Апокалипсис сега: кошмарът зад кулисите и наследството
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/16
След 40 години епичният филм на Франсис Форд Копола за войната във Виетнам е неуспорима класика. Но не винаги е било така - първо, цяло чудо е, че е заснет. Отнело е много време и невероятни усилия, за да бъде завършен, а на зрителите им трябва известно време, за да го оценят по достойнство, а попкултурата да му отдаде нужното признание. Вижте какви са шокиращите истории зад кулисите на известната продукция и усетете влиянието ѝ върху попкултурата! (United Artists)
2/16
Според първоначалните планове снимките е трябвало да отнемат шест седмици, но поради различни усложнения, както и заради тайфун, който унищожава снимачната площадка, процесът се удължава 16 месеца. На Копола са му нужни три години, за да направи монтаж на заснетите кадри! Защо? Защото режисьорът заснема безпрецедентните 457 200 метра лента за филма. (United Artists)
3/16
Началната сцена всъщност представлява кадри, извадени от боклука. Статични кадри от необичаен ъгъл от една от шестте камери, използвани за заснемане на сцената с напалма. Копола харесва зловещата геометрия на дърветата и на свистящите хеликоптери и съветва Марк да я монтират с песен на The Doors, наречена "The End", защото решава, че е забавно да започне филма с песен с такова заглавие. (United Artists)
4/16
Мартин Шийн получава инферкт по време на снимките. За да се избегнат клюки в пресата и финансови загуби, като причина за хоспитализацията на Шийн се посочва "топлинен удар". Копола обвинява себе си за инфаркта на Шийн и получава епилептичен припадък. Когато накрая Шийн се връща на работа, той казва: "Не знам дали ще преживея това." (United Artists)
5/16
Франсис Форд Копола на няколко пъти се замисля за самоубийство по време на снимките на филма. Продукцията наистина го избутва на ръба. (United Artists)
6/16
Злоупотребата с наркотици е широко разпространена сред актьорския състав и снимачния екип. Лорънс Фишбърн се пристрастява към хероина! (United Artists)
7/16
Франсис Форд Копола мисли, че Марлон Брандо е запознат със "Сърце на мрака" на Джоузеф Конрад, романът, по който е създаден филмът. Когато Брандо пристига на снимачната площадка, Копола е ужасен да разбире, че Брандо никога не го е чел, не знае репликите си и е напълнял страшно много, а Курц е представен като висок и много слаб човек. (United Artists)
8/16
След известна паника Копола решава да снима 178 сантиметровият Брандо, като че ли е 196 см звяр, за да обясни размерите му и държи камерата настрана от огромния му корем. След известно прекъсване Брандо успява да напредне с книгата на снимачната площадка и се съгласява да изиграе книжната версия на Курц, за която настоява Копола. (United Artists)
9/16
Според оригиналния край в сценария на Милиус, военните сили на Северен Виетнам нападат Курц и неговите съратници в грандиозна решителна битка, но след съвети от приятели - Денис Джейкъб и Денис Хопър, Копола създава по-митичен край. Използвайки историята на "Кралят на рибарите", която се намира в книги като "Златната клонка" и "From Ritual to Romance", както и поезията на Т. С. Елиът, Копола разработва края, който всички знаем. (United Artists)
10/16
Когато Елинор Копола снима процеса на заснемане на "Апокалипсис сега" на съпруга си, все още не е честа практика да се показват проблемити, през които преминават филмовите продукции. По тази причина кадрите остават неизползвани почти 15 години, защото показват лошо време, наводнена снимачна площадка, болни и груби актьори и толкова много проблеми... (United Artists)
11/16
Тя го предава на Джордж Хикенлупър и Фокс Бар през 1990, заснети са и нови интервюта, в резултат на което се появява документалната лента със заглавие "Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse". (United Artists)
12/16
Това не само помага в оформянето на начина, по който се представя Виетнамската война в киното, "Апокалипсис сега" е драматичен шедьовър и иконография. И наговото наследство са всички перфектни кадри (Виторио Стораро печели "Оскар" за "Операторско майсторство"), снимачни площадки и незабравимия диалог. Той е филм, който представя войната едновременно като ужасна и страхотна, Ад за човешкия род, но Рай за киноманите. (United Artists)
13/16
Има няколко филма, които са толкова емблематични, колкото "Апокалипсис сега", от които определени сцени и реплики стават често срещани в кинематографичния лексикон. Една от най-често споменаваните е сцената с нападението с бойни холикоптери. Например, атаката на прилепи (Ранго), мухи (Смърфовете), призраци (Каспър), или играчки (Малки войници) от небето, както и звуците на Вагнеровата "Танцът на валкириите", са само част от жестовете на почит към филма на Копола. (United Artists)
14/16
Ако има диалог от "Апокалипсис сега", който да е толкова известен, че дори тези, които не са го гледали да го знаят, то е "Обичам миризмата на напалм рано сутрин." Въпреки че напалмът е ужасно оръжие, използвано за убиването на хиляди хора, репликата е цитирана многократно, ч1с тонове шеги и препратки от "Зина - принцесата воин", до "Хавай 5-0"! (United Artists)
15/16
В "Завръщане в бъдещето 2" също има жест на почит към "Апокалипсис сега". На билборд през 2015, в бъдещето, Виетнам се рекламира като ваканционна дестинация за запалените по сърфинга. Дори и без сърф сцената във филма на Копола, шегата е много добра - раздирана от война държава, която се превръща в туристическа дестинация. В действителност, мястото, на което е заснета сцената, наистина се превръща в популярна сърф локация. (Universal Pictures)
16/16
Балер като перфектно място за сърфинг е увековечен и от британската пънк банда "The Clash", които бързо издават песен, наречена "Charlie Don’t Surf" (Чарли не сърфира). Тя излиза само година след филма, като част от тройния албум "Sandinista"! Лириката също включва отличителни реплики, като "Charlie’s gonna be a napalm star" (Чарли ще бъде напалм звезда). (United Artists)
1/16
След 40 години епичният филм на Франсис Форд Копола за войната във Виетнам е неуспорима класика. Но не винаги е било така - първо, цяло чудо е, че е заснет. Отнело е много време и невероятни усилия, за да бъде завършен, а на зрителите им трябва известно време, за да го оценят по достойнство, а попкултурата да му отдаде нужното признание. Вижте какви са шокиращите истории зад кулисите на известната продукция и усетете влиянието ѝ върху попкултурата! (United Artists)
2/16
Според първоначалните планове снимките е трябвало да отнемат шест седмици, но поради различни усложнения, както и заради тайфун, който унищожава снимачната площадка, процесът се удължава 16 месеца. На Копола са му нужни три години, за да направи монтаж на заснетите кадри! Защо? Защото режисьорът заснема безпрецедентните 457 200 метра лента за филма. (United Artists)
3/16
Началната сцена всъщност представлява кадри, извадени от боклука. Статични кадри от необичаен ъгъл от една от шестте камери, използвани за заснемане на сцената с напалма. Копола харесва зловещата геометрия на дърветата и на свистящите хеликоптери и съветва Марк да я монтират с песен на The Doors, наречена "The End", защото решава, че е забавно да започне филма с песен с такова заглавие. (United Artists)
4/16
Мартин Шийн получава инферкт по време на снимките. За да се избегнат клюки в пресата и финансови загуби, като причина за хоспитализацията на Шийн се посочва "топлинен удар". Копола обвинява себе си за инфаркта на Шийн и получава епилептичен припадък. Когато накрая Шийн се връща на работа, той казва: "Не знам дали ще преживея това." (United Artists)
5/16
Франсис Форд Копола на няколко пъти се замисля за самоубийство по време на снимките на филма. Продукцията наистина го избутва на ръба. (United Artists)
6/16
Злоупотребата с наркотици е широко разпространена сред актьорския състав и снимачния екип. Лорънс Фишбърн се пристрастява към хероина! (United Artists)
7/16
Франсис Форд Копола мисли, че Марлон Брандо е запознат със "Сърце на мрака" на Джоузеф Конрад, романът, по който е създаден филмът. Когато Брандо пристига на снимачната площадка, Копола е ужасен да разбире, че Брандо никога не го е чел, не знае репликите си и е напълнял страшно много, а Курц е представен като висок и много слаб човек. (United Artists)
8/16
След известна паника Копола решава да снима 178 сантиметровият Брандо, като че ли е 196 см звяр, за да обясни размерите му и държи камерата настрана от огромния му корем. След известно прекъсване Брандо успява да напредне с книгата на снимачната площадка и се съгласява да изиграе книжната версия на Курц, за която настоява Копола. (United Artists)
9/16
Според оригиналния край в сценария на Милиус, военните сили на Северен Виетнам нападат Курц и неговите съратници в грандиозна решителна битка, но след съвети от приятели - Денис Джейкъб и Денис Хопър, Копола създава по-митичен край. Използвайки историята на "Кралят на рибарите", която се намира в книги като "Златната клонка" и "From Ritual to Romance", както и поезията на Т. С. Елиът, Копола разработва края, който всички знаем. (United Artists)
10/16
Когато Елинор Копола снима процеса на заснемане на "Апокалипсис сега" на съпруга си, все още не е честа практика да се показват проблемити, през които преминават филмовите продукции. По тази причина кадрите остават неизползвани почти 15 години, защото показват лошо време, наводнена снимачна площадка, болни и груби актьори и толкова много проблеми... (United Artists)
11/16
Тя го предава на Джордж Хикенлупър и Фокс Бар през 1990, заснети са и нови интервюта, в резултат на което се появява документалната лента със заглавие "Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse". (United Artists)
12/16
Това не само помага в оформянето на начина, по който се представя Виетнамската война в киното, "Апокалипсис сега" е драматичен шедьовър и иконография. И наговото наследство са всички перфектни кадри (Виторио Стораро печели "Оскар" за "Операторско майсторство"), снимачни площадки и незабравимия диалог. Той е филм, който представя войната едновременно като ужасна и страхотна, Ад за човешкия род, но Рай за киноманите. (United Artists)
13/16
Има няколко филма, които са толкова емблематични, колкото "Апокалипсис сега", от които определени сцени и реплики стават често срещани в кинематографичния лексикон. Една от най-често споменаваните е сцената с нападението с бойни холикоптери. Например, атаката на прилепи (Ранго), мухи (Смърфовете), призраци (Каспър), или играчки (Малки войници) от небето, както и звуците на Вагнеровата "Танцът на валкириите", са само част от жестовете на почит към филма на Копола. (United Artists)
14/16
Ако има диалог от "Апокалипсис сега", който да е толкова известен, че дори тези, които не са го гледали да го знаят, то е "Обичам миризмата на напалм рано сутрин." Въпреки че напалмът е ужасно оръжие, използвано за убиването на хиляди хора, репликата е цитирана многократно, ч1с тонове шеги и препратки от "Зина - принцесата воин", до "Хавай 5-0"! (United Artists)
15/16
В "Завръщане в бъдещето 2" също има жест на почит към "Апокалипсис сега". На билборд през 2015, в бъдещето, Виетнам се рекламира като ваканционна дестинация за запалените по сърфинга. Дори и без сърф сцената във филма на Копола, шегата е много добра - раздирана от война държава, която се превръща в туристическа дестинация. В действителност, мястото, на което е заснета сцената, наистина се превръща в популярна сърф локация. (Universal Pictures)
16/16
Балер като перфектно място за сърфинг е увековечен и от британската пънк банда "The Clash", които бързо издават песен, наречена "Charlie Don’t Surf" (Чарли не сърфира). Тя излиза само година след филма, като част от тройния албум "Sandinista"! Лириката също включва отличителни реплики, като "Charlie’s gonna be a napalm star" (Чарли ще бъде напалм звезда). (United Artists)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията