Филми, които всъщност са правени в движение
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/11
Ако сте си мислили, че снимането на филм винаги е внимателно обмислен процес, грешите. В историята на Холивуд има множество случаи, при които потенциални блокбъстъри са попадали в ръцете на хора, които не винаги са знаели какво правят, така че е трябвало да импровизират, рискувайки огромни бюджети. Няма да повярвате кои известни филми са направени в движение! (Buena Vista Pictures Distribution)
Пришълецът 3
2/11
Преди Дейвид Финчър да се качи на борда, за да режисира „Пришълецът 3“ е имало конфликт на идеи относно филма. В началото на продукцията нямало сценарий. Била построена снимачна площадка за $7 млн., а след това изхвърлена, поради непрекъснатото пренаписване на сценария. Всъщност заснетият материал за филма се оказва пълна каша от по-ранни идеи и били нужни години, за да бъде редактиран в един (сравнително) свързан филм. Финчър по-късно се отрича от филма, поради разочарование. (20th Century Fox)
Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца и На края на света
3/11
Месец преди началото на снимките имало само сториборд от режисьора Гор Вербински и „подготвителен сценарий“, написан от двамата сценаристи. Месец по-късно се наложило те да се присъединят към екипа и да пишат цялата история в движение. Това било толкова рисковано, че проектът почти бил спрян. (Buena Vista Pictures Distribution)
Железният човек
4/11
Според Джеф Бриджис, Робърт Дауни Джуниър и режисьорът Джон Фавро са снимали каквото им е хрумнало. „Те нямаха сценарий, човече“, затова импровизирали някои неща по време на репетициите и след това карали сценаристите да допълнят текст към действията за деня на снимките. „Бихте си помислили, че във филма за $200 млн. всичко трябва да е перфектно, но беше точно обратното“ – казва Бриджис. (Walt Disney Studios)
Гремлини
5/11
Тук е имало сценарий, но историята, която се развива в процеса на продукция е коренно различна от него. Според думите на режисьора Джо Данте: „В процеса на работа развивахме технологията, не се придържахме строго към сценария, защото открихме нови аспекти на героите на „Гремлини““. Процесът, свързан с ефектите бил изключително труден, но напълно си е заслужавало. (Warner Bros.)
Трилогията Хобит
6/11
Питър Джаксън, който прави трилогия с бюджет от $675 млн., признава, че през цялото време „е импровизирал“. „Не знаех какво - по дяволите - правя.“ В негова защита – той не е разполагал с почти никакво време за подготовка, заради внезапното заминаване на оригиналния режисьор Гилермо дел Торо. (Warner Bros. Pictures)
Самоличността на Борн
7/11
Този екшън блокбъстър е първият високобюджетен филм на Дъг Лайман и тъй като преди това той има опит само като инди кинотворец, предприема по-практически творчески подход. От студиото не харесват това. Особено защото Лайман непрекъснато променял различни неща и експериментирал с различни идеи на снимачната площадка. Сценаристът Тони Гилрой ревизирал сценария почти през цялото време на снимките. Да не споменаваме, че лентата е с доста продължения и все пак свършва страхотно. (Universal Pictures)
Апокалипсис сега
8/11
„Разполагахме с твърде много пари, твърде много оборудване и постепенно полудяхме“ – звучи като начало на катастрофа, нали? Снимачната площадка била толкова хаотична, че направо объркала Франсис Форд Копола (той трябвало да забрави сценария, да импровизира и да направи край от нищото) и да се замисли за самоубийство. За щастие той успява да направи перфектен монтаж на невероятно дългата лента и я превръща в истински шедьовър. (Zoetrope Studios/ United Artists)
Островът на д-р Моро
9/11
Три дни снимки на тази каша и оригиналният режисьор е уволнен. Неговият заместник не се вълнувал много от историята и трябвало да се справи със щуротиите на Вал Килмър, който бил сменен в главната роля от Дейвид Тюлис и Марлон Брандо. Актьорите в главните роли имали свои собствени (понякога странни) идеи за героите си и не се вълнували от мнението на режисьора. Резултатът? Пълна каша.(New Line Cinema)
Принцът на чашите
10/11
Терънс Малик е известен с това, че е импресионистичен режисьор, който се вълнува повече от чувствата, отколкото от историята и от развитието на сюжета. Но с „Принцът на чашите“ той достига нови високи в режисьорското си майсторство. Крисчън Бейл, звездата на филма, нямал представа как ще завърши всичко, не бил чел сценария (макар че такъв все пак имало, но Малик непрекъснато го пренебрегвал). Отнело 2 години, за да редактират филма от направените снимки. (Broad Green Pictures)
This Is Spinal Tap
11/11
Триото, отговорно за тази документална пародия получава $10,000, за да напише сценарий. Вместо това те снимат 20-минутен тийзър, за да уверят продуцента, че могат да се справят. След това продължават със снимките на 100-часов материал (!), който накрая е орязан до 82 минути пълно съвършенство. Накратко, целият филм е пълна импровизация! (Embassy Pictures)
1/11
Ако сте си мислили, че снимането на филм винаги е внимателно обмислен процес, грешите. В историята на Холивуд има множество случаи, при които потенциални блокбъстъри са попадали в ръцете на хора, които не винаги са знаели какво правят, така че е трябвало да импровизират, рискувайки огромни бюджети. Няма да повярвате кои известни филми са направени в движение! (Buena Vista Pictures Distribution)
Пришълецът 3
2/11
Преди Дейвид Финчър да се качи на борда, за да режисира „Пришълецът 3“ е имало конфликт на идеи относно филма. В началото на продукцията нямало сценарий. Била построена снимачна площадка за $7 млн., а след това изхвърлена, поради непрекъснатото пренаписване на сценария. Всъщност заснетият материал за филма се оказва пълна каша от по-ранни идеи и били нужни години, за да бъде редактиран в един (сравнително) свързан филм. Финчър по-късно се отрича от филма, поради разочарование. (20th Century Fox)
Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца и На края на света
3/11
Месец преди началото на снимките имало само сториборд от режисьора Гор Вербински и „подготвителен сценарий“, написан от двамата сценаристи. Месец по-късно се наложило те да се присъединят към екипа и да пишат цялата история в движение. Това било толкова рисковано, че проектът почти бил спрян. (Buena Vista Pictures Distribution)
Железният човек
4/11
Според Джеф Бриджис, Робърт Дауни Джуниър и режисьорът Джон Фавро са снимали каквото им е хрумнало. „Те нямаха сценарий, човече“, затова импровизирали някои неща по време на репетициите и след това карали сценаристите да допълнят текст към действията за деня на снимките. „Бихте си помислили, че във филма за $200 млн. всичко трябва да е перфектно, но беше точно обратното“ – казва Бриджис. (Walt Disney Studios)
Гремлини
5/11
Тук е имало сценарий, но историята, която се развива в процеса на продукция е коренно различна от него. Според думите на режисьора Джо Данте: „В процеса на работа развивахме технологията, не се придържахме строго към сценария, защото открихме нови аспекти на героите на „Гремлини““. Процесът, свързан с ефектите бил изключително труден, но напълно си е заслужавало. (Warner Bros.)
Трилогията Хобит
6/11
Питър Джаксън, който прави трилогия с бюджет от $675 млн., признава, че през цялото време „е импровизирал“. „Не знаех какво - по дяволите - правя.“ В негова защита – той не е разполагал с почти никакво време за подготовка, заради внезапното заминаване на оригиналния режисьор Гилермо дел Торо. (Warner Bros. Pictures)
Самоличността на Борн
7/11
Този екшън блокбъстър е първият високобюджетен филм на Дъг Лайман и тъй като преди това той има опит само като инди кинотворец, предприема по-практически творчески подход. От студиото не харесват това. Особено защото Лайман непрекъснато променял различни неща и експериментирал с различни идеи на снимачната площадка. Сценаристът Тони Гилрой ревизирал сценария почти през цялото време на снимките. Да не споменаваме, че лентата е с доста продължения и все пак свършва страхотно. (Universal Pictures)
Апокалипсис сега
8/11
„Разполагахме с твърде много пари, твърде много оборудване и постепенно полудяхме“ – звучи като начало на катастрофа, нали? Снимачната площадка била толкова хаотична, че направо объркала Франсис Форд Копола (той трябвало да забрави сценария, да импровизира и да направи край от нищото) и да се замисли за самоубийство. За щастие той успява да направи перфектен монтаж на невероятно дългата лента и я превръща в истински шедьовър. (Zoetrope Studios/ United Artists)
Островът на д-р Моро
9/11
Три дни снимки на тази каша и оригиналният режисьор е уволнен. Неговият заместник не се вълнувал много от историята и трябвало да се справи със щуротиите на Вал Килмър, който бил сменен в главната роля от Дейвид Тюлис и Марлон Брандо. Актьорите в главните роли имали свои собствени (понякога странни) идеи за героите си и не се вълнували от мнението на режисьора. Резултатът? Пълна каша.(New Line Cinema)
Принцът на чашите
10/11
Терънс Малик е известен с това, че е импресионистичен режисьор, който се вълнува повече от чувствата, отколкото от историята и от развитието на сюжета. Но с „Принцът на чашите“ той достига нови високи в режисьорското си майсторство. Крисчън Бейл, звездата на филма, нямал представа как ще завърши всичко, не бил чел сценария (макар че такъв все пак имало, но Малик непрекъснато го пренебрегвал). Отнело 2 години, за да редактират филма от направените снимки. (Broad Green Pictures)
This Is Spinal Tap
11/11
Триото, отговорно за тази документална пародия получава $10,000, за да напише сценарий. Вместо това те снимат 20-минутен тийзър, за да уверят продуцента, че могат да се справят. След това продължават със снимките на 100-часов материал (!), който накрая е орязан до 82 минути пълно съвършенство. Накратко, целият филм е пълна импровизация! (Embassy Pictures)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията