Блейд Рънър, филмът, който диктува модата
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/19
Тридесет и пет години след като „Блейд Рънър“ излиза по кината, „Блейд Рънър 2049“ е най-дългоочакваният моден филм на годината. Ретро-футуристичните костюми от оригинала – по дизайн на Майкъл Каплан и Чарлс Ноуд, представят една различна естетика, която дори и днес влияе върху модата. Какво можем да кажем за продължението? Ето любопитни подробности за дизайна на костюмите на филма тогава и сега. (Warner Bros/Sony Picture Entertainment)
Модата в бъдещето
2/19
Майкъл Каплан и Чарлс Ноуд създават прецедент в начина, по който филмите представят хората в бъдещето. Вместо да заложат на клишето – цели латексови костюми, наподобяващи извънземни, Капла и Ноуд черпят вдъхновение от японската мода Хараджуку и я комбинират с преувеличена версия на класическия пънк-поп. (Warner Bros.)
Блейд Рънър и модната индустрия
3/19
Оригиналният филм е не само истинска наслада за очите на зрителите, но оказва огромно влияние върху съвременната мода. Брандове като Alexander McQueen и Jeremy Scott черпят вдъхновение от модните силуети на лентата. „„Блейд Рънър“ е един от научнофантастичните филми, които са ми повлияли най-много“, казва Жан Пол Готие за CNN, един от примерите във висшата мода на мъж, който също се решава да създава дрехи за научнофантастични ленти. (Getty Images)
Блейд Рънър 2049 като ново вдъхновение
4/19
Изглежда че продължението също е вдъхновило модните дизайнери. Есенната колекция на Pierre Hardy, „Replicante“, включва футуристични форми и дръзки цветови комбинации, а мъжката колекция на Raf Simons за пролет 2018 г., представена на Седмицата на модата в Ню Йорк, прилича на магия за дъжд и е истински знак на почит към Чайнатаун в Манхатън. (Sony Picture Entertainment)
Работа, която е истинско предизвикателство
5/19
Дизайнерът на костюмите на „Блейд Рънър 2049“, Рене Ейприл („Първи контакт“, „Възходът на планетата на маймуните“), признава, че е била подложена на много голямо напрежение, споделяйки, че режисьорът Денис Вилньов настоявал тя да „намекне за същия свят, но да отиде още по-далеч. В първия филм е дъждовно и мрачно, а сега вали дъжд и сняг, действието се развива в един токсичен и брутален свят.“ (Sony Picture Entertainment)
Тоалетът на Рик Декард в Блейд Рънър
6/19
Това „Блейд Рънър“ ли е, или реклама на колекция есен-зима 2014 г. на Dries Van Noten? От широкото палто в милитаристичен стил, до комбинацията от риза в морско синьо и червено и вратовръзка, Рик Декард просто харесва белгийския моден бранд, или поне дизайнерите на костюмите, Каплан и Ноуд, ценят високо колекцията. (Warner Bros)
Неподвластен на времето Декард
7/19
В „Блейд Рънър 2049“ Декард се появява облечен в сива фланелка и карго панталони. Ейприл признава, че героят е зарязал комбинацията от риза на райе и вратовръзка от шотландско каре. „Ужасявах се да го направя,“ казва тя, „но накрая, той не се промени и доказа, че е неподвластен на времето… а ние търсихме точно нещо такова.“ (Sony Picture Entertainment)
Шинелът на Кей
8/19
Поради особеностите на филма се налага Ейприл да се фокусира върху предпазното облекло на персонажите, включително палтото с твърде голяма яка, отличителният белег на блейд рънъра на Райън Гослинг: „Не е от вълна, защото щеше да бъде твърде тежко, всъщност е от памук, който обработихме и боядисахме. То е неразрушимо. Понякога правим неща, които се получават твърде красиви, за това след края на продукцията ги унищожаваме. В този свят няма много красота.“ (Warner Bros/Alcon Ent./Columbia Pictures)
Коженото палто на Рейчъл
9/19
От спираловидни десени, до винтидж вълнени костюми в нюанси на сивото, дизайнерите Майкъл Каплан и Чарлс Ноуд превръщат Рейчъл във футуристична дива, с шикът на ноар филм от 40-те, който виждаме в останалите й незабравими тоалети. (Warner Bros.)
Костюмът на Рейчъл, който излъчва сила и увереност
10/19
Репликант, или не, гардеробът на Рейчъл винаги е на място, особено костюмите й с широки подплънки на раменете. Острите форми на костюма служат като визуална препратка към оригами еднорогът, който става една от основните иконографии във филма. Стилът на острите ъгли на костюма на „Блейд Рънър“ успяват да вдъхнови брандове като „Opening Ceremony“ и „Gareth Pugh“ да представят своя собствена интерпретация на този външен вид. Надяваме се, че ще видим повече от тях в продължението „2049“(Warner Bros)
Лъв
11/19
Най-активната жена във филма Лъв (Силвия Хоекс) носи предимно светли, бели дрехи, почти без десен или принтове. Нейният гардероб е създаден така, че да не й пречи по време на бой. (Sony Picture Entertainment)
Тя ангел ли е?
12/19
В интервю Ейприл споделя какво мисли за тоалетите на Лъв: „те създават усещане за чистота. Когато светът е толкова сив и мръсен, тя е като един ангел.“ След като гледаме филма, ще разберем, че Лъв не е ангел, но начинът й на обличане намеква за перфекционизмът, който се опитва да постигне персонажът й. Когато се разкриват несъвършенствата и безпощадността на Лъв, Ейприл вкарва нюанси на сиво и по-тъмни тонове в гардероба й. (Sony Picture Entertainment)
Очилата на д-р Елдон Тайърел
13/19
Геният зад корпорация „Тайърел“ прилича наполовина на зловещ корпоративен лидер и наполовина на гения, който стои зад идеята за бъдещото сътрудничество между MYKITA и Maison Margiela в линията им от очила. Можете да го мразите, или да го обичате, но Тайърел без усилия успява да наложи тези трифокусни очила без рамка. (Warner Bros.)
Уолъс, кибермонахът
14/19
В реалния живот Джаред Лето може да си пада по пищната мода, но във филма създателят на репликанти изглежда повече като кибермонах. „Той има 50 еднакви, подобни на кимоно тоалета. Той е Стив Джобс на този свят.“ (Sony Picture Entertainment)
Прис срещу Рейчъл
15/19
В оригиналния филм скъсаните чорапогащи, платинено русата коса и черните като въглища очи пряко контрастират с гардероба на Рейчъл. „Блейд Рънър“ е свят с ограничени избори и един от реалните изборите е какво да носи човек. Със съпоставяне между дрехите на Прис и Рейчъл, зрителят може да види различните избори в стила, които прави всеки репликант, оттам и различните вкусове, личности и различният начин на мислене. (Warner Bros)
Прис диктува модата
16/19
Жан-Пол Готие си спомня героинята на Дарил Хана „като новата супержена, секси атомна бомба,“ той заимства „изумителния й“ грим в колекцията си есен-зима 2009. Тя привлича вниманието и на Джереми Скот. За „Rampage“, втората му колекция в края на 90-те Скот „иска да създаде гардероб, който е направен от торби за боклук, риба и мрежи“ (Warner Bros.)
Черна шапка, розово палто
17/19
Мариет, проститутка, която напомня за Прис, в изпълнение на Дарил Хана, от оригинала, носи розово палто, вдъхновено от мангата, направено от изкуствена материя и кожа. Дрехите й почти винаги изглеждат така, като че ли имат нужда от изпиране и гладене, черната й шапка отразява дивата й личност, а избледнелия цвят на дрехите й намеква за изгубен потенциал. (Sony Picture Entertainment)
Отражение на този свят
18/19
„Прекалено големите шапка и палто са още едно отражение на този свят,“ казва Ейприл, „за това, че всички хора се крият. […] Носят големи маски, големи яки, за да скрият лицата си. Ръкавите са дълги и крият ръцете им. Не знам, може би това е отражение на света, в който живеем днес.“ Нито един от героите не изглежда сигурен в себе си, нито за мястото си в обществото. (Sony Picture Entertainment)
Дъждобранът
19/19
По-късно перфектният тоалет на Джой се променя на прозрачен дъждобран, черен топ и джинси. Дъждобранът загатва за прозрачност и напомня за този, който носи репликантката Зора в оригинала. (Sony Picture Entertainment)
1/19
Тридесет и пет години след като „Блейд Рънър“ излиза по кината, „Блейд Рънър 2049“ е най-дългоочакваният моден филм на годината. Ретро-футуристичните костюми от оригинала – по дизайн на Майкъл Каплан и Чарлс Ноуд, представят една различна естетика, която дори и днес влияе върху модата. Какво можем да кажем за продължението? Ето любопитни подробности за дизайна на костюмите на филма тогава и сега. (Warner Bros/Sony Picture Entertainment)
Модата в бъдещето
2/19
Майкъл Каплан и Чарлс Ноуд създават прецедент в начина, по който филмите представят хората в бъдещето. Вместо да заложат на клишето – цели латексови костюми, наподобяващи извънземни, Капла и Ноуд черпят вдъхновение от японската мода Хараджуку и я комбинират с преувеличена версия на класическия пънк-поп. (Warner Bros.)
Блейд Рънър и модната индустрия
3/19
Оригиналният филм е не само истинска наслада за очите на зрителите, но оказва огромно влияние върху съвременната мода. Брандове като Alexander McQueen и Jeremy Scott черпят вдъхновение от модните силуети на лентата. „„Блейд Рънър“ е един от научнофантастичните филми, които са ми повлияли най-много“, казва Жан Пол Готие за CNN, един от примерите във висшата мода на мъж, който също се решава да създава дрехи за научнофантастични ленти. (Getty Images)
Блейд Рънър 2049 като ново вдъхновение
4/19
Изглежда че продължението също е вдъхновило модните дизайнери. Есенната колекция на Pierre Hardy, „Replicante“, включва футуристични форми и дръзки цветови комбинации, а мъжката колекция на Raf Simons за пролет 2018 г., представена на Седмицата на модата в Ню Йорк, прилича на магия за дъжд и е истински знак на почит към Чайнатаун в Манхатън. (Sony Picture Entertainment)
Работа, която е истинско предизвикателство
5/19
Дизайнерът на костюмите на „Блейд Рънър 2049“, Рене Ейприл („Първи контакт“, „Възходът на планетата на маймуните“), признава, че е била подложена на много голямо напрежение, споделяйки, че режисьорът Денис Вилньов настоявал тя да „намекне за същия свят, но да отиде още по-далеч. В първия филм е дъждовно и мрачно, а сега вали дъжд и сняг, действието се развива в един токсичен и брутален свят.“ (Sony Picture Entertainment)
Тоалетът на Рик Декард в Блейд Рънър
6/19
Това „Блейд Рънър“ ли е, или реклама на колекция есен-зима 2014 г. на Dries Van Noten? От широкото палто в милитаристичен стил, до комбинацията от риза в морско синьо и червено и вратовръзка, Рик Декард просто харесва белгийския моден бранд, или поне дизайнерите на костюмите, Каплан и Ноуд, ценят високо колекцията. (Warner Bros)
Неподвластен на времето Декард
7/19
В „Блейд Рънър 2049“ Декард се появява облечен в сива фланелка и карго панталони. Ейприл признава, че героят е зарязал комбинацията от риза на райе и вратовръзка от шотландско каре. „Ужасявах се да го направя,“ казва тя, „но накрая, той не се промени и доказа, че е неподвластен на времето… а ние търсихме точно нещо такова.“ (Sony Picture Entertainment)
Шинелът на Кей
8/19
Поради особеностите на филма се налага Ейприл да се фокусира върху предпазното облекло на персонажите, включително палтото с твърде голяма яка, отличителният белег на блейд рънъра на Райън Гослинг: „Не е от вълна, защото щеше да бъде твърде тежко, всъщност е от памук, който обработихме и боядисахме. То е неразрушимо. Понякога правим неща, които се получават твърде красиви, за това след края на продукцията ги унищожаваме. В този свят няма много красота.“ (Warner Bros/Alcon Ent./Columbia Pictures)
Коженото палто на Рейчъл
9/19
От спираловидни десени, до винтидж вълнени костюми в нюанси на сивото, дизайнерите Майкъл Каплан и Чарлс Ноуд превръщат Рейчъл във футуристична дива, с шикът на ноар филм от 40-те, който виждаме в останалите й незабравими тоалети. (Warner Bros.)
Костюмът на Рейчъл, който излъчва сила и увереност
10/19
Репликант, или не, гардеробът на Рейчъл винаги е на място, особено костюмите й с широки подплънки на раменете. Острите форми на костюма служат като визуална препратка към оригами еднорогът, който става една от основните иконографии във филма. Стилът на острите ъгли на костюма на „Блейд Рънър“ успяват да вдъхнови брандове като „Opening Ceremony“ и „Gareth Pugh“ да представят своя собствена интерпретация на този външен вид. Надяваме се, че ще видим повече от тях в продължението „2049“(Warner Bros)
Лъв
11/19
Най-активната жена във филма Лъв (Силвия Хоекс) носи предимно светли, бели дрехи, почти без десен или принтове. Нейният гардероб е създаден така, че да не й пречи по време на бой. (Sony Picture Entertainment)
Тя ангел ли е?
12/19
В интервю Ейприл споделя какво мисли за тоалетите на Лъв: „те създават усещане за чистота. Когато светът е толкова сив и мръсен, тя е като един ангел.“ След като гледаме филма, ще разберем, че Лъв не е ангел, но начинът й на обличане намеква за перфекционизмът, който се опитва да постигне персонажът й. Когато се разкриват несъвършенствата и безпощадността на Лъв, Ейприл вкарва нюанси на сиво и по-тъмни тонове в гардероба й. (Sony Picture Entertainment)
Очилата на д-р Елдон Тайърел
13/19
Геният зад корпорация „Тайърел“ прилича наполовина на зловещ корпоративен лидер и наполовина на гения, който стои зад идеята за бъдещото сътрудничество между MYKITA и Maison Margiela в линията им от очила. Можете да го мразите, или да го обичате, но Тайърел без усилия успява да наложи тези трифокусни очила без рамка. (Warner Bros.)
Уолъс, кибермонахът
14/19
В реалния живот Джаред Лето може да си пада по пищната мода, но във филма създателят на репликанти изглежда повече като кибермонах. „Той има 50 еднакви, подобни на кимоно тоалета. Той е Стив Джобс на този свят.“ (Sony Picture Entertainment)
Прис срещу Рейчъл
15/19
В оригиналния филм скъсаните чорапогащи, платинено русата коса и черните като въглища очи пряко контрастират с гардероба на Рейчъл. „Блейд Рънър“ е свят с ограничени избори и един от реалните изборите е какво да носи човек. Със съпоставяне между дрехите на Прис и Рейчъл, зрителят може да види различните избори в стила, които прави всеки репликант, оттам и различните вкусове, личности и различният начин на мислене. (Warner Bros)
Прис диктува модата
16/19
Жан-Пол Готие си спомня героинята на Дарил Хана „като новата супержена, секси атомна бомба,“ той заимства „изумителния й“ грим в колекцията си есен-зима 2009. Тя привлича вниманието и на Джереми Скот. За „Rampage“, втората му колекция в края на 90-те Скот „иска да създаде гардероб, който е направен от торби за боклук, риба и мрежи“ (Warner Bros.)
Черна шапка, розово палто
17/19
Мариет, проститутка, която напомня за Прис, в изпълнение на Дарил Хана, от оригинала, носи розово палто, вдъхновено от мангата, направено от изкуствена материя и кожа. Дрехите й почти винаги изглеждат така, като че ли имат нужда от изпиране и гладене, черната й шапка отразява дивата й личност, а избледнелия цвят на дрехите й намеква за изгубен потенциал. (Sony Picture Entertainment)
Отражение на този свят
18/19
„Прекалено големите шапка и палто са още едно отражение на този свят,“ казва Ейприл, „за това, че всички хора се крият. […] Носят големи маски, големи яки, за да скрият лицата си. Ръкавите са дълги и крият ръцете им. Не знам, може би това е отражение на света, в който живеем днес.“ Нито един от героите не изглежда сигурен в себе си, нито за мястото си в обществото. (Sony Picture Entertainment)
Дъждобранът
19/19
По-късно перфектният тоалет на Джой се променя на прозрачен дъждобран, черен топ и джинси. Дъждобранът загатва за прозрачност и напомня за този, който носи репликантката Зора в оригинала. (Sony Picture Entertainment)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията