Как да гледате само добри филми с помощта на един-единствен трик
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/16
Някои холивудски римейк версии на чуждоезични филми са доста посредствени, много често те са толкова наблъскани с поп-култура, че не остава нищо от магията на оригиналния филм. Нашият съвет за това как никога повече да не попадате на лоши филми е да гледате оригинала! Това са най-добрите френски филми, които имат не толкова сполучлив американски римейк. Не е възможно тези оригинали да не ви харесат! (StudioCanal/ Columbia Pictures)
Такси/ Такси в Ню Йорк
2/16
„Такси“ е френски филм от 1998 г., по сценарий на гениалния Люк Бесон, който разказва за таксиметров шофьор, принуден да помага на полицая Емилиен да хване немски престъпници, които ограбват френски банки. В американския римейк шегите са плоски, сценарият е недоизпипан, и дори забавните звезди, които участват в лентата, не могат да я спасят от провал. (ARP Sélection/ 20th Century Fox)
Трима мъже край люлката/ Трима мъже и една малка дама
3/16
Френският оригинал е невероятно успешен. Той е номиниран за награда на Академията за „Най-добър чуждоезичен филм“. Идеята да видим Те Дансън, Том Селек и Стив Гутенберг как стават трио всеотдайни бащи е страхотна. Изключително забавно е да ги гледаме как се борят с пелените и бебешката храна. И все пак римейкът не успява да достигне качеството на оригинала. (Acteurs Auteurs Associés/ Buena Vista Pictures)
Бегълците/ Трима бегълци
4/16
„Трима бегълци“ е криминална комедия от 1989 г., по сценарий на Франсис Вебер, който е и режисьор на проекта, с участието на Ник Нолти и Мартин Шорт. Той е римейк на „Бегълците“, френска комедия от 1986 г., с участието на Жерар Депардийо и Пиер Ришар, отново под режисурата на Вебер. Макар че оригиналът става голям хит, американският римейк получава негативни оценки от критиката. (Gaumont/ Buena Vista Pictures)
Високият рус мъж с черната обувка/ Мъжът с червената обувка
5/16
„Мъжът с червената обувка“ е американска комедия от 1985 г. с участието на Том Ханкс. Тя е римейк на френския филм „Високият рус мъж с черната обувка“, с участието на Пиер Ришар и Мирей Дарк. Ние знаем, че Том Ханк е велик актьор, но когато става дума за комедия, Пиер Ришар е ненадминат. (Gaumont/ 20th Century Fox)
Малък индианец в големия град/ Джунгла в джунглата
6/16
„Джунгла в джунглата“ е комедия от 1997 г. с участието на Тим Алън, Мартин Шорт и Сам Хънтингтън. Той е американски римейк на френския филм от 1994 г. „Малък индианец в големия град“. Сюжетът на „Джунгла в джунглата“ следва сравнително коректно оригиналния филм. Защо тогава да си правим труда да гледаме римейка, когато можете да видите оригинала? (Buena Vista Pictures/ Buena Vista Pictures)
Гости от миналото/ Гости от миналото
7/16
„Гости от миналото“ е номер 1 в боксофиса във Франция през 1993 г. Рено и Клавие повтарят ролите си в продължение и в американския римейк. Никой не може да повярва, че актьорите са свършили по-добра работа в римейка. (Gaumont/ Buena Vista Pictures)
8/16
Neuf mois/ Девет месеца
9/16
Макар че тази американска романтична комедия от 1995 г. печели $138.5 млн. в световен план, не успява да спечели критиката, за разлика от оригиналния френски филм „Девет месеца“, режисиран от Патрик Брауде. (AFMD/ 20th Century Fox)
Клетка за чудаци/ Клетка за птици
10/16
Френският филм от 1978 г. „Клетка за чудаци“ е номиниран за три награди на Академията и има сериозна група почитатели в САЩ, като освен това става хит сред любителите на чуждоезични филми. Американският римейк също е много голям хит, но въпреки това оригиналът е много по-смешен. ( United Artists/ United Artists)
Mon père, ce héros/ Баща ми е върхът
11/16
Този римейк от 1994 г. на френската комедия, която излиза по кината само три години по-рано, е трябвало да се справи много по-добре. Главната причина за огромния успех на оригинала е неустоимият чар на Жерар Депардийо, който повтаря ролята си на баща, готов на всичко, за да зарадва дъщеря си. И фактът, че трябва да се престори на неин „любовник“, за да може тя да впечатли момче, което харесва, е само един от малките му проблеми. (AMLF/ Buena Vista Pictures)
Никита/ The Assassin (Point of No Return)
12/16
Този е просто незабравим. Стилният трилър на Люк Бесон преминава всички клишета в жанра с образа на коравата и напълно безкомпромисна наемна убийца, опитваща се да оцелее в опасните води на френските тайни служби. Тъй като това е френски филм без шикозни парижани, Холивуд решават да копират „Никита“ сцена по сцена с актьори със силен американски акцент, произнасящи същите реплики. (Gaunt/ Warner Bros.)
Смъртоносна разходка/ Око на свидетел
13/16
Този трилър е характерен за лишените от всякакво очарование филми на шотландския актьор, снимани в края на 90-те. Докато „Смъртоносна разходка“ (1983), основата за този римейк, става хит във Франция, „Око на свидетел“ достига срамните 9% рейтинг в Rotten Tomatoes. (G.E. F./ Destination Films)
Les Compères/ Ние сме баща ти
14/16
Пиер Ришар и Жерар Депардийо са перфектното мъжко дуо за една добра френска комедия. Макар че Били Кристъл и Робин Уилямс също вършат страхотна работа в опитите си да намерят сина на бившето си гадже, френската комедия се отличава с много повече чар и оригинален хумор. (European International/ Warner Bros.)
Вечеря за глупаци/ Вечеря за идиоти
15/16
Как е възможно да не сте чували за тази комедия, с участието на един от най-забавните мъже в Холивуд? Точно така… защото е брутален. Един от най-лошите филми, които сме гледали. „Вечеря за идиоти“ взема една наградена със „Сезар“ комедия от 1998 г. и я превръща в най-ниската точка в кариерата на Стив Карел и Пол Ръд. (Gaumont/ Paramount Pictures)
Cousin, cousine/ Братовчеди
16/16
Всъщност Тед Дансън и Изабела Роселини не са толкова зле в този римейк на Джоуел Шумахер, проблемът по-скоро е, че се опитват да направят римейк на блокбъстър с номинация за „Оскар“, през 1975 г. Сюжетът се фокусира върху двама братовчеди (по брак), които се впускат в афера, за да избягат от нещастието на браковете си. Оригиналът е невероятен хит, дори в САЩ, което ни кара да се запитаме, защо просто не са пуснали същия филм отново по кината? (Gaumont/ Paramount Pictures)
1/16
Някои холивудски римейк версии на чуждоезични филми са доста посредствени, много често те са толкова наблъскани с поп-култура, че не остава нищо от магията на оригиналния филм. Нашият съвет за това как никога повече да не попадате на лоши филми е да гледате оригинала! Това са най-добрите френски филми, които имат не толкова сполучлив американски римейк. Не е възможно тези оригинали да не ви харесат! (StudioCanal/ Columbia Pictures)
Такси/ Такси в Ню Йорк
2/16
„Такси“ е френски филм от 1998 г., по сценарий на гениалния Люк Бесон, който разказва за таксиметров шофьор, принуден да помага на полицая Емилиен да хване немски престъпници, които ограбват френски банки. В американския римейк шегите са плоски, сценарият е недоизпипан, и дори забавните звезди, които участват в лентата, не могат да я спасят от провал. (ARP Sélection/ 20th Century Fox)
Трима мъже край люлката/ Трима мъже и една малка дама
3/16
Френският оригинал е невероятно успешен. Той е номиниран за награда на Академията за „Най-добър чуждоезичен филм“. Идеята да видим Те Дансън, Том Селек и Стив Гутенберг как стават трио всеотдайни бащи е страхотна. Изключително забавно е да ги гледаме как се борят с пелените и бебешката храна. И все пак римейкът не успява да достигне качеството на оригинала. (Acteurs Auteurs Associés/ Buena Vista Pictures)
Бегълците/ Трима бегълци
4/16
„Трима бегълци“ е криминална комедия от 1989 г., по сценарий на Франсис Вебер, който е и режисьор на проекта, с участието на Ник Нолти и Мартин Шорт. Той е римейк на „Бегълците“, френска комедия от 1986 г., с участието на Жерар Депардийо и Пиер Ришар, отново под режисурата на Вебер. Макар че оригиналът става голям хит, американският римейк получава негативни оценки от критиката. (Gaumont/ Buena Vista Pictures)
Високият рус мъж с черната обувка/ Мъжът с червената обувка
5/16
„Мъжът с червената обувка“ е американска комедия от 1985 г. с участието на Том Ханкс. Тя е римейк на френския филм „Високият рус мъж с черната обувка“, с участието на Пиер Ришар и Мирей Дарк. Ние знаем, че Том Ханк е велик актьор, но когато става дума за комедия, Пиер Ришар е ненадминат. (Gaumont/ 20th Century Fox)
Малък индианец в големия град/ Джунгла в джунглата
6/16
„Джунгла в джунглата“ е комедия от 1997 г. с участието на Тим Алън, Мартин Шорт и Сам Хънтингтън. Той е американски римейк на френския филм от 1994 г. „Малък индианец в големия град“. Сюжетът на „Джунгла в джунглата“ следва сравнително коректно оригиналния филм. Защо тогава да си правим труда да гледаме римейка, когато можете да видите оригинала? (Buena Vista Pictures/ Buena Vista Pictures)
Гости от миналото/ Гости от миналото
7/16
„Гости от миналото“ е номер 1 в боксофиса във Франция през 1993 г. Рено и Клавие повтарят ролите си в продължение и в американския римейк. Никой не може да повярва, че актьорите са свършили по-добра работа в римейка. (Gaumont/ Buena Vista Pictures)
8/16
Neuf mois/ Девет месеца
9/16
Макар че тази американска романтична комедия от 1995 г. печели $138.5 млн. в световен план, не успява да спечели критиката, за разлика от оригиналния френски филм „Девет месеца“, режисиран от Патрик Брауде. (AFMD/ 20th Century Fox)
Клетка за чудаци/ Клетка за птици
10/16
Френският филм от 1978 г. „Клетка за чудаци“ е номиниран за три награди на Академията и има сериозна група почитатели в САЩ, като освен това става хит сред любителите на чуждоезични филми. Американският римейк също е много голям хит, но въпреки това оригиналът е много по-смешен. ( United Artists/ United Artists)
Mon père, ce héros/ Баща ми е върхът
11/16
Този римейк от 1994 г. на френската комедия, която излиза по кината само три години по-рано, е трябвало да се справи много по-добре. Главната причина за огромния успех на оригинала е неустоимият чар на Жерар Депардийо, който повтаря ролята си на баща, готов на всичко, за да зарадва дъщеря си. И фактът, че трябва да се престори на неин „любовник“, за да може тя да впечатли момче, което харесва, е само един от малките му проблеми. (AMLF/ Buena Vista Pictures)
Никита/ The Assassin (Point of No Return)
12/16
Този е просто незабравим. Стилният трилър на Люк Бесон преминава всички клишета в жанра с образа на коравата и напълно безкомпромисна наемна убийца, опитваща се да оцелее в опасните води на френските тайни служби. Тъй като това е френски филм без шикозни парижани, Холивуд решават да копират „Никита“ сцена по сцена с актьори със силен американски акцент, произнасящи същите реплики. (Gaunt/ Warner Bros.)
Смъртоносна разходка/ Око на свидетел
13/16
Този трилър е характерен за лишените от всякакво очарование филми на шотландския актьор, снимани в края на 90-те. Докато „Смъртоносна разходка“ (1983), основата за този римейк, става хит във Франция, „Око на свидетел“ достига срамните 9% рейтинг в Rotten Tomatoes. (G.E. F./ Destination Films)
Les Compères/ Ние сме баща ти
14/16
Пиер Ришар и Жерар Депардийо са перфектното мъжко дуо за една добра френска комедия. Макар че Били Кристъл и Робин Уилямс също вършат страхотна работа в опитите си да намерят сина на бившето си гадже, френската комедия се отличава с много повече чар и оригинален хумор. (European International/ Warner Bros.)
Вечеря за глупаци/ Вечеря за идиоти
15/16
Как е възможно да не сте чували за тази комедия, с участието на един от най-забавните мъже в Холивуд? Точно така… защото е брутален. Един от най-лошите филми, които сме гледали. „Вечеря за идиоти“ взема една наградена със „Сезар“ комедия от 1998 г. и я превръща в най-ниската точка в кариерата на Стив Карел и Пол Ръд. (Gaumont/ Paramount Pictures)
Cousin, cousine/ Братовчеди
16/16
Всъщност Тед Дансън и Изабела Роселини не са толкова зле в този римейк на Джоуел Шумахер, проблемът по-скоро е, че се опитват да направят римейк на блокбъстър с номинация за „Оскар“, през 1975 г. Сюжетът се фокусира върху двама братовчеди (по брак), които се впускат в афера, за да избягат от нещастието на браковете си. Оригиналът е невероятен хит, дори в САЩ, което ни кара да се запитаме, защо просто не са пуснали същия филм отново по кината? (Gaumont/ Paramount Pictures)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията