16 велики филми, които се провалят в боксофиса
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/17
Вдъхновени от премиерата на „Блейд Рънър 2049“, с впечатляващите $150 млн. разходи за продукцията и вълнението относно приходите в боксофиса (само за първата седмица от излизането си по кината филмът печели $81 млн. в боксофиса, но му предстои още дълъг път), ние се опитахме да открием някои от най-неоспоримите шедьоври, култови класики и най-новаторските ленти. За съжаление шедьоврите от нашия списък нямат голям късмет и понасят финансов крах (Gramercy Pictures/ Universal Pictures/20th Century)
Блейд Рънър
2/17
Бюджет: $ 28 млн., приходи от боксофиса: $ 26 млн.// Той събира $26 млн. при излизането си по кината през лятото на 1982 г. – не е зле, но не е достатъчно, за да се класира в топ 10 на летните филми. И със сигурност не е достатъчно, за да излезе на печалба (летният боксофис е доминиран от два филма „Извънземното“ и „Роки 3“). Лентата печели и две номинации за „Оскар“: за режисура и визуални ефекти, но си тръгва с празни ръце. Независимо от това, той е високо ценен от феновете. (Warner Bros.)
Изкуплението Шоушенк
3/17
Бюджет $ 25 млн., приходи от боксофиса: $ 28.3 млн.// Този филм е класиран като No. 1 в Top Rated Films на IMDb. Той е истински шедьовър и шокиращо се справя ужасно в боксофиса, въпреки високите оценки от страна на критиката и Академията (седем номинации за „Оскар“, включително за „Най-добър филм“). Морган Фрийман обвинява за това заглавието на лентата, но след като излиза на VHS се превръща в хит. (Columbia Pictures)
Страх и омраза в Лас Вегас
4/17
Бюджет $ 18.5 млн., приходи от боксофиса: $ 10.6 млн.// Когато говорите за незабравимите роли на Джони Деп, този филм, който е адаптация по романа на Хънтър С. Томпсън, трябва да е на първо място в списъка ви. За съжаление драматичната комедия е пълен провал в боксофиса, едва когато излиза на видео, зрителите му отдават заслуженото внимание. (Universal Pictures)
Големият Лебовски
5/17
Бюджет: $ 15 млн., приходи от боксофиса: $ 46 млн.// След излизането му по кината, преди 17 години, „Големият Лебовски“ успява да спечели страстни почитатели, а в момента се изучава от студентите в специалност „Кино“ и от критиците. Той е не само добър филм, но е и много важен, доказвайки, че успехът на един филм не се определя от приходите в боксофиса. (Gramercy Pictures)
Гражданинът Кейн
6/17
Бюджет: $ 839, 000, приходи от боксофиса: $ 1.5 млн.// Често го определят като най-добрият филм на всички времена, или поне като филмът, който всички се преструват, че са гледали. Но в далечната 1941 г. шедьовърът на Орсън Уелс не получава висока оценка от обикновените зрители. И въпреки слабото представяне в боксофиса, той печели девет номинации за „Оскар“. (RKO Radio Pictures)
Боен клуб
7/17
Бюджет: $ 63 млн., приходи от боксофиса: $ 100.9 Million// Този филм все пак има някакъв успех в боксофиса, но сумата е далеч под това, което може да се очаква от лента, която толкова често е част от списъка с филми, които задължително трябва да се гледат. Той изстрелва към върха кариерите на Брад Пит и Едуард Нортън и без съмнение е лентата, за която говорите, когато обсъждате най-големите обрати в сюжета в киното, но въпреки това приходите са доста разочароващи. (20th Century Fox)
Децата на хората
8/17
Бюджет: $ 76 млн., приходи от боксофиса: $ 70 млн.// Само вижте имената и се опитайте да си представите филм, в който участват всички тези звезди и лентата се провала: Клайв Оуен, Джулиан Мур и Майкъл Кейн. Трудно е да се повярва, че такъв невероятен талант като Алфонсо Куарон би могъл да направи филм, който не носи големи печалби. Но научнофантастичният трилър губи пари в боксофиса, което е много жалко. Операторско майсторство, сценарий, актьорска игра – всичко е на ниво. (Universal Pictures)
Магьосникът от Оз
9/17
Бюджет: $ 2,7 млн., приходи от боксофиса: $ 3 млн.// Ако кажем, че този филм е любима класика, това ще е огромно омаловажаване, така че е трудно да си представим, че Дороти и рубинените й пантофки не жънат успех по кината. За щастие, „Магьосникът от Оз“ устоява на проверката на времето и нито един римейк или адаптация не биха могли да се доближат макар и малко до оригинала. (MGM)
Clue
10/17
Бюджет: $ 2,7 млн., приходи от боксофиса: $ 3 млн.// Тази филмова адаптация на класическа настолна игра се превръща в култова класика, обичана от милиони. Освен това има различни финали, което е просто страхотно. За съжаление нито критиката, нито зрителите не оценяват достойнствата на лентата. (Paramount Pictures)
Железният гигант
11/17
Бюджет: $ 2,7 млн., приходи от боксофиса: $ 3 млн.// Това е първият филм на Брад Бърд, геният, който стои зад „Рататуи“, „Мисията Невъзможна: Режим Фантом“ и „Невероятните“. „Железният гигант“ накрая успява във формат домашно видео и на кабелна телевизия, но преживява истински крах в боксофиса. Което е жалко, тъй като Вин Дизел се справя страхотно с дублираното на гиганта. (Warner Bros.)
На ръба на утрешния ден
12/17
Бюджет: $ 178 млн., приходи от боксофиса: $ 369 млн.// Ние не бихме определили този филм като провал, но с оглед на големия бюджет, екшън лентата на Том Круз определено не се справя в боксофиса. Маркетингът на филма е хаотичен и заглавието е несполучливо. Хората, които пропускат филма, заради несполучливото заглавие се лишават от перфектна комбинация от екшън и хумор, Емили Блант в невероятното й екшън изпълнение и една невероятно увлекателна адаптация на японски роман. (Warner Bros.)
Атлантида: Изгубената империя
13/17
Бюджет: $ 120 млн., приходи от боксофиса: $ 186 млн.// Една концепция, която е трудна за разбиране, но този филм излиза по кината точно в края на анимационната ера на Disney, във време, когато хората вече се увличат от компютърната анимация, като „Играта на играчките“. Disney поемат риск с този филм и макар че приходите от боксофиса са средни, резултатите спират дъха. „Атлантида“ е красив филм и очевидно очарователен и забавен, като повечето филми на Disney. (Buena Vista Pictures)
Скот Пилгрим срещу света
14/17
Бюджет: $ 85 млн., приходи от боксофиса: $ 32 млн.// Скот Пилгрим е шантав и странен и прекрасен и е истински финансов провал, за съжаление. В лентата участва Майкъл Сера и талантливия режисьор Едгар Райт. Това не е типичният комикс, адаптира във филм и е наистина жалко, че не успява да достигне до по-широка аудитория. (Universal Pictures)
Уили Уонка и шоколадовата фабрика
15/17
Оригиналният филм „Уили Уонка и шоколадовата фабрика“ е предназначен за всички възрасти, с детско въображение, но с теми за по-възрастната част от зрителите. Но въпреки това той не се справя добре в боксофиса. Нужни са няколко години преди тази класика да успее да натрупа достатъчно печалби от продажби на видео, но дотогава правата на филма са продадени на Warner Bros (Paramount Pictures)
Бразилия
16/17
Бюджет: $ 15 млн., приходи от боксофиса: $ 9.9 млн.// Една от най-добрите идеи в научната фантастика, работата на режисьора Тери Гилиъм („Монти Пайтън и Свещения граал“), и участието на Де Ниро („Шофьор на такси“, „Разяреният бик“) е многообещаващо начало, но продуцентите се намесват твърде много в оригиналната визия на Гилиъм. Той е известен като една от най-големите професионални битки в историята на киното. (Universal Pictures)
Животът е прекрасен
17/17
Бюджет: $ 3.18 млн., приходи от боксофиса: $ 3.3 млн.// Днес той е класически филм за Коледа, но определено не е сред лентите, които жънат незабавен успех, по време на дебюта си през 1946 г. Оценката на критик от New York Times не е ласкава: „Без съмнение слабостта на този филм, от гледна точка на зрителя, е неговата сантименталност – илюзорната му представа за живота. Милите хора на г-н Капра са очарователни, а начинът, по който той си решава проблемите е оптимистичен и повърхностен. (RKO)
1/17
Вдъхновени от премиерата на „Блейд Рънър 2049“, с впечатляващите $150 млн. разходи за продукцията и вълнението относно приходите в боксофиса (само за първата седмица от излизането си по кината филмът печели $81 млн. в боксофиса, но му предстои още дълъг път), ние се опитахме да открием някои от най-неоспоримите шедьоври, култови класики и най-новаторските ленти. За съжаление шедьоврите от нашия списък нямат голям късмет и понасят финансов крах (Gramercy Pictures/ Universal Pictures/20th Century)
Блейд Рънър
2/17
Бюджет: $ 28 млн., приходи от боксофиса: $ 26 млн.// Той събира $26 млн. при излизането си по кината през лятото на 1982 г. – не е зле, но не е достатъчно, за да се класира в топ 10 на летните филми. И със сигурност не е достатъчно, за да излезе на печалба (летният боксофис е доминиран от два филма „Извънземното“ и „Роки 3“). Лентата печели и две номинации за „Оскар“: за режисура и визуални ефекти, но си тръгва с празни ръце. Независимо от това, той е високо ценен от феновете. (Warner Bros.)
Изкуплението Шоушенк
3/17
Бюджет $ 25 млн., приходи от боксофиса: $ 28.3 млн.// Този филм е класиран като No. 1 в Top Rated Films на IMDb. Той е истински шедьовър и шокиращо се справя ужасно в боксофиса, въпреки високите оценки от страна на критиката и Академията (седем номинации за „Оскар“, включително за „Най-добър филм“). Морган Фрийман обвинява за това заглавието на лентата, но след като излиза на VHS се превръща в хит. (Columbia Pictures)
Страх и омраза в Лас Вегас
4/17
Бюджет $ 18.5 млн., приходи от боксофиса: $ 10.6 млн.// Когато говорите за незабравимите роли на Джони Деп, този филм, който е адаптация по романа на Хънтър С. Томпсън, трябва да е на първо място в списъка ви. За съжаление драматичната комедия е пълен провал в боксофиса, едва когато излиза на видео, зрителите му отдават заслуженото внимание. (Universal Pictures)
Големият Лебовски
5/17
Бюджет: $ 15 млн., приходи от боксофиса: $ 46 млн.// След излизането му по кината, преди 17 години, „Големият Лебовски“ успява да спечели страстни почитатели, а в момента се изучава от студентите в специалност „Кино“ и от критиците. Той е не само добър филм, но е и много важен, доказвайки, че успехът на един филм не се определя от приходите в боксофиса. (Gramercy Pictures)
Гражданинът Кейн
6/17
Бюджет: $ 839, 000, приходи от боксофиса: $ 1.5 млн.// Често го определят като най-добрият филм на всички времена, или поне като филмът, който всички се преструват, че са гледали. Но в далечната 1941 г. шедьовърът на Орсън Уелс не получава висока оценка от обикновените зрители. И въпреки слабото представяне в боксофиса, той печели девет номинации за „Оскар“. (RKO Radio Pictures)
Боен клуб
7/17
Бюджет: $ 63 млн., приходи от боксофиса: $ 100.9 Million// Този филм все пак има някакъв успех в боксофиса, но сумата е далеч под това, което може да се очаква от лента, която толкова често е част от списъка с филми, които задължително трябва да се гледат. Той изстрелва към върха кариерите на Брад Пит и Едуард Нортън и без съмнение е лентата, за която говорите, когато обсъждате най-големите обрати в сюжета в киното, но въпреки това приходите са доста разочароващи. (20th Century Fox)
Децата на хората
8/17
Бюджет: $ 76 млн., приходи от боксофиса: $ 70 млн.// Само вижте имената и се опитайте да си представите филм, в който участват всички тези звезди и лентата се провала: Клайв Оуен, Джулиан Мур и Майкъл Кейн. Трудно е да се повярва, че такъв невероятен талант като Алфонсо Куарон би могъл да направи филм, който не носи големи печалби. Но научнофантастичният трилър губи пари в боксофиса, което е много жалко. Операторско майсторство, сценарий, актьорска игра – всичко е на ниво. (Universal Pictures)
Магьосникът от Оз
9/17
Бюджет: $ 2,7 млн., приходи от боксофиса: $ 3 млн.// Ако кажем, че този филм е любима класика, това ще е огромно омаловажаване, така че е трудно да си представим, че Дороти и рубинените й пантофки не жънат успех по кината. За щастие, „Магьосникът от Оз“ устоява на проверката на времето и нито един римейк или адаптация не биха могли да се доближат макар и малко до оригинала. (MGM)
Clue
10/17
Бюджет: $ 2,7 млн., приходи от боксофиса: $ 3 млн.// Тази филмова адаптация на класическа настолна игра се превръща в култова класика, обичана от милиони. Освен това има различни финали, което е просто страхотно. За съжаление нито критиката, нито зрителите не оценяват достойнствата на лентата. (Paramount Pictures)
Железният гигант
11/17
Бюджет: $ 2,7 млн., приходи от боксофиса: $ 3 млн.// Това е първият филм на Брад Бърд, геният, който стои зад „Рататуи“, „Мисията Невъзможна: Режим Фантом“ и „Невероятните“. „Железният гигант“ накрая успява във формат домашно видео и на кабелна телевизия, но преживява истински крах в боксофиса. Което е жалко, тъй като Вин Дизел се справя страхотно с дублираното на гиганта. (Warner Bros.)
На ръба на утрешния ден
12/17
Бюджет: $ 178 млн., приходи от боксофиса: $ 369 млн.// Ние не бихме определили този филм като провал, но с оглед на големия бюджет, екшън лентата на Том Круз определено не се справя в боксофиса. Маркетингът на филма е хаотичен и заглавието е несполучливо. Хората, които пропускат филма, заради несполучливото заглавие се лишават от перфектна комбинация от екшън и хумор, Емили Блант в невероятното й екшън изпълнение и една невероятно увлекателна адаптация на японски роман. (Warner Bros.)
Атлантида: Изгубената империя
13/17
Бюджет: $ 120 млн., приходи от боксофиса: $ 186 млн.// Една концепция, която е трудна за разбиране, но този филм излиза по кината точно в края на анимационната ера на Disney, във време, когато хората вече се увличат от компютърната анимация, като „Играта на играчките“. Disney поемат риск с този филм и макар че приходите от боксофиса са средни, резултатите спират дъха. „Атлантида“ е красив филм и очевидно очарователен и забавен, като повечето филми на Disney. (Buena Vista Pictures)
Скот Пилгрим срещу света
14/17
Бюджет: $ 85 млн., приходи от боксофиса: $ 32 млн.// Скот Пилгрим е шантав и странен и прекрасен и е истински финансов провал, за съжаление. В лентата участва Майкъл Сера и талантливия режисьор Едгар Райт. Това не е типичният комикс, адаптира във филм и е наистина жалко, че не успява да достигне до по-широка аудитория. (Universal Pictures)
Уили Уонка и шоколадовата фабрика
15/17
Оригиналният филм „Уили Уонка и шоколадовата фабрика“ е предназначен за всички възрасти, с детско въображение, но с теми за по-възрастната част от зрителите. Но въпреки това той не се справя добре в боксофиса. Нужни са няколко години преди тази класика да успее да натрупа достатъчно печалби от продажби на видео, но дотогава правата на филма са продадени на Warner Bros (Paramount Pictures)
Бразилия
16/17
Бюджет: $ 15 млн., приходи от боксофиса: $ 9.9 млн.// Една от най-добрите идеи в научната фантастика, работата на режисьора Тери Гилиъм („Монти Пайтън и Свещения граал“), и участието на Де Ниро („Шофьор на такси“, „Разяреният бик“) е многообещаващо начало, но продуцентите се намесват твърде много в оригиналната визия на Гилиъм. Той е известен като една от най-големите професионални битки в историята на киното. (Universal Pictures)
Животът е прекрасен
17/17
Бюджет: $ 3.18 млн., приходи от боксофиса: $ 3.3 млн.// Днес той е класически филм за Коледа, но определено не е сред лентите, които жънат незабавен успех, по време на дебюта си през 1946 г. Оценката на критик от New York Times не е ласкава: „Без съмнение слабостта на този филм, от гледна точка на зрителя, е неговата сантименталност – илюзорната му представа за живота. Милите хора на г-н Капра са очарователни, а начинът, по който той си решава проблемите е оптимистичен и повърхностен. (RKO)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията