Тайните майстори на Холивуд
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/26
Когато мислим за любимите си филми, винаги хвалим техните режисьори, актьорския състав и сценаристите, но почти винаги пропускаме да споменем хората, които всъщност ги правят велики. Говорим за онези, които са отговорни за незабравимата композиция, костюмите, дизайна, монтажа и всички онези малки детайли, които ги карат да се откроят сред всички останали. Това е благодарствено писмо към всички онези хора, които не получават достатъчно признание за невероятната им работа... (Paramount Pictures)
2001: Космическа одисея
2/26
Филмът е известен с иновативната употреба на класическа музика. Освен това е забележителен с монтажа си, направен от Рей Ловджой, с паметната му употреба на „мач кът“ и с дизайна си, които издържат на теста на времето, благодарение на елегантния си минималистичен характер. Кубрик се включва във всеки аспект на продукцията, дори избира платовете за костюмите на актьорите си както и мебелите, използвани във филма! (Warner Bros.)
Матрицата
3/26
Освен неземните си революционни специални ефекти и бойната хореография, която е вдъхновена от японското аниме (създадени от хореографа/режисьора Юан Хепин) филмът има уникален, наситено „зеленикав“ вид. Оуен Патерсон, който отговаря за дизайна на продукцията, използва цветове, за да разграничи реалностите – реалният живот е по-син, докато Матрицата е зелена. Паметният течащ код на матрицата е по дизайн на Саймън Уайтли. (Warner Bros. )
Спасяването на редник Райън
4/26
Няма друг филм, който да улавя по-точно хаоса на бойното поле от този. И това се дължи изцяло на работата на изумителния оператор Януш Камински, на монтажа на Майкъл Кан и на звуковия монтаж (Гари Ридстром и Ричард Химнс). (Paramount Pictures)
Междузвездни войни – звуков дизайн
5/26
Всеки елемент в тази сага е паметен, но звуковия дизайн се намира в своя, собствена класация. Всичко е създадено от нищото от Бен Бърт! И днес, когато се замислите за звука, издаван от дроид, или светлинен меч, или пък лазер, веднага се сещате за звуците от „Междузвездни войни“! (Disney)
Терминатор II
6/26
CGI (които са поразителни за времето си) и спецефектите включват първата употреба на естествено човешко движение на тялото и лицето за създаване на компютърно генериран герой и първият главен герой, който е частично компютърно генериран. Повечето от ключовите ефекти в „Терминатор“ са дело на легендарните Industrial Light & Magic (ILM) - за компютърните графики, и на Стан Уинстън - за практическите ефекти. От трансформацията на T-1000 все още ни побиват тръпки. (TriStar Pictures)
Терминатор II
7/26
Друго, което заслужава признание, е легендарната и разпознаваема музекална тема на „Терминатор“, композирана от Брад Фийдъл! (TriStar Pictures)
Карибски пирати
8/26
Какво превръща Джак Спароу в Джак Спароу? Някои биха казали, че това се дължи изцяло на таланта на Джони Деп, но нека не забравяме за невероятния му костюм, който е по дизайн на Пени Роуз. Деп работи в сътрудничество с нея по външния вид на героя си, като собственоръчно избира отличителната триъгълна кожена шапка на Спароу. (Disney)
Бийтълджус
9/26
Макар че като цяло Тим Бъртън е великият гений, който стои зад естетичната страна на филмите си, тази лента нямаше да бъде същата без Бо Уелш, който работи по специалните ефекти в този проект и става бъдещ сътрудник на Тим в „Едуард Ножиците“ (1990) и „Батман се завръща“ (1992). (Warner Bros.)
Джурасик парк
10/26
Това е друг филм, който завинаги променя специалните ефекти, достигайки едно напълно ново ниво. Динозаврите са създадени от Industrial Light & Magic с новаторски техники, както и със аниматроника в реални размери, създадена от екипа на Стан Уинстън. (Universal Pictures)
Джурасик парк
11/26
Друг аспект на филма е революционният звуков дизайн. Звуците на динозаврите са смесица от различни животински звуци, например ревът на Т-рексът е резултат от смесване на звук на бебе слон, тигър и алигатор, а дъхът му - от шума, издаван от кита при издухването на въздушна струя и вода. Звукът от стъпките на динозавъра е получен от шума, който създават падащите на земята отрязани секвои. (Universal Pictures)
Пришълецът
12/26
Сценографията и костюмите на „Пришълецът“ са толкова впечатляващи, че са неотделими от франчайза. И двете са дело на прочутия Х.Р. Гайгър. (20th Century Fox)
Титаник
13/26
Мелодрамата на Джеймс Камерън е епична. Но тя не би била това, което е, без изумителните специални ефекти и… костюмите! Те са дело на Дебора Лин Скот, която освен това отговаря и за сценографията… (20th Century Fox)
Невероятната съдба на Амели Пулен
14/26
„Невероятната съдба на Амели Пулен“ има изключително специфична цветна палитра. Това е един невероятно топъл филм, пропит с червени и зелени тонове. Синият цвят се забелязва само в няколко кадъра; всъщност те могат да се преброят на едната ръка. Тази магия е дело на Бруно Делбонел и на режисьора, за да се подчертае въображаемият свят на главната героиня. (UGC-Fox Distribution)
Плезънтвил
15/26
Този филм представя сблъсъка между черно-белия и многоцветния свят (което е негова запазена мака). Лентата е заснета цветно и след това е обезцветена селективно, а контрастът е постигнат с помощта на дигиталната обработка. Тази магия е дело на Cinesite, Лос Анджелис. (New Line Cinema)
Петият елемент
16/26
Научнофантастичната класика на Люк Бесон дължи голяма част от чара си на ексцентричните и понякога направо абсурдни костюми, които са дело на… Жан-Пол Готие. (Columbia Pictures)
Фрида
17/26
Режисьорът Жули Теймор е известна с невероятно естетичните си сцени. Във филма, посветен на известната художничка, тя работи с Родриго Прието, за да успее да направи почти всяка рамка на своята лента така, че да прилича на картина на Фрида. (Miramax Films)
Мисис Даутфайър
18/26
Две неща правят тази комедия велика и неподвластна на времето – забележителното изпълнение на Робин Уилямс и впечатляващият му грим! Чие дело е? На Ве Нийл, гримьорка, известна с работата си по „Карибски пирати“ и „Игрите на глада“, тя прекарва четири часа и половина всеки ден, за да нанесе невероятния грим. (20th Century Fox)
Син Сити: Град на греха
19/26
Този филм дължи култовия си статус на това, че може би е първият (добре де, Дик Трейси опитва да направи същото нещо по-рано с не лоши резултати) – да пренесе естетиката от комиксите във филмов формат, опитвайки се да се придържа колкото е възможно по-близо до първоизточника - така се ражда и нов визуален език в киното! (Miramax Films)
Мъже в черно
20/26
Изумителните спецефекти и гримът са дело на Рик Бейкър и на легендарните Industrial Light & Magic. (Columbia Pictures)
Кой натопи Заека Роджър
21/26
Тъй като филмът е направен преди масовата употреба на компютърна анимация и дигитално композиране, цялата анимация е създадена с оптично композиране. Първо, аниматорите и анимационния дизайн получават черно-бели принтове на игралните сцени и те поставят анимационната си хартия върху тях. След това художниците рисуват анимационните герои във взаимодействие с актьорите в игралните сцени. (Buena Vista Pictures Distribution)
Завръщане в бъдещето
22/26
В „Завръщане в бъдещето“ има много паметни неща, но един от важните компоненти, които не получават заслужено признание, е работата на отдела по грима, отговорен за „старата версия“ на актьорския състав. Те наистина успяват да предвидят бъдещето. (Universal Pictures)
Маската
23/26
И тази лента е плод на изумителната работа на Industrial Light & Magic (ILM)! (Warner Bros. Pictures)
Мемоарите на една гейша
24/26
Този филм дължи голямото си обаяние главно на фантастичните (наградени с „Оскар“) костюми, дело на Колийн Атууд, която работи и по „Чикаго“. (Columbia Pictures)
Разум и чувства
25/26
Тази класика се отличава с невероятно операторско майсторство, дело на Майкъл Кълтър. Майсторската употреба на цветове и светлини перфектно улавя епохата и дава истинско английско усещане на филма. (Columbia Pictures)
Мулен Руж
26/26
Освен впечатляващата хореогафия, този филм заслужава похвали и за операторското майсторство, дело на Доналд Макалпин.
1/26
Когато мислим за любимите си филми, винаги хвалим техните режисьори, актьорския състав и сценаристите, но почти винаги пропускаме да споменем хората, които всъщност ги правят велики. Говорим за онези, които са отговорни за незабравимата композиция, костюмите, дизайна, монтажа и всички онези малки детайли, които ги карат да се откроят сред всички останали. Това е благодарствено писмо към всички онези хора, които не получават достатъчно признание за невероятната им работа... (Paramount Pictures)
2001: Космическа одисея
2/26
Филмът е известен с иновативната употреба на класическа музика. Освен това е забележителен с монтажа си, направен от Рей Ловджой, с паметната му употреба на „мач кът“ и с дизайна си, които издържат на теста на времето, благодарение на елегантния си минималистичен характер. Кубрик се включва във всеки аспект на продукцията, дори избира платовете за костюмите на актьорите си както и мебелите, използвани във филма! (Warner Bros.)
Матрицата
3/26
Освен неземните си революционни специални ефекти и бойната хореография, която е вдъхновена от японското аниме (създадени от хореографа/режисьора Юан Хепин) филмът има уникален, наситено „зеленикав“ вид. Оуен Патерсон, който отговаря за дизайна на продукцията, използва цветове, за да разграничи реалностите – реалният живот е по-син, докато Матрицата е зелена. Паметният течащ код на матрицата е по дизайн на Саймън Уайтли. (Warner Bros. )
Спасяването на редник Райън
4/26
Няма друг филм, който да улавя по-точно хаоса на бойното поле от този. И това се дължи изцяло на работата на изумителния оператор Януш Камински, на монтажа на Майкъл Кан и на звуковия монтаж (Гари Ридстром и Ричард Химнс). (Paramount Pictures)
Междузвездни войни – звуков дизайн
5/26
Всеки елемент в тази сага е паметен, но звуковия дизайн се намира в своя, собствена класация. Всичко е създадено от нищото от Бен Бърт! И днес, когато се замислите за звука, издаван от дроид, или светлинен меч, или пък лазер, веднага се сещате за звуците от „Междузвездни войни“! (Disney)
Терминатор II
6/26
CGI (които са поразителни за времето си) и спецефектите включват първата употреба на естествено човешко движение на тялото и лицето за създаване на компютърно генериран герой и първият главен герой, който е частично компютърно генериран. Повечето от ключовите ефекти в „Терминатор“ са дело на легендарните Industrial Light & Magic (ILM) - за компютърните графики, и на Стан Уинстън - за практическите ефекти. От трансформацията на T-1000 все още ни побиват тръпки. (TriStar Pictures)
Терминатор II
7/26
Друго, което заслужава признание, е легендарната и разпознаваема музекална тема на „Терминатор“, композирана от Брад Фийдъл! (TriStar Pictures)
Карибски пирати
8/26
Какво превръща Джак Спароу в Джак Спароу? Някои биха казали, че това се дължи изцяло на таланта на Джони Деп, но нека не забравяме за невероятния му костюм, който е по дизайн на Пени Роуз. Деп работи в сътрудничество с нея по външния вид на героя си, като собственоръчно избира отличителната триъгълна кожена шапка на Спароу. (Disney)
Бийтълджус
9/26
Макар че като цяло Тим Бъртън е великият гений, който стои зад естетичната страна на филмите си, тази лента нямаше да бъде същата без Бо Уелш, който работи по специалните ефекти в този проект и става бъдещ сътрудник на Тим в „Едуард Ножиците“ (1990) и „Батман се завръща“ (1992). (Warner Bros.)
Джурасик парк
10/26
Това е друг филм, който завинаги променя специалните ефекти, достигайки едно напълно ново ниво. Динозаврите са създадени от Industrial Light & Magic с новаторски техники, както и със аниматроника в реални размери, създадена от екипа на Стан Уинстън. (Universal Pictures)
Джурасик парк
11/26
Друг аспект на филма е революционният звуков дизайн. Звуците на динозаврите са смесица от различни животински звуци, например ревът на Т-рексът е резултат от смесване на звук на бебе слон, тигър и алигатор, а дъхът му - от шума, издаван от кита при издухването на въздушна струя и вода. Звукът от стъпките на динозавъра е получен от шума, който създават падащите на земята отрязани секвои. (Universal Pictures)
Пришълецът
12/26
Сценографията и костюмите на „Пришълецът“ са толкова впечатляващи, че са неотделими от франчайза. И двете са дело на прочутия Х.Р. Гайгър. (20th Century Fox)
Титаник
13/26
Мелодрамата на Джеймс Камерън е епична. Но тя не би била това, което е, без изумителните специални ефекти и… костюмите! Те са дело на Дебора Лин Скот, която освен това отговаря и за сценографията… (20th Century Fox)
Невероятната съдба на Амели Пулен
14/26
„Невероятната съдба на Амели Пулен“ има изключително специфична цветна палитра. Това е един невероятно топъл филм, пропит с червени и зелени тонове. Синият цвят се забелязва само в няколко кадъра; всъщност те могат да се преброят на едната ръка. Тази магия е дело на Бруно Делбонел и на режисьора, за да се подчертае въображаемият свят на главната героиня. (UGC-Fox Distribution)
Плезънтвил
15/26
Този филм представя сблъсъка между черно-белия и многоцветния свят (което е негова запазена мака). Лентата е заснета цветно и след това е обезцветена селективно, а контрастът е постигнат с помощта на дигиталната обработка. Тази магия е дело на Cinesite, Лос Анджелис. (New Line Cinema)
Петият елемент
16/26
Научнофантастичната класика на Люк Бесон дължи голяма част от чара си на ексцентричните и понякога направо абсурдни костюми, които са дело на… Жан-Пол Готие. (Columbia Pictures)
Фрида
17/26
Режисьорът Жули Теймор е известна с невероятно естетичните си сцени. Във филма, посветен на известната художничка, тя работи с Родриго Прието, за да успее да направи почти всяка рамка на своята лента така, че да прилича на картина на Фрида. (Miramax Films)
Мисис Даутфайър
18/26
Две неща правят тази комедия велика и неподвластна на времето – забележителното изпълнение на Робин Уилямс и впечатляващият му грим! Чие дело е? На Ве Нийл, гримьорка, известна с работата си по „Карибски пирати“ и „Игрите на глада“, тя прекарва четири часа и половина всеки ден, за да нанесе невероятния грим. (20th Century Fox)
Син Сити: Град на греха
19/26
Този филм дължи култовия си статус на това, че може би е първият (добре де, Дик Трейси опитва да направи същото нещо по-рано с не лоши резултати) – да пренесе естетиката от комиксите във филмов формат, опитвайки се да се придържа колкото е възможно по-близо до първоизточника - така се ражда и нов визуален език в киното! (Miramax Films)
Мъже в черно
20/26
Изумителните спецефекти и гримът са дело на Рик Бейкър и на легендарните Industrial Light & Magic. (Columbia Pictures)
Кой натопи Заека Роджър
21/26
Тъй като филмът е направен преди масовата употреба на компютърна анимация и дигитално композиране, цялата анимация е създадена с оптично композиране. Първо, аниматорите и анимационния дизайн получават черно-бели принтове на игралните сцени и те поставят анимационната си хартия върху тях. След това художниците рисуват анимационните герои във взаимодействие с актьорите в игралните сцени. (Buena Vista Pictures Distribution)
Завръщане в бъдещето
22/26
В „Завръщане в бъдещето“ има много паметни неща, но един от важните компоненти, които не получават заслужено признание, е работата на отдела по грима, отговорен за „старата версия“ на актьорския състав. Те наистина успяват да предвидят бъдещето. (Universal Pictures)
Маската
23/26
И тази лента е плод на изумителната работа на Industrial Light & Magic (ILM)! (Warner Bros. Pictures)
Мемоарите на една гейша
24/26
Този филм дължи голямото си обаяние главно на фантастичните (наградени с „Оскар“) костюми, дело на Колийн Атууд, която работи и по „Чикаго“. (Columbia Pictures)
Разум и чувства
25/26
Тази класика се отличава с невероятно операторско майсторство, дело на Майкъл Кълтър. Майсторската употреба на цветове и светлини перфектно улавя епохата и дава истинско английско усещане на филма. (Columbia Pictures)
Мулен Руж
26/26
Освен впечатляващата хореогафия, този филм заслужава похвали и за операторското майсторство, дело на Доналд Макалпин.
Повече подобни галерии
Обратно към галерията