Най-интелигентните филми на всички времена
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/16
Тези изключително интелигентни филми са перфектния пример за ленти, чиято идея може и да сте схванали, но не и напълно да сте я разбрали. И така, гледате я отново, и отново, и отново. Някои филми може да са със простичък сюжет, но са пълни с философски полутонове, които бавно и неусетно се развиват в страхотна кулминация, други, могат да бъдат разбрани, само ако обърнете голямо внимание на всяка една сцена. (erbp)
Цвят по течението
2/16
Кинематографското майсторство резонира със стила на Терънс Малик, но все пак прилича повече на сюрреализъм, вливащ се в реалността - похват характерен за Дейвид Линч. Най-добрата страна на филма е, че след като веднъж сте разбрали всеки един аспект в него, ще осъзнаете, че той по-скоро е романтична история, отколкото научна фантастика. (erbp)
Генезис
3/16
Най-великото нещо, с което "Генезис" допринася за научнофантастичните филми, е че успява да ги направи страхотни отново. Твърди се, че Нолан прекарва 10 години в писане на сценария и ние трябва да му се доверим и да се оставим той да ни води, защото през по-голямата част от времето във филма ние сме изгубени и дезориентирани. (Warner Bros.)
Соларис
4/16
"Соларис" е натрапчив, съзерцателен филм, който използва жанра научна фантастика, за да повдигне сложни въпроси за човечеството и съществуването. Шедьовърът на Андрей Тарковски ни предизвиква да мислим за това, което е отвъд видимото на екрана. (Seagull Films)
Блясъкът на чистия ум
5/16
Истинската красота на филма се разкрива само на тези, които напълно са го разбрали. Идеята - изтриване на спомени - на филма е умопомрачителна и голяма част от зрителите, които гледат за първи път филма, изпадат в лабиринт от сложни теории. (Focus Features)
Мълхоланд Драйв
6/16
Близо 15 години след излизането си по кината "Мълхоланд Драйв" предлага най-великата кинематографична загадка на всички времена. Първото гледане предизвиква объркване, в резултат на опита да се оценят всички кинематографични нюанси на лентата. (Universal Pictures)
Детонатор
7/16
"Детонатор" е един от онези филми, посветени на пътуване във времето, които си имат огромна група последователи, мнозина от които го определят като интелектуален шедьовър, но за други той е каша от прекалено технически и неясен диалог, който е просто претенциозен и неразбираем. (THINKFilm)
2001: Космическа одисея
8/16
Несъмнено най-завършеният шедьовър на режисьора Сетни Кубрик, който успява да си спечели култов статус с течение на годините. С теми, вариращи от екзистенциализъм до еволюция, той вдъхновява множество интерпретации през годините и изглежда популярността му не спира да расте. (MGM)
Матрицата
9/16
Режисиран от двамата Уашовски, филмът "Матрицата" може много добре да бъде описан като истински кошмар. Лентата, която показва ужасяващата идея за симулирана реалност, задава няколко изключително важни философски въпроса за човешкия род и истинското му предназначение. (Warner Bros.)
Дони Дарко
10/16
Филмите като "Дони Дарко" са изключително редки. И макар че той е пълен с идеи и е почти невъзможно да бъде разбран само с едно гледане, много малко филми се радват на толкова верни последователи като него. Той има грандиозна визия с богатото въображение на един заможен юноша. (Arrow Films)
Интерстелар
11/16
Филмът използва науката за пътуване сред звездите, теорията на относителността, черните дупки, червеевите дупки и петото измерение като инструмент, за да разкаже една емоционална история за баща и дъщеря. Така че да очаквате "Интерстелар" да бъде 100 % научно издържан е не само дръзко, но е и напълно погрешно при гледането на филма. (Paramount Pictures)
Враг
12/16
На пръв поглед човек би се възхитил на сложността на филма и на режисьорската работа. Но като цяло това е лента, която показва подробни дискусии, с теми като идентичност, подсъзнание и тоталитаризъм. (A24)
Патрул във времето
13/16
"Патрул във времето" разказва за пътешественик във времето, който се лута между 1945 и 1993 г. в търсене на провалил се атентатор. Това може да е най-лесният за разбиране филм в този списък, но само ако отделите специално внимание на всяка една сцено в него. (Stage 6 Films)
Луна
14/16
Това е историята на един астронавт, който прекарва последните си няколко дни на Луната. Сюжетът може да звучи простичко, но филмът има философски полутонове, които бавно и неусетно стигат до страхотна кулминация. (Sony Pictures Classics)
Синекдоха, Ню Йорк
15/16
Изключително интелектуален, често шокиращ, "Синекдоха, Ню Йорк" няма да се хареса на всеки;в крайна сметка той е трагедия, показваща обратната страна на артистичната амбиция, където реалното се среща с нереалното. (Sony Pictures Classics)
Гумена глава
16/16
Един филм, който по своето същество е телесен хорър, но има забележителни философски елементи. Първият филм на Дейвид Линч, който получава одобрението на критиката, разказва историята на мъж, който трябва да се грижи за изключително деформираното си дете. (Libra Films International)
1/16
Тези изключително интелигентни филми са перфектния пример за ленти, чиято идея може и да сте схванали, но не и напълно да сте я разбрали. И така, гледате я отново, и отново, и отново. Някои филми може да са със простичък сюжет, но са пълни с философски полутонове, които бавно и неусетно се развиват в страхотна кулминация, други, могат да бъдат разбрани, само ако обърнете голямо внимание на всяка една сцена. (erbp)
Цвят по течението
2/16
Кинематографското майсторство резонира със стила на Терънс Малик, но все пак прилича повече на сюрреализъм, вливащ се в реалността - похват характерен за Дейвид Линч. Най-добрата страна на филма е, че след като веднъж сте разбрали всеки един аспект в него, ще осъзнаете, че той по-скоро е романтична история, отколкото научна фантастика. (erbp)
Генезис
3/16
Най-великото нещо, с което "Генезис" допринася за научнофантастичните филми, е че успява да ги направи страхотни отново. Твърди се, че Нолан прекарва 10 години в писане на сценария и ние трябва да му се доверим и да се оставим той да ни води, защото през по-голямата част от времето във филма ние сме изгубени и дезориентирани. (Warner Bros.)
Соларис
4/16
"Соларис" е натрапчив, съзерцателен филм, който използва жанра научна фантастика, за да повдигне сложни въпроси за човечеството и съществуването. Шедьовърът на Андрей Тарковски ни предизвиква да мислим за това, което е отвъд видимото на екрана. (Seagull Films)
Блясъкът на чистия ум
5/16
Истинската красота на филма се разкрива само на тези, които напълно са го разбрали. Идеята - изтриване на спомени - на филма е умопомрачителна и голяма част от зрителите, които гледат за първи път филма, изпадат в лабиринт от сложни теории. (Focus Features)
Мълхоланд Драйв
6/16
Близо 15 години след излизането си по кината "Мълхоланд Драйв" предлага най-великата кинематографична загадка на всички времена. Първото гледане предизвиква объркване, в резултат на опита да се оценят всички кинематографични нюанси на лентата. (Universal Pictures)
Детонатор
7/16
"Детонатор" е един от онези филми, посветени на пътуване във времето, които си имат огромна група последователи, мнозина от които го определят като интелектуален шедьовър, но за други той е каша от прекалено технически и неясен диалог, който е просто претенциозен и неразбираем. (THINKFilm)
2001: Космическа одисея
8/16
Несъмнено най-завършеният шедьовър на режисьора Сетни Кубрик, който успява да си спечели култов статус с течение на годините. С теми, вариращи от екзистенциализъм до еволюция, той вдъхновява множество интерпретации през годините и изглежда популярността му не спира да расте. (MGM)
Матрицата
9/16
Режисиран от двамата Уашовски, филмът "Матрицата" може много добре да бъде описан като истински кошмар. Лентата, която показва ужасяващата идея за симулирана реалност, задава няколко изключително важни философски въпроса за човешкия род и истинското му предназначение. (Warner Bros.)
Дони Дарко
10/16
Филмите като "Дони Дарко" са изключително редки. И макар че той е пълен с идеи и е почти невъзможно да бъде разбран само с едно гледане, много малко филми се радват на толкова верни последователи като него. Той има грандиозна визия с богатото въображение на един заможен юноша. (Arrow Films)
Интерстелар
11/16
Филмът използва науката за пътуване сред звездите, теорията на относителността, черните дупки, червеевите дупки и петото измерение като инструмент, за да разкаже една емоционална история за баща и дъщеря. Така че да очаквате "Интерстелар" да бъде 100 % научно издържан е не само дръзко, но е и напълно погрешно при гледането на филма. (Paramount Pictures)
Враг
12/16
На пръв поглед човек би се възхитил на сложността на филма и на режисьорската работа. Но като цяло това е лента, която показва подробни дискусии, с теми като идентичност, подсъзнание и тоталитаризъм. (A24)
Патрул във времето
13/16
"Патрул във времето" разказва за пътешественик във времето, който се лута между 1945 и 1993 г. в търсене на провалил се атентатор. Това може да е най-лесният за разбиране филм в този списък, но само ако отделите специално внимание на всяка една сцено в него. (Stage 6 Films)
Луна
14/16
Това е историята на един астронавт, който прекарва последните си няколко дни на Луната. Сюжетът може да звучи простичко, но филмът има философски полутонове, които бавно и неусетно стигат до страхотна кулминация. (Sony Pictures Classics)
Синекдоха, Ню Йорк
15/16
Изключително интелектуален, често шокиращ, "Синекдоха, Ню Йорк" няма да се хареса на всеки;в крайна сметка той е трагедия, показваща обратната страна на артистичната амбиция, където реалното се среща с нереалното. (Sony Pictures Classics)
Гумена глава
16/16
Един филм, който по своето същество е телесен хорър, но има забележителни философски елементи. Първият филм на Дейвид Линч, който получава одобрението на критиката, разказва историята на мъж, който трябва да се грижи за изключително деформираното си дете. (Libra Films International)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията