Филми, които днес никой не би снимал
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/15
Някога в Холивуд режисьорите са си позволявали много повече свобода и не са се вълнували от политическата коректност. Днес е трудно да се прави филм без да се обиди някой - изглежда зрителите са много по-чувствителни и открито изразяват неодобрението си по отношение на кастинга, или ако открият нещо обидно. Но преди няколко десетилетия нещата са доста различни. Ето 14 филма, които днес не биха получили одобрението на публиката... (Paramount Pictures)
Soul Man
2/15
Марк (К. Томас Хоуел) е приет в Харвард, но не може да си позволи таксата. Той решава да изпие по-голяма доза от лекарство за тен (!), докато стане достатъчно черен, за да мине за афроамеранец. Така той може да кандидатства и да получи стипендия само за чернокожи. Но от случките по-късно Марк осъзнава, че "не е лесно да бъдеш чернокож". Остава загадка защо в лентата е ангажиран Джеймс Ърл Джоунс. Но е очевидно защо дистрибуторът на филма го замита под килима. (New World Pictures)
Song of the South
3/15
Тази забравена история за живота в плантациите след Гражданската война е нещо, което Disney със сигурност биха искали да забравят. Въпреки посланието за единство на расите (две малки бели деца се сприятеляват със забавна чернокожа разказвачка), смесицата от актьорска игра и анимация замазва сериозната проблематика - не е възможно чичо Ремус да е толкова щастлив. (Granger/Shutterstock)
Закуска в Тифани
4/15
Всичко заради един персонаж - Мики Руни е в напълно клиширана роля, на хазяина г-н Юниоши, който е със заешки зъби и силен акцент. Тази сравнително незначителна роля преследва години наред актьора и съсипва страхотното впечатление от иначе чудесния филм. (Paramount Pictures)
Пламтящи седла
5/15
Дори Мел Брукс, който ще ви каже, че "Пламтящи седла" е един от най-забавните филми в историята, признава, че неговият стендъп уестърн днес никога не би стигнал до големия екран. (Warner Bros.)
The Conqueror
6/15
В днешно време хората са много по-чувствителни, когато бели актьори изпълняват ролята на цветнокожи. Кастингът на Джон Уейн за ролята на монголския войн Чингис хан през 1956 е изключително показателен пример. (RKO Radio Pictures)
Бели мадами
7/15
Първо, никой, който е с разсъдъка си, никога не би повярвал, че двамата главни герои в "Бели мадами" (двама агенти на ФБР) с нескопосания им грим, са две бели жени. Но странното и отвратителното в този филм не спират до тук... (Sony Pictures Releasing)
The Bad News Bears
8/15
Във филм, който разказва за детски отбор по бейзбол виждаме как един пиян треньор припада пред играчите си, дете, което ругае възрастни и съотборниците си, използва изобилие от расистки и сексуални епитети и деца, които са пълни загубеняци и празнуват като пият бира. Ето това се нарича семеен филм! Ние споменахме ли, че този филм има две продължения? (Paramount Pictures)
Любовен гуру
9/15
Майк Майърс ефективно слага край на собствената си кариера с този филм, който изглежда така, като че ли звездата може да прекара 90 минути, подигравайки се с индийци по изключително стереотипен начин. (Paramount Pictures)
Джаз певецът
10/15
Това е дядото на филмите "black-face" (чено лице) - историята на млад евреин (Ал Джолсън), който се скрива зад специалния си сценичен костюм и пее "My Mammy" на майка си, която се намира сред публиката. (Warner Bros. Pictures)
Just one of the Guys
11/15
Тийнейджърката Тери Грифит (Джойс Хейсър) минава под прикритие като момче, за да я приемат насериозно като журналист. Макар че филмът е режисиран от жена, Лиса Готлиб, не бихте познали по нищо, съдейки от начина, по който са представени 'атрактивните части' на Тери. Целият филм е твърде неподходящ, намеците за незаконно изнасилване на малолетни също со повтарят повече от веднъж. (Columbia Pictures)
Freebie and the Bean
12/15
Лента, която разказва за две ченгета от Сан Франциско, които нарушават доста правила, за да заловят криминален бос звучи нормално, нали? Ами, Джеймс Каан участва в ролята на фанатика-расист детектив Фрийби, чийто партньор е мексиканецът Бийн, Алън Аркин. Валери Харпър също изпълнява ролята на американка от мексикански произход. Филмът изобилства от хомофобски обиди, освен това има злодей, който неясно защо е травестит. (Warner Bros.)
Mandingo
13/15
Действието се развива в плантация, наречена "Falconhurst". "Mandingo" е нещо като предвоенна версия на "Wife Swap" от Дълбокия Юг. Сериозна порция междурасов секс и всички усложнения, които идват с това по онова време, придружено с расизъм и бруталност, които преминават отвъд всички граници на един "exploitation" филм. След излизането на лентата по кината, забележителният филмов критик Роджър Ебърт го нарича "расистки боклук" и му дава рейтинг от нула звезди. (Paramount Pictures)
The New York Ripper (на Лучио Фулчи)
14/15
Изглежда още от началото на киното, жените в хорърите са преследвани и измъчвани от умопобъркани и "Giallo" (Джиалло) лентите (вълна от италиански трилъри) е огромно вдъхновение за бъдещи хорър режисьори, но отношението към женските персонажи тук преминава толкова много граници, че бързо се превръща от неконфортно порно с насилие над жени, към откровена омраза към жените. (Fulvia Film)
Играчката
15/15
Богат мъж казва на разглезения си син, че може да има всичко, което пожелае в един универсален магазин. Какво си избира? О, просто щастливия чернокож портиер! И да не споменаваме за странния сексизъм във филма. (Columbia Pictures)
1/15
Някога в Холивуд режисьорите са си позволявали много повече свобода и не са се вълнували от политическата коректност. Днес е трудно да се прави филм без да се обиди някой - изглежда зрителите са много по-чувствителни и открито изразяват неодобрението си по отношение на кастинга, или ако открият нещо обидно. Но преди няколко десетилетия нещата са доста различни. Ето 14 филма, които днес не биха получили одобрението на публиката... (Paramount Pictures)
Soul Man
2/15
Марк (К. Томас Хоуел) е приет в Харвард, но не може да си позволи таксата. Той решава да изпие по-голяма доза от лекарство за тен (!), докато стане достатъчно черен, за да мине за афроамеранец. Така той може да кандидатства и да получи стипендия само за чернокожи. Но от случките по-късно Марк осъзнава, че "не е лесно да бъдеш чернокож". Остава загадка защо в лентата е ангажиран Джеймс Ърл Джоунс. Но е очевидно защо дистрибуторът на филма го замита под килима. (New World Pictures)
Song of the South
3/15
Тази забравена история за живота в плантациите след Гражданската война е нещо, което Disney със сигурност биха искали да забравят. Въпреки посланието за единство на расите (две малки бели деца се сприятеляват със забавна чернокожа разказвачка), смесицата от актьорска игра и анимация замазва сериозната проблематика - не е възможно чичо Ремус да е толкова щастлив. (Granger/Shutterstock)
Закуска в Тифани
4/15
Всичко заради един персонаж - Мики Руни е в напълно клиширана роля, на хазяина г-н Юниоши, който е със заешки зъби и силен акцент. Тази сравнително незначителна роля преследва години наред актьора и съсипва страхотното впечатление от иначе чудесния филм. (Paramount Pictures)
Пламтящи седла
5/15
Дори Мел Брукс, който ще ви каже, че "Пламтящи седла" е един от най-забавните филми в историята, признава, че неговият стендъп уестърн днес никога не би стигнал до големия екран. (Warner Bros.)
The Conqueror
6/15
В днешно време хората са много по-чувствителни, когато бели актьори изпълняват ролята на цветнокожи. Кастингът на Джон Уейн за ролята на монголския войн Чингис хан през 1956 е изключително показателен пример. (RKO Radio Pictures)
Бели мадами
7/15
Първо, никой, който е с разсъдъка си, никога не би повярвал, че двамата главни герои в "Бели мадами" (двама агенти на ФБР) с нескопосания им грим, са две бели жени. Но странното и отвратителното в този филм не спират до тук... (Sony Pictures Releasing)
The Bad News Bears
8/15
Във филм, който разказва за детски отбор по бейзбол виждаме как един пиян треньор припада пред играчите си, дете, което ругае възрастни и съотборниците си, използва изобилие от расистки и сексуални епитети и деца, които са пълни загубеняци и празнуват като пият бира. Ето това се нарича семеен филм! Ние споменахме ли, че този филм има две продължения? (Paramount Pictures)
Любовен гуру
9/15
Майк Майърс ефективно слага край на собствената си кариера с този филм, който изглежда така, като че ли звездата може да прекара 90 минути, подигравайки се с индийци по изключително стереотипен начин. (Paramount Pictures)
Джаз певецът
10/15
Това е дядото на филмите "black-face" (чено лице) - историята на млад евреин (Ал Джолсън), който се скрива зад специалния си сценичен костюм и пее "My Mammy" на майка си, която се намира сред публиката. (Warner Bros. Pictures)
Just one of the Guys
11/15
Тийнейджърката Тери Грифит (Джойс Хейсър) минава под прикритие като момче, за да я приемат насериозно като журналист. Макар че филмът е режисиран от жена, Лиса Готлиб, не бихте познали по нищо, съдейки от начина, по който са представени 'атрактивните части' на Тери. Целият филм е твърде неподходящ, намеците за незаконно изнасилване на малолетни също со повтарят повече от веднъж. (Columbia Pictures)
Freebie and the Bean
12/15
Лента, която разказва за две ченгета от Сан Франциско, които нарушават доста правила, за да заловят криминален бос звучи нормално, нали? Ами, Джеймс Каан участва в ролята на фанатика-расист детектив Фрийби, чийто партньор е мексиканецът Бийн, Алън Аркин. Валери Харпър също изпълнява ролята на американка от мексикански произход. Филмът изобилства от хомофобски обиди, освен това има злодей, който неясно защо е травестит. (Warner Bros.)
Mandingo
13/15
Действието се развива в плантация, наречена "Falconhurst". "Mandingo" е нещо като предвоенна версия на "Wife Swap" от Дълбокия Юг. Сериозна порция междурасов секс и всички усложнения, които идват с това по онова време, придружено с расизъм и бруталност, които преминават отвъд всички граници на един "exploitation" филм. След излизането на лентата по кината, забележителният филмов критик Роджър Ебърт го нарича "расистки боклук" и му дава рейтинг от нула звезди. (Paramount Pictures)
The New York Ripper (на Лучио Фулчи)
14/15
Изглежда още от началото на киното, жените в хорърите са преследвани и измъчвани от умопобъркани и "Giallo" (Джиалло) лентите (вълна от италиански трилъри) е огромно вдъхновение за бъдещи хорър режисьори, но отношението към женските персонажи тук преминава толкова много граници, че бързо се превръща от неконфортно порно с насилие над жени, към откровена омраза към жените. (Fulvia Film)
Играчката
15/15
Богат мъж казва на разглезения си син, че може да има всичко, което пожелае в един универсален магазин. Какво си избира? О, просто щастливия чернокож портиер! И да не споменаваме за странния сексизъм във филма. (Columbia Pictures)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията