Научнофантастични класики, в които няма много смисъл...
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/11
Научната фантастика е коварен жанр, защото винаги предполага известна доза недоверие. Сценаристите може напълно да излязат извън релсите на фентъзито и въпреки това ще се намерят хора, които ще забележат проблеми по отношение на науката или логиката в разказа. Дори в една истинска класика. Да, вие можете и би трябвало да се насладите на тези фантастични научнофантастични филми от нашата галерия, след като вече сте успели да преодолеете някои много досадни недостатъци... (Warner Bros. Pictures)
Джурасик Парк
2/11
Създаването на остров, пълен с динозаври, чрез извличане на тяхното ДНК от комар си е ОК (въпреки че ДНК-то е много нестабилно и учените би трябвало да разполагат с пълния геном, за да го пресъздадат). Но Т-Рекс, който внезапно се появява в лобито на центъра за посетители? Как би могъл един тиранозавър да се промъкне на такова място?! Стига де! Ето как трябваше да свърши "Джурасик Парк": Сам Нийл, Лекс и Тими са изядени от група кръвожадни велосираптори, край. (Universal Pictures)
Армагедон
3/11
Да, когато Майкъл Бей се заема с даден проект, основната цел не е сюжетът да "има смисъл". Когато има смисъл, няма експлозии. Както Бен Афлек отбелязва в коментар към DVD-то на филма, защо астронавтите не се подготвят за това просто да пробият астероида? Това изглежда по-лесно, по-безопасно и по-ефикасно от това, което действително се случва. (Buena Vista Pictures)
Бездната
4/11
"Бездната" представя почти всичко правилно. С изключение на една малка подробност – накрая всички би трябвало да умрат. Филмът се отклонява от пътя, който поема в началото, за да обясни, че станцията се намира толкова надълбоко, че може да причини сериозни проблеми, ако не се декомпресира правилно. След това накрая, когато гигантският извънземен кораб издига станцията на повърхността без спирания по пътя, всички оцеляват. Обяснението? "Трябва да са ни направили нещо" - (20th Century Fox)
Гремлини
5/11
Има много странни правила, по отношение на Могваите. Те не бива да се мокрят, да гледат към слънцето, или да се излагат на ярка светлина. Но онова, което най-много ни дразни е правилото, според което не бива да се хранят след полунощ. Големият въпрос, който мнозина си задават: какво се случва ако се качат на международен полет, който пресича часовите зони? (Warner Bros.)
Междузвездни войни
6/11
Въпреки напрекъснатото напомняне, че действието се развива в миналото, ясно се вижда, че е направено така, че да прилича на бъдеще - невероятните начини, по които хората се убиват, пътуват и общуват. Ако хората могат да изпращат холоекрани из целия космос, защо да не могат да изпращат и друга информация? Като плановете на суперсекретна бойна станция, която трябва да бъде взривена (т.е. съобщението, което R2-D2 носи от името на принцеса Лея в първия филм поставя началото на цялата каша)? (Disney)
Стар Трек: Пропадане в мрака
7/11
Във филма реакторът на Ентърпрайз спира да работи и капитан Кърк решава да влезе в него и да го рестартира. Планът му успява, но радиацията го убива. Защо капитанът на кораба се заема с тази задача? Когато Кърк и Скоти разбират, че реакторът не работи и слизат в машинното, те минават покрай Чеков и много други специалисти. Скоти ли е единственият, който може да свърши тази работа? Освен това, защо нямат антирадиационни костюми на борда на кораба? (Paramount Picture)
Ex Machina: Бог от машината
8/11
[СПОЙЛЪРИ] Кейлъб накрая открива, че Нейтън е създал няколко секс робота преди Ейва, но всички показват някакъв дефект, при което Нейтън деактивира роботите като ги пребива до смърт. Изобщо не сме в позиция да учим един технически гений как да си върши работата, но защо Нейтън не е инсталирал и един бутон за изключване на творенията си? (Universal Pictures)
Стар Трек: Първи контакт
9/11
Защо Боргите, хомогенна мрежа от извънземни киборги, свързани от един необикновен колективен ум, се нуждаят от кралица? Това не противоречи ли на цялата им система за "колективния ум"? (Paramount Pictures)
Луна
10/11
[СПОЙЛЪРИ] В "Луна" Сам е този, който добива хелия - това е задължение на един автономен робот. Той просто пренася товари от едната страна на кораба до другата и ги изпраща обратно към Земята. Което повдига въпроса, не могат ли машините да вършат сами цялата работа? Дори Сам признава, че ГЕРТИ може да прави всичко, което той върши, дори по-добре. (Sony Pictures Classics)
Интерстелар
11/11
Всъщност "Интерстелар" представя нещата вярно от научна гледна точка. Но не и перфектно. Червеевата и черната дупка не са представени коректно. Теоретично е възможно една червеева дупка да свърже два отдалечени галактики, но такива тунели през космоса не са стабилни. Малко вероятно е една червеева дупка да се задържи отворена и да позволява на хората да пътуват през нея. Учените са на мнение, че всеки, който се намира близо до черна дупка, накрая свършва като спагети.(Warner Bros. Pictures
1/11
Научната фантастика е коварен жанр, защото винаги предполага известна доза недоверие. Сценаристите може напълно да излязат извън релсите на фентъзито и въпреки това ще се намерят хора, които ще забележат проблеми по отношение на науката или логиката в разказа. Дори в една истинска класика. Да, вие можете и би трябвало да се насладите на тези фантастични научнофантастични филми от нашата галерия, след като вече сте успели да преодолеете някои много досадни недостатъци... (Warner Bros. Pictures)
Джурасик Парк
2/11
Създаването на остров, пълен с динозаври, чрез извличане на тяхното ДНК от комар си е ОК (въпреки че ДНК-то е много нестабилно и учените би трябвало да разполагат с пълния геном, за да го пресъздадат). Но Т-Рекс, който внезапно се появява в лобито на центъра за посетители? Как би могъл един тиранозавър да се промъкне на такова място?! Стига де! Ето как трябваше да свърши "Джурасик Парк": Сам Нийл, Лекс и Тими са изядени от група кръвожадни велосираптори, край. (Universal Pictures)
Армагедон
3/11
Да, когато Майкъл Бей се заема с даден проект, основната цел не е сюжетът да "има смисъл". Когато има смисъл, няма експлозии. Както Бен Афлек отбелязва в коментар към DVD-то на филма, защо астронавтите не се подготвят за това просто да пробият астероида? Това изглежда по-лесно, по-безопасно и по-ефикасно от това, което действително се случва. (Buena Vista Pictures)
Бездната
4/11
"Бездната" представя почти всичко правилно. С изключение на една малка подробност – накрая всички би трябвало да умрат. Филмът се отклонява от пътя, който поема в началото, за да обясни, че станцията се намира толкова надълбоко, че може да причини сериозни проблеми, ако не се декомпресира правилно. След това накрая, когато гигантският извънземен кораб издига станцията на повърхността без спирания по пътя, всички оцеляват. Обяснението? "Трябва да са ни направили нещо" - (20th Century Fox)
Гремлини
5/11
Има много странни правила, по отношение на Могваите. Те не бива да се мокрят, да гледат към слънцето, или да се излагат на ярка светлина. Но онова, което най-много ни дразни е правилото, според което не бива да се хранят след полунощ. Големият въпрос, който мнозина си задават: какво се случва ако се качат на международен полет, който пресича часовите зони? (Warner Bros.)
Междузвездни войни
6/11
Въпреки напрекъснатото напомняне, че действието се развива в миналото, ясно се вижда, че е направено така, че да прилича на бъдеще - невероятните начини, по които хората се убиват, пътуват и общуват. Ако хората могат да изпращат холоекрани из целия космос, защо да не могат да изпращат и друга информация? Като плановете на суперсекретна бойна станция, която трябва да бъде взривена (т.е. съобщението, което R2-D2 носи от името на принцеса Лея в първия филм поставя началото на цялата каша)? (Disney)
Стар Трек: Пропадане в мрака
7/11
Във филма реакторът на Ентърпрайз спира да работи и капитан Кърк решава да влезе в него и да го рестартира. Планът му успява, но радиацията го убива. Защо капитанът на кораба се заема с тази задача? Когато Кърк и Скоти разбират, че реакторът не работи и слизат в машинното, те минават покрай Чеков и много други специалисти. Скоти ли е единственият, който може да свърши тази работа? Освен това, защо нямат антирадиационни костюми на борда на кораба? (Paramount Picture)
Ex Machina: Бог от машината
8/11
[СПОЙЛЪРИ] Кейлъб накрая открива, че Нейтън е създал няколко секс робота преди Ейва, но всички показват някакъв дефект, при което Нейтън деактивира роботите като ги пребива до смърт. Изобщо не сме в позиция да учим един технически гений как да си върши работата, но защо Нейтън не е инсталирал и един бутон за изключване на творенията си? (Universal Pictures)
Стар Трек: Първи контакт
9/11
Защо Боргите, хомогенна мрежа от извънземни киборги, свързани от един необикновен колективен ум, се нуждаят от кралица? Това не противоречи ли на цялата им система за "колективния ум"? (Paramount Pictures)
Луна
10/11
[СПОЙЛЪРИ] В "Луна" Сам е този, който добива хелия - това е задължение на един автономен робот. Той просто пренася товари от едната страна на кораба до другата и ги изпраща обратно към Земята. Което повдига въпроса, не могат ли машините да вършат сами цялата работа? Дори Сам признава, че ГЕРТИ може да прави всичко, което той върши, дори по-добре. (Sony Pictures Classics)
Интерстелар
11/11
Всъщност "Интерстелар" представя нещата вярно от научна гледна точка. Но не и перфектно. Червеевата и черната дупка не са представени коректно. Теоретично е възможно една червеева дупка да свърже два отдалечени галактики, но такива тунели през космоса не са стабилни. Малко вероятно е една червеева дупка да се задържи отворена и да позволява на хората да пътуват през нея. Учените са на мнение, че всеки, който се намира близо до черна дупка, накрая свършва като спагети.(Warner Bros. Pictures
Повече подобни галерии
Обратно към галерията