Най-големите аутсайдери на Оскарите
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/14
Обикновено е лесно да се предвидят големите победители сред филмите, които са претенденти за филмовите награди, но винаги е имало ленти с минимални шансове за златната статуетка, които доказват, че всички грешат и дават различна перспектива за това какво всъщност означава „най-добър“. Точно това правят и филмите от нашата галерия, така че да отпразнуваме печелившия им дух! (A24/ Miramax Films/ United Artists)
Лунна светлина
2/14
Това е пример за подценяван филм от миналогодишната церемония на наградите „Оскар“. Макар че филмът е изключително харесван от критиката и зрителите, всички очакват „Ла Ла Ленд“ да спечели, особено като се има предвид скандала #OscarsTooWhite. За победител е обявен „Ла Ла Ленд“, но миг по-късно става ясно името на истинския победител – „Лунна светлина“. (A24)
Роки
3/14
Филмът от 1976 г. е отражение на съдбата на главния си герой, превръщайки се от аутсайдер в победител. В резултат на това той не само е номиниран за „Най-добър филм“ на Наградите на Академията през 1977 г., но и печели в категорията, побеждавайки филми като „Цялото президентско войнство“ и „Шофьор на такси“. (United Artists)
Форест Гъмп
4/14
През 1995 г. „Криминале“ е фаворит в надпреварата за „Най-добър филм“. И макар че мнозина са били готови да заложат всичко на този популярен филм, всъщност „Форест Гъмп“ грабва наградата, което е истински шок за болшинството от хората. (Paramount Pictures)
Мариса Томей
5/14
Когато се съревноваваш с Джуди Денч за „Оскар“, по-добре да се упражняваш как да загубиш с достойнство. Но не такъв е случаят в надпреварата за „Най-добра актриса в поддържаща роля“ през 1992 г., когато Мариса Томей печели статуетката за ролята й в „Братовчед ми Вини“. Това е изненада за всички, защото Академията обикновено не награждава комедийни изпълнения, но Мариса успява да спечели с ролята на Мона Лиза Вито. (20th Century Fox)
Влюбеният Шекспир
6/14
Шест години по-късно, на Наградите на Академията през 1998 г., „Влюбеният Шекспир“ e голямата изненада, тъй като успява да измъкне наградата за „Най-добър филм“ под носа на „Спасяването на редник Райън“, на Спилбърг. (Universal Pictures)
Сблъсъци
7/14
78-та церемония на „Оскар“-ите създава голяма шумотевица, тъй като филмът „Сблъсъци“ на Пол Хагис взема наградата за „Най-добър филм“, макар че безспорният фаворит за годината е „Планината Броукбак“. Тогава „Оскар“-ите са обвинени в хомофобия и дори режисьорът на „Сблъсъци“ признава, че лентата му не заслужава трофея. (Lionsgate Films)
Ана Пакуин
8/14
Тя е едва 11-годишна, когато печели „Оскар“ за „Пианото“, превръщайки се във втория най-млад актьор, печелил наградата на Академията. Още по-впечатляващото в случая е, че останалите номинирани в категорията „Най-добра поддържаща женска роля“ са Холи Хънтър, Ема Томпсън, Уинона Райдър и Роузи Перес. (Miramax Films)
How green was my valley
9/14
Филмът е смятан за един от шедьоврите на Джон Форд, но въпреки това, никой не очаква той да спечели и да отмъкне статуетката от „Гражданинът Кейн“, който е определян като един от най-великите филми на всички времена. (20th Century Fox)
Да возиш мис Дейзи
10/14
С номинирани като „Обществото на мъртвите поети“, „Роден на четвърти юли“, „Поле на мечтите“ и „Моят ляв крак“, е трудно дори да си помислим кой филм би могъл да грабне наградата за „Най-добър филм“, тъй като всички са истински шедьоври. Но според Академията, „Да возиш мис Дейзи“ най-много заслужава статуетката. (Warner Bros.)
Обикновени хора
11/14
През 1980 г. режисьорският дебют на Робърт Редфорд успява да се пребори с класики като „Разяреният бик“ и „Човекът слон“, нещо, което никой не допуска, че може да се случи. (Paramount Pictures)
Танцуващият с вълци
12/14
Режисьорският дебют на Кевин Костнър жъне истински успех в целия свят, дори става големия победител на наградите „Оскар“ през 1991 г., когато основният му съперник е не кой да е, а „Кръстникът“ на Мартин Скорсезе. (Orion Pictures)
Речта на краля
13/14
Филмът е фантастичен, в това няма никакво съмнение, но според критиката по-добрият избор е „Социалната мрежа“. Въпреки това филмът на Финчър губи „Оскар“-а за „Най-добър филм“ от „Речта на краля“. (The Weinstein Company)
Около света за 80 дни
14/14
Макар че приключенската комедия е номинирана за „Най-добър филм“, никой не допуска, че има някакъв шанс срещу другите претенденти – „The King and I“ и „Десетте Божи заповеди“. Освен това доказва, че всички грешат като печели голямата награда. (United Artists)
1/14
Обикновено е лесно да се предвидят големите победители сред филмите, които са претенденти за филмовите награди, но винаги е имало ленти с минимални шансове за златната статуетка, които доказват, че всички грешат и дават различна перспектива за това какво всъщност означава „най-добър“. Точно това правят и филмите от нашата галерия, така че да отпразнуваме печелившия им дух! (A24/ Miramax Films/ United Artists)
Лунна светлина
2/14
Това е пример за подценяван филм от миналогодишната церемония на наградите „Оскар“. Макар че филмът е изключително харесван от критиката и зрителите, всички очакват „Ла Ла Ленд“ да спечели, особено като се има предвид скандала #OscarsTooWhite. За победител е обявен „Ла Ла Ленд“, но миг по-късно става ясно името на истинския победител – „Лунна светлина“. (A24)
Роки
3/14
Филмът от 1976 г. е отражение на съдбата на главния си герой, превръщайки се от аутсайдер в победител. В резултат на това той не само е номиниран за „Най-добър филм“ на Наградите на Академията през 1977 г., но и печели в категорията, побеждавайки филми като „Цялото президентско войнство“ и „Шофьор на такси“. (United Artists)
Форест Гъмп
4/14
През 1995 г. „Криминале“ е фаворит в надпреварата за „Най-добър филм“. И макар че мнозина са били готови да заложат всичко на този популярен филм, всъщност „Форест Гъмп“ грабва наградата, което е истински шок за болшинството от хората. (Paramount Pictures)
Мариса Томей
5/14
Когато се съревноваваш с Джуди Денч за „Оскар“, по-добре да се упражняваш как да загубиш с достойнство. Но не такъв е случаят в надпреварата за „Най-добра актриса в поддържаща роля“ през 1992 г., когато Мариса Томей печели статуетката за ролята й в „Братовчед ми Вини“. Това е изненада за всички, защото Академията обикновено не награждава комедийни изпълнения, но Мариса успява да спечели с ролята на Мона Лиза Вито. (20th Century Fox)
Влюбеният Шекспир
6/14
Шест години по-късно, на Наградите на Академията през 1998 г., „Влюбеният Шекспир“ e голямата изненада, тъй като успява да измъкне наградата за „Най-добър филм“ под носа на „Спасяването на редник Райън“, на Спилбърг. (Universal Pictures)
Сблъсъци
7/14
78-та церемония на „Оскар“-ите създава голяма шумотевица, тъй като филмът „Сблъсъци“ на Пол Хагис взема наградата за „Най-добър филм“, макар че безспорният фаворит за годината е „Планината Броукбак“. Тогава „Оскар“-ите са обвинени в хомофобия и дори режисьорът на „Сблъсъци“ признава, че лентата му не заслужава трофея. (Lionsgate Films)
Ана Пакуин
8/14
Тя е едва 11-годишна, когато печели „Оскар“ за „Пианото“, превръщайки се във втория най-млад актьор, печелил наградата на Академията. Още по-впечатляващото в случая е, че останалите номинирани в категорията „Най-добра поддържаща женска роля“ са Холи Хънтър, Ема Томпсън, Уинона Райдър и Роузи Перес. (Miramax Films)
How green was my valley
9/14
Филмът е смятан за един от шедьоврите на Джон Форд, но въпреки това, никой не очаква той да спечели и да отмъкне статуетката от „Гражданинът Кейн“, който е определян като един от най-великите филми на всички времена. (20th Century Fox)
Да возиш мис Дейзи
10/14
С номинирани като „Обществото на мъртвите поети“, „Роден на четвърти юли“, „Поле на мечтите“ и „Моят ляв крак“, е трудно дори да си помислим кой филм би могъл да грабне наградата за „Най-добър филм“, тъй като всички са истински шедьоври. Но според Академията, „Да возиш мис Дейзи“ най-много заслужава статуетката. (Warner Bros.)
Обикновени хора
11/14
През 1980 г. режисьорският дебют на Робърт Редфорд успява да се пребори с класики като „Разяреният бик“ и „Човекът слон“, нещо, което никой не допуска, че може да се случи. (Paramount Pictures)
Танцуващият с вълци
12/14
Режисьорският дебют на Кевин Костнър жъне истински успех в целия свят, дори става големия победител на наградите „Оскар“ през 1991 г., когато основният му съперник е не кой да е, а „Кръстникът“ на Мартин Скорсезе. (Orion Pictures)
Речта на краля
13/14
Филмът е фантастичен, в това няма никакво съмнение, но според критиката по-добрият избор е „Социалната мрежа“. Въпреки това филмът на Финчър губи „Оскар“-а за „Най-добър филм“ от „Речта на краля“. (The Weinstein Company)
Около света за 80 дни
14/14
Макар че приключенската комедия е номинирана за „Най-добър филм“, никой не допуска, че има някакъв шанс срещу другите претенденти – „The King and I“ и „Десетте Божи заповеди“. Освен това доказва, че всички грешат като печели голямата награда. (United Artists)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията