Джей Джей Ейбрамс, кралят на Холивуд
1/13
От хитови сериали като „Изгубени“ и „Наричана още“, който в момента се излъчва по AXN, до успешни филми като „Армагедон“ и „Стар Трек“, той успява да завладее и Галактиката. Кой е този сценарист и режисьор на блобъстъри, който няма граници? За да разберете, вижте най-интересните факти за Джей Джей Ейбрамс и семейството му. (GettyImages)
Холивудско семейство
2/13
Не е изненада, че синът на телевизионния продуцент Джералд У. Ейбрамс и изпълнителния продуцент Каръл Ан Ейбрамс избира да работи в Холивуд. Той е автор на музиката на филма „Nightbeast“, по времето, когато е в гимназията… Ейбрамс първоначално планира да влезе в училище по стоматология, отколкото в колеж по изкуствата, но накрая се записва в колеж „Сара Лоурънс“, по съвет на баща си: „по-важно е да се научиш за какво да правиш филми, отколкото как да правиш филми.“ (GettyImages)
Началото на една кариера
3/13
Той пише първия си сценарий „Taking Care of Business“, с участието на Джеймс Белуши, през последната си година в колежа, заедно с Джил Мазурски. Двамата успяват да продадат и сценария на комедията „Балъци“ (1997), с участието на Джо Пеши и Дани Глоувър. Филмът се оказва обратен момент в кариерата на Ейбрамс. Това е последният сценарий, който пише под името „Джефри Ейбрамс“ и последният му проект, преди големия му пробив като съсценарист на „Армагедон“ (1998). (Hollywood Pictures)
Ефектът Спилбърг
4/13
Той влиза в научнофантастичния свят със свой собствен филм „Супер 8“, който продуцира заедно с идола си, Стивън Спилбърг. Филмът показва очевидни вдъхновения от по-ранни филми на Спилбърг. И преди двамата да имат възможност да работят заедно, Ейбрамс, още като тийнейджър, помага при освежаването на стари филми на Спилбърг. До момента Ейбрамс е режисирал пет пълнометражни филми, и единственият филм, който не е франчайз е „Супер 8“, научната фантастика, която Ейбрамс пише сам. (GettyImages)
Пробивът
5/13
Първата му изява като самостоятелен сценарист е с „Относно Хенри“ (1991). Макар че лентата се оказва боксофис разочарование, Ейбрамс започва да играе в голямата лига на значимите филмови проекти. Ейбрамс пише сценария и на друг велик за времето си романс, „Вечно млад“ (1992), с участието на Мел Гибсън. (Warner Bros)
Г-н Оправям всичко
6/13
Доказвайки се като майстор на успешните сценарии, Ейбрамс си печели името на човекa, който успява да спаси и най-обърканите проекти. Предходната му работа за продуцента Джери Брукхаймер му дава шанс да работи и по следващия проект на кино титана, „Армагедон“. (Walt Disney Studios)
Ставаш малък, за да станеш голям
7/13
През 1998 г., много преди HBO да наложат модата кино сценаристи да пишат за телевизията, кариерите на сценаристите се движат само в една посока: тевелизионните сценаристи правят всичко, което могат, за да пробият в киното. Но Ейбрамс осъзнава, че телевизията е средата, в която един сценарист може да бъде и крал и създава „Фелисити“, сериал за млада жена, която отива в колеж, с участието на Кери Ръсел. (GettyImages)
Наричана още
8/13
Скоро след успеха на „Фелисити“, Ейбрамс се опитва да даде шанс и на следващия си проект. Първата зелена светлина получава през 2001 г. за „Наричана още“, шпионски трилър с участието на Дженифър Гарнър в ролята на специален агент под прикритие. Сериалът веднага се превръща в истинска сензация, като печели звезден статус на Гарнър. Това е и първият проект, който излиза под шапката на Bad Robot, основана от Ейбрамс. С „Наричана още“ Ейбрамс получава и първата си номинация за „Еми“. (GettyImages)
Изгубени
9/13
„Наричана още“ поставя началото на нещо, което „Изгубени“ успява да завърши: сериалът, който продължава цели шест сезона, утвърждава Ейбрамс и продуцентската компания Bad Robot като значима телевизионна сила. Заснет на 35 мм филм, той е достатъчно смел, за да послужи като пропуск към режисьорска кариера на големия екран. Сериалът печели четири награди „Еми“ за праймтайм и една награда „Златен глобус“. Научнофантастичната драма става истински феномен. (ABC)
Режисьор на голям екран
10/13
След като гледа „Наричана още“, Том Круз се свързва с Ейбрамс за режисурата на „Мисията невъзможна III“, независимо, че Ейбрамс няма опит в режисурата на игрални филми. Ейбрамс приема предложението и прави филмовия си дебют през 2006 г. Така печели уважението и признателността на Paramount. Преходът му към големия екран вече е факт. (GettyImages)
В Долината на нърдовете
11/13
Ейбрамс е утвърдено име в Холивуд, но му липсват достатъчно отличителни проекти: с изключение на „Изгубени“, Ейбрамс е известен по-скоро с мейнстрийм екшън и драматични филми. С „Кловърфийлд“ (2008), научнофантастичен хорър филм, той прави рязък завой. С рекламната кампания на филма Джей Джей Ейбрамс се превръща в истински маркетинг гений. (GettyImages)
Там, където никой режисьор не е стигал преди
12/13
Ейбрамс скача към друг франчайз със „Стар Трек“. Един от най-високо ценените му филми от критиката, той е с рейтинг 95% в Rotten Tomatoes. Това помага при утвърждаването на Ейбрамс като крал на научната фантастика и доказва, че е в състояние да създава блокбъстъри. След това работи и по „Стар Трек: Пропадане в мрака“ (2013). Ейбрамс обаче не режисира третия филм от ребуута, но пък е негов продуцент. (GettyImages)
Империята Ейбрамс
13/13
Според слуховете, другите режисьори отказват да се заемат с „Междузвездни войни“, заради легендата, която би могла да погълне дори най-големия сред режисьорите, но Джей Джей Ейбрамс не би бил себе си, ако имаше такива страхове. Филмът, който бележи завръщането на Харисън Форд, Кари Фишър, Марк Хамил, „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ се превръща в лентата, която най-бързо достига приходи от $1 млрд. в боксофиса. А ние ще видим как ще продължи сагата… (GettyImages)
1/13
От хитови сериали като „Изгубени“ и „Наричана още“, който в момента се излъчва по AXN, до успешни филми като „Армагедон“ и „Стар Трек“, той успява да завладее и Галактиката. Кой е този сценарист и режисьор на блобъстъри, който няма граници? За да разберете, вижте най-интересните факти за Джей Джей Ейбрамс и семейството му. (GettyImages)
Холивудско семейство
2/13
Не е изненада, че синът на телевизионния продуцент Джералд У. Ейбрамс и изпълнителния продуцент Каръл Ан Ейбрамс избира да работи в Холивуд. Той е автор на музиката на филма „Nightbeast“, по времето, когато е в гимназията… Ейбрамс първоначално планира да влезе в училище по стоматология, отколкото в колеж по изкуствата, но накрая се записва в колеж „Сара Лоурънс“, по съвет на баща си: „по-важно е да се научиш за какво да правиш филми, отколкото как да правиш филми.“ (GettyImages)
Началото на една кариера
3/13
Той пише първия си сценарий „Taking Care of Business“, с участието на Джеймс Белуши, през последната си година в колежа, заедно с Джил Мазурски. Двамата успяват да продадат и сценария на комедията „Балъци“ (1997), с участието на Джо Пеши и Дани Глоувър. Филмът се оказва обратен момент в кариерата на Ейбрамс. Това е последният сценарий, който пише под името „Джефри Ейбрамс“ и последният му проект, преди големия му пробив като съсценарист на „Армагедон“ (1998). (Hollywood Pictures)
Ефектът Спилбърг
4/13
Той влиза в научнофантастичния свят със свой собствен филм „Супер 8“, който продуцира заедно с идола си, Стивън Спилбърг. Филмът показва очевидни вдъхновения от по-ранни филми на Спилбърг. И преди двамата да имат възможност да работят заедно, Ейбрамс, още като тийнейджър, помага при освежаването на стари филми на Спилбърг. До момента Ейбрамс е режисирал пет пълнометражни филми, и единственият филм, който не е франчайз е „Супер 8“, научната фантастика, която Ейбрамс пише сам. (GettyImages)
Пробивът
5/13
Първата му изява като самостоятелен сценарист е с „Относно Хенри“ (1991). Макар че лентата се оказва боксофис разочарование, Ейбрамс започва да играе в голямата лига на значимите филмови проекти. Ейбрамс пише сценария и на друг велик за времето си романс, „Вечно млад“ (1992), с участието на Мел Гибсън. (Warner Bros)
Г-н Оправям всичко
6/13
Доказвайки се като майстор на успешните сценарии, Ейбрамс си печели името на човекa, който успява да спаси и най-обърканите проекти. Предходната му работа за продуцента Джери Брукхаймер му дава шанс да работи и по следващия проект на кино титана, „Армагедон“. (Walt Disney Studios)
Ставаш малък, за да станеш голям
7/13
През 1998 г., много преди HBO да наложат модата кино сценаристи да пишат за телевизията, кариерите на сценаристите се движат само в една посока: тевелизионните сценаристи правят всичко, което могат, за да пробият в киното. Но Ейбрамс осъзнава, че телевизията е средата, в която един сценарист може да бъде и крал и създава „Фелисити“, сериал за млада жена, която отива в колеж, с участието на Кери Ръсел. (GettyImages)
Наричана още
8/13
Скоро след успеха на „Фелисити“, Ейбрамс се опитва да даде шанс и на следващия си проект. Първата зелена светлина получава през 2001 г. за „Наричана още“, шпионски трилър с участието на Дженифър Гарнър в ролята на специален агент под прикритие. Сериалът веднага се превръща в истинска сензация, като печели звезден статус на Гарнър. Това е и първият проект, който излиза под шапката на Bad Robot, основана от Ейбрамс. С „Наричана още“ Ейбрамс получава и първата си номинация за „Еми“. (GettyImages)
Изгубени
9/13
„Наричана още“ поставя началото на нещо, което „Изгубени“ успява да завърши: сериалът, който продължава цели шест сезона, утвърждава Ейбрамс и продуцентската компания Bad Robot като значима телевизионна сила. Заснет на 35 мм филм, той е достатъчно смел, за да послужи като пропуск към режисьорска кариера на големия екран. Сериалът печели четири награди „Еми“ за праймтайм и една награда „Златен глобус“. Научнофантастичната драма става истински феномен. (ABC)
Режисьор на голям екран
10/13
След като гледа „Наричана още“, Том Круз се свързва с Ейбрамс за режисурата на „Мисията невъзможна III“, независимо, че Ейбрамс няма опит в режисурата на игрални филми. Ейбрамс приема предложението и прави филмовия си дебют през 2006 г. Така печели уважението и признателността на Paramount. Преходът му към големия екран вече е факт. (GettyImages)
В Долината на нърдовете
11/13
Ейбрамс е утвърдено име в Холивуд, но му липсват достатъчно отличителни проекти: с изключение на „Изгубени“, Ейбрамс е известен по-скоро с мейнстрийм екшън и драматични филми. С „Кловърфийлд“ (2008), научнофантастичен хорър филм, той прави рязък завой. С рекламната кампания на филма Джей Джей Ейбрамс се превръща в истински маркетинг гений. (GettyImages)
Там, където никой режисьор не е стигал преди
12/13
Ейбрамс скача към друг франчайз със „Стар Трек“. Един от най-високо ценените му филми от критиката, той е с рейтинг 95% в Rotten Tomatoes. Това помага при утвърждаването на Ейбрамс като крал на научната фантастика и доказва, че е в състояние да създава блокбъстъри. След това работи и по „Стар Трек: Пропадане в мрака“ (2013). Ейбрамс обаче не режисира третия филм от ребуута, но пък е негов продуцент. (GettyImages)
Империята Ейбрамс
13/13
Според слуховете, другите режисьори отказват да се заемат с „Междузвездни войни“, заради легендата, която би могла да погълне дори най-големия сред режисьорите, но Джей Джей Ейбрамс не би бил себе си, ако имаше такива страхове. Филмът, който бележи завръщането на Харисън Форд, Кари Фишър, Марк Хамил, „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ се превръща в лентата, която най-бързо достига приходи от $1 млрд. в боксофиса. А ние ще видим как ще продължи сагата… (GettyImages)