Алфред Хичкок - мъжът, митът, легендата!
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/16
Алфред Хичкок е един от най-култовите, най-разпознаваеми и най-влиятелни кинорежисьори в историята. Най-големите му класики и незабравимите му обрати изобщо не са остарели, а техниките му вдъхновяват кинорежисьорите и днес. На 13-ти август 2019 режисьорът на "Психо" щеше да навърши 120 - това е перфектен повод да научим нещо за него, което сме сигурни, че не знаете. (Shutterstock)
2/16
Хичкок може и да е кралят на трилърите, който знае всичко за най-дълбоките ни страхове, но какво ние знаем за неговите? Той има дългогодишен страх от полицията, който се поражда при инцидент в детството му, когато строгият му баща, Уилям го наказва, изпращайки го до местния полицейски участък - в Лейтънстоун, близо до дома му в Източен Лондон. Освен това той мрази яйца, като те направо го отвращават. (Sten Rosenlund/Shutterstock)
3/16
Хичкок започва кариера си в киното в началото на 20-те като дизайнер на заглавни надписи на неми филми. (Shutterstock)
4/16
През 1924, Хичкок и съпругата му Алма са изпратени в Германия от "Gainsborough Pictures". Докато работи там, Хичкок е взет под крилото на експресиониста- режисьор Ф.В. Мурнау ("Носферату - симфония на ужаса") и снима ням филм, наречен "The Last Laugh". Хичкок казва по-късно "От Мурнау се научих как да разказвам една история без думи." (Film Arts Guild)
5/16
Голяма заблуда е, че Хичкок е автор на сценариите на повечето си филми. Всъщност за това той разчита на сценаристи (включително на съпругата си - Алма Ревил), макар че работи непрекъснато с тях по конкретни визуални подробности по лентите си. "Рингът" (на снимката), ням спортен филм за бокса и любовта, е единственият оригинален сценарий, написан от Хичкок. (Moviestore Collection/Shutterstock)
6/16
Само девет от най-ранните неми филми на Хичкок съществуват все още. Най-ранният филм, по който е работил и е оцелял до днес (като сценарист, асистент режисьор и арт директор) е "The White Shadow" – мелодрама от 1923, която разказва за две близначки, една добра и една зла. Години наред лентата е загубена, докато през 2011 г. във Филмовия архив на Нова Зеландия не откриват три от шестте й ролки, които са без надпис. Оказва се, че са дарени на Архива още през 1989 г. (Universal/Kobal/Shutterstock)
7/16
Най-често срещаният образ във филмите на Хичкок изглежда е на самия режисьор. Той отработва до съвършенство изкуството на камеото, участвайки с кратки роли в 39 от филмите си. Най-закачливото му участие е във филма "Спасителна лодка" (на снимката), където се появява в реклама за отслабване във вестник, който един от героите в лентата чете. Единственият филм, в който той наистина говори е "Набеден за виновен" от 1956 (като разказвач). (20th Century Fox)
8/16
"Алфред Хичкок представя" е известен със заглавната си сцена и изключително увлекателният начин, по който Хичкок представя всяка нова история. За всеки епизод са заснемани поне по две версии на началната сцена: американската версия на началната сцена се заиграва с рекламодателите на телевизията, докато европейската версия се шегува с американската аудитория като цяло. (Revue/Shamley/Universal/Kobal/Shutterstock)
9/16
Знаете ли, че той е изобретил сюжетния механизъм "Макгъфин" (това е мотивационният елемент, който кара сюжета на филма да се развива напред)? Терминът е създаден от Ангъс Макфей, който сътрудничи на Хичкок по сценариите на филми като "Омагьосаният" и "Човекът, който знаеше твърде много". (Snap/ShutterstockSnap/Shutterstock)
10/16
Джеймс Стюарт работи многократно с Хичкок, в ролята на прикования към инвалиден стол фотограф в "Прозорец към двор" и в шедьовъра "Въжето". След като Стюарт участва в още един от най-добрите филми на Алфред - "Шемет. Той се подготвя и за "Север-северозапад", но режисьорът се бави да го включи в следващия му проект. И когато Стюарт се изморява да чака, вместо това участва в "Звънец, книга и свещ". (Paramount Pictures)
11/16
Когато Хичкок се свързва с "Paramount Pictures", за да осигури пари за снимките на "Психо", от студиото се поколебават дали да заложат на похотливата история. Така че Хичкок сам финансира лентата, като в замяна на обичайната си заплата, получава 60 % върху правата на филма. За да ограничи още повече разходите, режисьорът ангажира сравнително по-евтиния си телевизионен екип от "Алфред Хичкок представя" и снима филма на по-евтина лента. Рискът напълно се отплаща. (Paramount/Kobal/Shutterstock)
12/16
"Психо" е с един от най-добрите обрати в историята на киното — и Хичкок прави всичко по силите си, за да е сигурен, че никой няма да издаде историята. Режисьорът се опитва да купи всички копия на романа на Робърт Блох, за да запази в тайна обрата от зрителите, които живеят в градовете на кино премиерата. Цялата му реклама се ръководи от самия Хичкок, който забранява на звездите Джанет Лей и Антъни Пъркинс да дават интервюта за проекта. (Harry Myers/Shutterstock)
13/16
"Птиците" е друга класика, в която актьорите прекрачват своите предели. Никой не подозира колко жесток е Хичкок с Типи Хедрън, когато я принуждава, още неопитната като актриса, в продължение на седмица да се пази от нападенията на птици, докато накрая тя не колабира и не се налага да бъде лекувана. Хедрън обвинява "злия и перверзен" Хичкок в сексуален тормоз, както и в това, че първо й помага, а по-късно съсипва кариерата й. (Phillip Jackson/Associated Newspapers/Shutterstock)
14/16
Режисьорът има навика да прожектира филми в собственото си студио всяка сряда, а дъщеря му, Патриша, споделя, че един от любимите му филми - и всъщност последният филм, който лично прожектира преди смъртта си, е "Смоуки и бандитът" от 1977, с участието на Бърт Рейнолдс. (Snap/Shutterstock)
15/16
Ето и най-голямата изненада - подобно на Стенли Кубрик, Орсън Уелс и Хичкок така и не получава "Оскар" за "Най-добър режисьор". Хичкок е номиниран за "Оскар" за работата си по "Ребека" (който печели "Оскар" за "Най-добър филм"), "Спасителна лодка", "Омагьосаният", "Прозорец към двора" и "Психо". Но всеки път се прибира вкъщи с празни ръце. (Universal/Kobal/Shutterstock)
16/16
Когато Академията най-накрая го награждава с наградата на името на Ървинг Талберг през 1967, дългоочакваната му благодарствена реч се състои само от четири думи: "Наистина много Ви благодаря." (Snap/Shutterstock)
1/16
Алфред Хичкок е един от най-култовите, най-разпознаваеми и най-влиятелни кинорежисьори в историята. Най-големите му класики и незабравимите му обрати изобщо не са остарели, а техниките му вдъхновяват кинорежисьорите и днес. На 13-ти август 2019 режисьорът на "Психо" щеше да навърши 120 - това е перфектен повод да научим нещо за него, което сме сигурни, че не знаете. (Shutterstock)
2/16
Хичкок може и да е кралят на трилърите, който знае всичко за най-дълбоките ни страхове, но какво ние знаем за неговите? Той има дългогодишен страх от полицията, който се поражда при инцидент в детството му, когато строгият му баща, Уилям го наказва, изпращайки го до местния полицейски участък - в Лейтънстоун, близо до дома му в Източен Лондон. Освен това той мрази яйца, като те направо го отвращават. (Sten Rosenlund/Shutterstock)
3/16
Хичкок започва кариера си в киното в началото на 20-те като дизайнер на заглавни надписи на неми филми. (Shutterstock)
4/16
През 1924, Хичкок и съпругата му Алма са изпратени в Германия от "Gainsborough Pictures". Докато работи там, Хичкок е взет под крилото на експресиониста- режисьор Ф.В. Мурнау ("Носферату - симфония на ужаса") и снима ням филм, наречен "The Last Laugh". Хичкок казва по-късно "От Мурнау се научих как да разказвам една история без думи." (Film Arts Guild)
5/16
Голяма заблуда е, че Хичкок е автор на сценариите на повечето си филми. Всъщност за това той разчита на сценаристи (включително на съпругата си - Алма Ревил), макар че работи непрекъснато с тях по конкретни визуални подробности по лентите си. "Рингът" (на снимката), ням спортен филм за бокса и любовта, е единственият оригинален сценарий, написан от Хичкок. (Moviestore Collection/Shutterstock)
6/16
Само девет от най-ранните неми филми на Хичкок съществуват все още. Най-ранният филм, по който е работил и е оцелял до днес (като сценарист, асистент режисьор и арт директор) е "The White Shadow" – мелодрама от 1923, която разказва за две близначки, една добра и една зла. Години наред лентата е загубена, докато през 2011 г. във Филмовия архив на Нова Зеландия не откриват три от шестте й ролки, които са без надпис. Оказва се, че са дарени на Архива още през 1989 г. (Universal/Kobal/Shutterstock)
7/16
Най-често срещаният образ във филмите на Хичкок изглежда е на самия режисьор. Той отработва до съвършенство изкуството на камеото, участвайки с кратки роли в 39 от филмите си. Най-закачливото му участие е във филма "Спасителна лодка" (на снимката), където се появява в реклама за отслабване във вестник, който един от героите в лентата чете. Единственият филм, в който той наистина говори е "Набеден за виновен" от 1956 (като разказвач). (20th Century Fox)
8/16
"Алфред Хичкок представя" е известен със заглавната си сцена и изключително увлекателният начин, по който Хичкок представя всяка нова история. За всеки епизод са заснемани поне по две версии на началната сцена: американската версия на началната сцена се заиграва с рекламодателите на телевизията, докато европейската версия се шегува с американската аудитория като цяло. (Revue/Shamley/Universal/Kobal/Shutterstock)
9/16
Знаете ли, че той е изобретил сюжетния механизъм "Макгъфин" (това е мотивационният елемент, който кара сюжета на филма да се развива напред)? Терминът е създаден от Ангъс Макфей, който сътрудничи на Хичкок по сценариите на филми като "Омагьосаният" и "Човекът, който знаеше твърде много". (Snap/ShutterstockSnap/Shutterstock)
10/16
Джеймс Стюарт работи многократно с Хичкок, в ролята на прикования към инвалиден стол фотограф в "Прозорец към двор" и в шедьовъра "Въжето". След като Стюарт участва в още един от най-добрите филми на Алфред - "Шемет. Той се подготвя и за "Север-северозапад", но режисьорът се бави да го включи в следващия му проект. И когато Стюарт се изморява да чака, вместо това участва в "Звънец, книга и свещ". (Paramount Pictures)
11/16
Когато Хичкок се свързва с "Paramount Pictures", за да осигури пари за снимките на "Психо", от студиото се поколебават дали да заложат на похотливата история. Така че Хичкок сам финансира лентата, като в замяна на обичайната си заплата, получава 60 % върху правата на филма. За да ограничи още повече разходите, режисьорът ангажира сравнително по-евтиния си телевизионен екип от "Алфред Хичкок представя" и снима филма на по-евтина лента. Рискът напълно се отплаща. (Paramount/Kobal/Shutterstock)
12/16
"Психо" е с един от най-добрите обрати в историята на киното — и Хичкок прави всичко по силите си, за да е сигурен, че никой няма да издаде историята. Режисьорът се опитва да купи всички копия на романа на Робърт Блох, за да запази в тайна обрата от зрителите, които живеят в градовете на кино премиерата. Цялата му реклама се ръководи от самия Хичкок, който забранява на звездите Джанет Лей и Антъни Пъркинс да дават интервюта за проекта. (Harry Myers/Shutterstock)
13/16
"Птиците" е друга класика, в която актьорите прекрачват своите предели. Никой не подозира колко жесток е Хичкок с Типи Хедрън, когато я принуждава, още неопитната като актриса, в продължение на седмица да се пази от нападенията на птици, докато накрая тя не колабира и не се налага да бъде лекувана. Хедрън обвинява "злия и перверзен" Хичкок в сексуален тормоз, както и в това, че първо й помага, а по-късно съсипва кариерата й. (Phillip Jackson/Associated Newspapers/Shutterstock)
14/16
Режисьорът има навика да прожектира филми в собственото си студио всяка сряда, а дъщеря му, Патриша, споделя, че един от любимите му филми - и всъщност последният филм, който лично прожектира преди смъртта си, е "Смоуки и бандитът" от 1977, с участието на Бърт Рейнолдс. (Snap/Shutterstock)
15/16
Ето и най-голямата изненада - подобно на Стенли Кубрик, Орсън Уелс и Хичкок така и не получава "Оскар" за "Най-добър режисьор". Хичкок е номиниран за "Оскар" за работата си по "Ребека" (който печели "Оскар" за "Най-добър филм"), "Спасителна лодка", "Омагьосаният", "Прозорец към двора" и "Психо". Но всеки път се прибира вкъщи с празни ръце. (Universal/Kobal/Shutterstock)
16/16
Когато Академията най-накрая го награждава с наградата на името на Ървинг Талберг през 1967, дългоочакваната му благодарствена реч се състои само от четири думи: "Наистина много Ви благодаря." (Snap/Shutterstock)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията