“ е преживял много.
Изненадващи обрати в сюжета (Warner Bros. Pictures)
5/12
Като че ли Нолан иска всеки негов филм да прилича на „Обичайните заподозрени“ в това отношение. Честно, неговите заплетени истории и желанието за „голямо разкритие“ започват да изглеждат доста отегчително, така че ако той не иска да свърши като М. Найт Шаямалан, трябва да зареже обратите в сюжета.
Епически пропорции (Warner Bros. Pictures)
6/12
След „Мементо“ няма начин Нолан да разкаже обикновена история. Ако го направи, това ще е най-изненадващото нещо, което някога се е случвало в негов филм.
Твърде много обяснения (Warner Bros. Pictures)
7/12
Вместо да покажат всичко в действие, героите на Нолан са склонни по-скоро да обясняват всеки детайл от сюжета в диалог. Това понякога прави разговорите в неговите филми непоносими. Освен това, обясненията изглеждат твърде неестествено, когато се правят по този начин.
Скован диалог (Warner Bros. Pictures)
8/12
„Трябва да стигнем по-надълбоко“ – не е чудно, че това се превърна в мем. Понякога диалогът на Нолан може да бъде наистина болезнен за слушане и „Генезис“ показва това много добре.
Физически ефекти (Warner Bros. Pictures)
9/12
Всъщност това е нещо хубаво. Упорството на Нолан да запази колкото е възможно по-физически специалните си ефекти (за разлика от компютърно генерираното изображение) е наистина достойно за уважение.
Сантиментален монолог (Warner Bros. Pictures)
10/12
Почти във всички негови филми някой от героите има сантиментален монолог. Независимо дали това е карикатура на Алфред, която казва „няма да те заровя“ на капитан Уйен, или монологът на Амелиа Бранд (Ан Хатауей) в „Интерстелар“ за силата на любовта – макар че тяхната цел е да са емоционални, те рядко са в подходящата форма.
Майкъл Кейн (Warner Bros. Pictures)
11/12
След „Батман“ той се появява във всеки един от филмите на Нолан и обикновено е в ролята на мъдрия възрастен човек.
Без сцени след надписите (Warner Bros. Pictures)
12/12
Без бонуси или изненади. Защо? „Един истински филм не би го направил.“
Повече подобни галерии
Обратно към галерията