20 филма, които не могат да съществуват без музиката си
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/21
Някои филми просто не могат да съществуват без музиката си. Какво искаме да кажем? Ако я махнете, филмът губи поне половината от чара си. Тя просто улавя същността на лентата толкова перфектно, чене можем да спрем да си я тананикаме всеки път, когато помислим за лентата. Композицията е част от неговата идентичност. Тук сме подбрали 20 филма с музика, която е толкова запомняща се и толкова отличителна, че двете са просто неразделни. (Universal Pictures)
МЕЖДУЗВЕЗДНИ ВОЙНИ – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
2/21
Безспорно най-емблематичната композиция в историята. Ето как стигнахме до този извод. Помолете случаен минувач на улицата да я изтананика и се обзалагаме, че той ще успее да го направи без дори да се замисли. Но тук не става дума само за главната тема - “Imperial March”, която ни разказва колко лоши са Дарт Вейдър и Империята. Другите композиции в лентата представят тяхната същност не по-зле. (Disney)
ДЖУРАСИК ПАРК – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
3/21
Уилямс е създал толкова много великолепни филмови композиции, като "Джурасик Парк" е сред най-добрите му творби. Един от най-големите му таланти е да създава композиции, които пресъздават идеята на филма и предизвикват чувство на удивление, като момента, в който за първи път виждаме динозаври, който завинаги ще свързваме с тази конкретна композиция. (Universal Pictures)
БАТМАН – ОТ ДАНИ ЕЛФМАН
4/21
Знаете ли какво липсва в трилогията "Батман" на Кристофър Нолан? Запомняща се музика. Един супергерой се нуждае от своя собствена тема и тази, която Елфман създава, пасва перфектно на супергероя. Тя успява да пресъздаде Готъм по неповторим начин. (Warner Bros.)
ИЗВЪНЗЕМНОТО – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
5/21
Още един общ проект със Спилбърг се превръща в поредната класика. Творбата на Уилямс е ода на надеждата и чудото, поглед в мечтите на едно дете и завинаги ще бъде свързвана с историята, героите и самото Извънземно. Както сами можете да се убедите, творбите на Уилямс доста често се споменават в този списък. (Universal Pictures)
РОКИ – ОТ БИЛ КОНТИ
6/21
Опитайте се бързо да се сетите за тематична музика към филм, посветен на някакъв спорт. Сигурни сме, че ще се сетите за "Роки". Епичният монтаж с тренировките и "Gonna Fly Now" на Бил Конти ни кара да грабнем спортния си екип и да изкачим няколко стълби! (United Artists)
ПОХИТИТЕЛИТЕ НА ИЗЧЕЗНАЛИЯ КИВОТ – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
7/21
След като Уилямс свежда идеите си за основна музикална тема на "Индиана Джоунс" до две, той ги изпълнява на пиано пред Спилбърг. Режисьорът харесва и двете толкова много, че убеждава Уилям да ги комбинира, и така се ражда любимата ни музикална тема на "Индиана Джоунс". (Paramount Pictures)
КРЪСТНИКЪТ – ОТ НИНО РОТА
8/21
Когато чуете основната тема на този филм, можете да си помислите само за едно – Мафията. И това е най-големият ѝ успех. (Paramount Pictures)
ЧЕЛЮСТИ – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
9/21
Този филм в общи линии създава музиката за дебнещ или задаваща се опасност. Дори не можем да си представим колко много пъти сме си я тананикали наум, когато сме се опитвали да изненадаме, или да изплашим някого. Тя е перфектно композирана за атаката на акулата. (Universal Pictures)
ЗАВРЪЩАНЕ В БЪДЕЩЕТО – ОТ АЛЪН СИЛВЕСТРИ
10/21
Тази музикална тема трябва да е любимата ни. Пътуването във времето звучи точно така! (Universal Pictures)
ТИТАНИК – ОТ ДЖЕЙМС ХОРНЪР
11/21
"My Heart Will Go On" на Селин Дион може би е първото нещо, за което се сещате, когато си мислите за "Титаник", но и останалата част от композицията на филма е също толкова запомняща се. Според слуховете, Джеймс Камерън наема композитора, след като чува творбата му за "Смело сърце", защото търсел богата, емоционална композиция, в която да се усеща ирландско влияние. Хорнър създава колекция от емоционални композиции, които събуждат широка гама от радост и скръб, драма и екшън. (20th Century Fox)
ВЛАСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ – ОТ ХАУЪРД ШОР
12/21
Всъщност Шор композира над 13 часа музика за поредицата "Властелинът на пръстените". Със своя шедьовър той печели три "Оскар"-а, две награди "Златен глобус" и три награди "Грами". (Blue Planet Studio/Shutterstock)
ЗАБВЕНИЕ – ОТ M83
13/21
Френската формация M83 е една от най-страхотните ню уейв електро банди на Земята и можете да чуете техните ритми в оригиналния саудтрак на "Забвение". Фронтменът - Антъни Гонзалес, в сътрудничество с американския композитор и продуцент Джоузеф Трапанес свършват забележителна работа. Както споменава режисьорът Джоузеф Косинск, "заедно те създават музиката, за която мечтая още откакто за първи път описах тази история на хартия, преди осем години". (Universal Pictures)
ФЕНОМЕНАЛНИТЕ – ОТ МАЙКЪЛ ДЖАКИНО
14/21
Джакино получава първия си голям филм през 2004, "Феноменалните", който е продуциран от Pixar и се разпространява от Disney. Според сведенията, режисьорът на филма, Брад Бърд, настоява за специфичен ’ретрофутуристичен’ звук. (Pixar/Walt Disney)
СТАР ТРЕК: ОТВЪД – ОТ МАЙКЪЛ ДЖАКИНО
15/21
Джакино благодари на Александър Каридж за музиката в този филм, като заявява 'Аз израстнах с тази страхотна музика (Стар Трек), точно това отчасти ме вдъхнови да правя това, с което се занимавам в момента [...] Човек колкото и да се страхува, просто се надява, че ще даде най-доброто от себе си. Това е един от онези моменти, когато филмът ми казва какво да правя.' (Paramount Pictures/Spyglass Entertainment/Bad Robot)
КАРИБСКИ ПИРАТИ – ОТ КЛАУС БАДЕЛТ
16/21
Главната музикална тема на първия филм е такъв хит, че Ханс Цимер и Джеф Занели запазват много елементи в продълженията. Но когато говорим за музиката на "Карибски пирати", без съмнение помним композицията на Баделт. (Walt Disney/Jerry Bruckheimer Films)
МАСКАТА НА ЗОРО – ОТ ДЖЕЙМС ХОРНЪР
17/21
Според сведенията, музиката на "Маската на Зоро" е вдъхновена от Миклош Рожа, унгарско-американски композитор. И леко е подправена със страстния дует на Марк Антъни и Тина Арена, 'I Want to Spend My Lifetime Loving You'. (TriStar Pictures/Amblin Entertainment)
ИНТЕРСТЕЛАР – ОТ ХАНС ЦИМЕР
18/21
'Ще Ви дам плик с писмо в него. Една страница. То ще ви разкаже фабулата в центъра на историята. Работете в продължение на ден, след това ми изсвирете това, което сте написал.' – Така се ражда за живот музиката на "Интерстелар". (Paramount Pictures/Warner Bros./Legendary Entertainment)
ЦАР ЛЪВ – ОТ ХАНС ЦИМЕР
19/21
Оригиналната музика на "Цар Лъв" от 1994 е толкова красива и уникална, че е трудно да си представим как Ханс Цимер е успял да композира нова версия за филма от 2019. Но просто трябва да отидем на кино, за да разберем това. (Fairview Entertainment/Walt Disney)
МАРСИАНЕЦЪТ – ОТ ХАРИ ГРЕГСЪН-УИЛЯМС
20/21
Грегсън-Уилямс е работил по много велики филми, като "Хрониките на Нарния: Лъвът, вещицата и дрешника", "Дежа Вю", "X-Meн началото: Върколак" и поредицата "Шрек". Той създава нещо наистина прекрасно с "Марсианецът", тъй като успява да улови всеки аспект от историята - от драмата, през екшъна, до всички забавни части, които виждаме във филма. (Twentieth Century Fox/TSG Entertainment/Scott Free Productions)
ИМАЛО ЕДНО ВРЕМЕ НА ЗАПАД – ОТ ЕНИО МОРИКОНЕ
21/21
Не са много списъците със саундтраци на филми, в които да не участва Енио Мориконе. Музиката на "Имало едно време на Запад" е нещо, което всеки човек разпознава и въпреки това все още е една от най-добре продаващите се оригинални композиции в света. (Rafran Cinematografica/San Marco/Paramount Pictures)
1/21
Някои филми просто не могат да съществуват без музиката си. Какво искаме да кажем? Ако я махнете, филмът губи поне половината от чара си. Тя просто улавя същността на лентата толкова перфектно, чене можем да спрем да си я тананикаме всеки път, когато помислим за лентата. Композицията е част от неговата идентичност. Тук сме подбрали 20 филма с музика, която е толкова запомняща се и толкова отличителна, че двете са просто неразделни. (Universal Pictures)
МЕЖДУЗВЕЗДНИ ВОЙНИ – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
2/21
Безспорно най-емблематичната композиция в историята. Ето как стигнахме до този извод. Помолете случаен минувач на улицата да я изтананика и се обзалагаме, че той ще успее да го направи без дори да се замисли. Но тук не става дума само за главната тема - “Imperial March”, която ни разказва колко лоши са Дарт Вейдър и Империята. Другите композиции в лентата представят тяхната същност не по-зле. (Disney)
ДЖУРАСИК ПАРК – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
3/21
Уилямс е създал толкова много великолепни филмови композиции, като "Джурасик Парк" е сред най-добрите му творби. Един от най-големите му таланти е да създава композиции, които пресъздават идеята на филма и предизвикват чувство на удивление, като момента, в който за първи път виждаме динозаври, който завинаги ще свързваме с тази конкретна композиция. (Universal Pictures)
БАТМАН – ОТ ДАНИ ЕЛФМАН
4/21
Знаете ли какво липсва в трилогията "Батман" на Кристофър Нолан? Запомняща се музика. Един супергерой се нуждае от своя собствена тема и тази, която Елфман създава, пасва перфектно на супергероя. Тя успява да пресъздаде Готъм по неповторим начин. (Warner Bros.)
ИЗВЪНЗЕМНОТО – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
5/21
Още един общ проект със Спилбърг се превръща в поредната класика. Творбата на Уилямс е ода на надеждата и чудото, поглед в мечтите на едно дете и завинаги ще бъде свързвана с историята, героите и самото Извънземно. Както сами можете да се убедите, творбите на Уилямс доста често се споменават в този списък. (Universal Pictures)
РОКИ – ОТ БИЛ КОНТИ
6/21
Опитайте се бързо да се сетите за тематична музика към филм, посветен на някакъв спорт. Сигурни сме, че ще се сетите за "Роки". Епичният монтаж с тренировките и "Gonna Fly Now" на Бил Конти ни кара да грабнем спортния си екип и да изкачим няколко стълби! (United Artists)
ПОХИТИТЕЛИТЕ НА ИЗЧЕЗНАЛИЯ КИВОТ – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
7/21
След като Уилямс свежда идеите си за основна музикална тема на "Индиана Джоунс" до две, той ги изпълнява на пиано пред Спилбърг. Режисьорът харесва и двете толкова много, че убеждава Уилям да ги комбинира, и така се ражда любимата ни музикална тема на "Индиана Джоунс". (Paramount Pictures)
КРЪСТНИКЪТ – ОТ НИНО РОТА
8/21
Когато чуете основната тема на този филм, можете да си помислите само за едно – Мафията. И това е най-големият ѝ успех. (Paramount Pictures)
ЧЕЛЮСТИ – ОТ ДЖОН УИЛЯМС
9/21
Този филм в общи линии създава музиката за дебнещ или задаваща се опасност. Дори не можем да си представим колко много пъти сме си я тананикали наум, когато сме се опитвали да изненадаме, или да изплашим някого. Тя е перфектно композирана за атаката на акулата. (Universal Pictures)
ЗАВРЪЩАНЕ В БЪДЕЩЕТО – ОТ АЛЪН СИЛВЕСТРИ
10/21
Тази музикална тема трябва да е любимата ни. Пътуването във времето звучи точно така! (Universal Pictures)
ТИТАНИК – ОТ ДЖЕЙМС ХОРНЪР
11/21
"My Heart Will Go On" на Селин Дион може би е първото нещо, за което се сещате, когато си мислите за "Титаник", но и останалата част от композицията на филма е също толкова запомняща се. Според слуховете, Джеймс Камерън наема композитора, след като чува творбата му за "Смело сърце", защото търсел богата, емоционална композиция, в която да се усеща ирландско влияние. Хорнър създава колекция от емоционални композиции, които събуждат широка гама от радост и скръб, драма и екшън. (20th Century Fox)
ВЛАСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ – ОТ ХАУЪРД ШОР
12/21
Всъщност Шор композира над 13 часа музика за поредицата "Властелинът на пръстените". Със своя шедьовър той печели три "Оскар"-а, две награди "Златен глобус" и три награди "Грами". (Blue Planet Studio/Shutterstock)
ЗАБВЕНИЕ – ОТ M83
13/21
Френската формация M83 е една от най-страхотните ню уейв електро банди на Земята и можете да чуете техните ритми в оригиналния саудтрак на "Забвение". Фронтменът - Антъни Гонзалес, в сътрудничество с американския композитор и продуцент Джоузеф Трапанес свършват забележителна работа. Както споменава режисьорът Джоузеф Косинск, "заедно те създават музиката, за която мечтая още откакто за първи път описах тази история на хартия, преди осем години". (Universal Pictures)
ФЕНОМЕНАЛНИТЕ – ОТ МАЙКЪЛ ДЖАКИНО
14/21
Джакино получава първия си голям филм през 2004, "Феноменалните", който е продуциран от Pixar и се разпространява от Disney. Според сведенията, режисьорът на филма, Брад Бърд, настоява за специфичен ’ретрофутуристичен’ звук. (Pixar/Walt Disney)
СТАР ТРЕК: ОТВЪД – ОТ МАЙКЪЛ ДЖАКИНО
15/21
Джакино благодари на Александър Каридж за музиката в този филм, като заявява 'Аз израстнах с тази страхотна музика (Стар Трек), точно това отчасти ме вдъхнови да правя това, с което се занимавам в момента [...] Човек колкото и да се страхува, просто се надява, че ще даде най-доброто от себе си. Това е един от онези моменти, когато филмът ми казва какво да правя.' (Paramount Pictures/Spyglass Entertainment/Bad Robot)
КАРИБСКИ ПИРАТИ – ОТ КЛАУС БАДЕЛТ
16/21
Главната музикална тема на първия филм е такъв хит, че Ханс Цимер и Джеф Занели запазват много елементи в продълженията. Но когато говорим за музиката на "Карибски пирати", без съмнение помним композицията на Баделт. (Walt Disney/Jerry Bruckheimer Films)
МАСКАТА НА ЗОРО – ОТ ДЖЕЙМС ХОРНЪР
17/21
Според сведенията, музиката на "Маската на Зоро" е вдъхновена от Миклош Рожа, унгарско-американски композитор. И леко е подправена със страстния дует на Марк Антъни и Тина Арена, 'I Want to Spend My Lifetime Loving You'. (TriStar Pictures/Amblin Entertainment)
ИНТЕРСТЕЛАР – ОТ ХАНС ЦИМЕР
18/21
'Ще Ви дам плик с писмо в него. Една страница. То ще ви разкаже фабулата в центъра на историята. Работете в продължение на ден, след това ми изсвирете това, което сте написал.' – Така се ражда за живот музиката на "Интерстелар". (Paramount Pictures/Warner Bros./Legendary Entertainment)
ЦАР ЛЪВ – ОТ ХАНС ЦИМЕР
19/21
Оригиналната музика на "Цар Лъв" от 1994 е толкова красива и уникална, че е трудно да си представим как Ханс Цимер е успял да композира нова версия за филма от 2019. Но просто трябва да отидем на кино, за да разберем това. (Fairview Entertainment/Walt Disney)
МАРСИАНЕЦЪТ – ОТ ХАРИ ГРЕГСЪН-УИЛЯМС
20/21
Грегсън-Уилямс е работил по много велики филми, като "Хрониките на Нарния: Лъвът, вещицата и дрешника", "Дежа Вю", "X-Meн началото: Върколак" и поредицата "Шрек". Той създава нещо наистина прекрасно с "Марсианецът", тъй като успява да улови всеки аспект от историята - от драмата, през екшъна, до всички забавни части, които виждаме във филма. (Twentieth Century Fox/TSG Entertainment/Scott Free Productions)
ИМАЛО ЕДНО ВРЕМЕ НА ЗАПАД – ОТ ЕНИО МОРИКОНЕ
21/21
Не са много списъците със саундтраци на филми, в които да не участва Енио Мориконе. Музиката на "Имало едно време на Запад" е нещо, което всеки човек разпознава и въпреки това все още е една от най-добре продаващите се оригинални композиции в света. (Rafran Cinematografica/San Marco/Paramount Pictures)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията