15 невероятни спецефекта от филми, които все още ни спират дъха
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/16
Още от зората на киното, нищо не успява да направи един филм да изглежда по-модерен – дори футуристичен – колкото забележителните специални ефекти. Но с напредъка на технологиите се наблюдава и обратната тенденция. Нищо не състарява повече един филм от лошите спецефекти. В редки случаи има филми, чиито специални ефекти не остаряват с времето. Ето и няколко примера. (TriStar Pictures)
Забравената планета
2/16
Трудно е да не се впечатлим от качеството на ефектите в „Забравената планета“ като се замислим в колко много отношения той е бил пионер. Употребата на матирани картини, операторски трикове, аниматроника и основни наподобяващи CG ефекти, придават на филма качество, което не е подвластно на времето, благодарение на което той изпъква на фона на останалите. (MGM)
Матрицата
3/16
Едно от най-впечатляващите неща в „Матрицата“ и визуалния й дизайн като цяло е колко е въздържана употребата на визуални ефекти. Уашовски са направили всичко по силите си, за да не прекалят с технологиите в този научнофантастичен филм. Спецефектите в лентата се отличават със своята суровост, благодарение на което са адекватни дори и днес. (Warner Brothers)
Мухата
4/16
Дейвид Кронънбърг заема историята на един човек, който се превръща в муха в резултат на провалил се експеримент, и я прави своя собствена. Той осъзнава потенциала на филма да се превърне в хорър шедьовър, който принуждава зрителите с ужас да наблюдават как един мъж бавно се превръща в чудовище. Разбира се, филмът нямаше да е толкова добър, ако не бяха забележителните му спецефекти. (Twentieth Century Fox)
Американски върколак в Лондон
5/16
Представянето на трансформацията от човека във върколак е толкова впечатляващо, че дори след 36 години този филм си остава ненадминат. За екипът по спецефектите сигурно е било истинско мъчение да използват комбинация от аниматроника и прости фотографски трикове, за да успеят да постигнат този невероятен резултат, който е плашещо реалистичен. (Universal Pictures)
Пришълецът
6/16
Това, благодарение на което „Пишълецът“ изпъква сред останалите филми толкова много години след излизането си по кината, са няколкото примера на зрелищни спецефекти. Всички зрители остават поразени от сцената, в която пришълецът изскача от гърдите на един от членовете на екипажа. По-късно този пришълец тероризира останалите хора от екипа, и това е толкова реалистично, че предизвиква истинско чувство на страх в зрителите. (20th Century Fox)
Кой натопи Заека Роджър
7/16
Това не е първият филм, който показва комбинация от игрален филм и анимация. Но понякога не е важно кой е първи, а кой го прави най-добре. Макар че филмът излиза по кината преди почти 30 години, все още мнозина го смятат за най-впечатляващият пример на комбинация от игрален филм и анимация. (Buena Vista Pictures)
Метрополис
8/16
В общи линии „Метрополис“ е пионерът в снимането на миниатюри. Операторът Южен Шюфтан поставя началото на нещо, което по-късно е наречено „Процесът Шюфтан“: техника с огледала, която позволява на режисьора точно да представя миниатюри. Процесът е толкова революционен, че продължават да го използват и до днес във филми като „Властелинът на пръстените: Завръщането на краля“. (Paramount Pictures)
Десетте Божи заповеди
9/16
В годината на премиерата си този филм е най-скъпата лента в историята (сегашният еквивалент на бюджета му е $116 млн.) и се приема за голям успех или провал за Paramount Pictures. Снимките на Червено море отнемат шест месеца и 1,362,748 литра вода, за да се напълни резервоар с формата на буквата U. След това сцената се нанася върху поредица от изкуствено построени и реални снимачни площадки. (Paramount Pictures)
Бездната
10/16
От гледна точка на техниката на заснемане „Бездната“ се оказва методичен филм, който е много близо до „2001: Космическа одисея“. Макар че във филма има малко над минута CGI, снимачният метод чрез обхождане, който е използван в лентата, скоро се превръща в стандарт в Холивуд. (20th Century Fox)
Междузвездни войни: Епизод IV - Нова надежда
11/16
От гледна точна на спецефектите „Междузвездни войни“ е прекрасен филм. Макар че преработените нови версии значително подобряват по-слабите моменти от лентата, оригиналът въпреки това е много впечатляващ. (Walt Disney Studios)
Нещото
12/16
Ефектите във филма са концентрирани главно върху трансформирането на човека, или на друго създание, в нещо напълно различно. Подобно на „Американски върколак“, „Нещото“ пресъздава по съвършен начин този процес като нещо шокиращо ужасяващо. Подобно на „Мухата“, ефектите в „Нещото“ включват творчески интерпретации на това как се случват тези трансформации. (Universal Pictures)
Блейд Рънър
13/16
Филмът е пълен със спецефекти, но това почти не се забелязва. Началната сцена на Лос Анджелис е очевидно резултат от специални ефекти, но зрителите знаят това само защото са наясно, че такива гледки не съществуват в действителност. (Warner Brothers)
Джурасик Парк
14/16
Във времето, когато компютърно генерираните ефекти все още са били невероятно трудни за използване, се появява Стивън Спилбърг и показва, че с помощта на смесицата от аниматроника и дигитални ефекти е възможно да повярваме, че динозаврите наистина са бродили по Земята. (Universal Pictures)
2001: Космическа одисея
15/16
Представата на Кубрик за космоса не е перфектна, но той стига много по-близо до истинския космос от който и да било друг преди и след него. Революционните ефекти на „2001“ ви карат да вярвате, че гледате едно истинско приключение в открития космос. (MGM)
Терминатор 2: Денят на страшния съд
16/16
Благодарение на големия бюджет за специалните ефекти, който е много по-голям от сумата, с която разполагат повечето филми за една цяла продукция, Камерън и ILM създават нещо, което ясно показва, че бъдещето принадлежи на CGI. Може да пренебрегнете ролята на аниматрониката в „Терминатор 2“, но не е възможно да не оцените ролята на компютърно генерираните ефекти. (TriStar Pictures)
1/16
Още от зората на киното, нищо не успява да направи един филм да изглежда по-модерен – дори футуристичен – колкото забележителните специални ефекти. Но с напредъка на технологиите се наблюдава и обратната тенденция. Нищо не състарява повече един филм от лошите спецефекти. В редки случаи има филми, чиито специални ефекти не остаряват с времето. Ето и няколко примера. (TriStar Pictures)
Забравената планета
2/16
Трудно е да не се впечатлим от качеството на ефектите в „Забравената планета“ като се замислим в колко много отношения той е бил пионер. Употребата на матирани картини, операторски трикове, аниматроника и основни наподобяващи CG ефекти, придават на филма качество, което не е подвластно на времето, благодарение на което той изпъква на фона на останалите. (MGM)
Матрицата
3/16
Едно от най-впечатляващите неща в „Матрицата“ и визуалния й дизайн като цяло е колко е въздържана употребата на визуални ефекти. Уашовски са направили всичко по силите си, за да не прекалят с технологиите в този научнофантастичен филм. Спецефектите в лентата се отличават със своята суровост, благодарение на което са адекватни дори и днес. (Warner Brothers)
Мухата
4/16
Дейвид Кронънбърг заема историята на един човек, който се превръща в муха в резултат на провалил се експеримент, и я прави своя собствена. Той осъзнава потенциала на филма да се превърне в хорър шедьовър, който принуждава зрителите с ужас да наблюдават как един мъж бавно се превръща в чудовище. Разбира се, филмът нямаше да е толкова добър, ако не бяха забележителните му спецефекти. (Twentieth Century Fox)
Американски върколак в Лондон
5/16
Представянето на трансформацията от човека във върколак е толкова впечатляващо, че дори след 36 години този филм си остава ненадминат. За екипът по спецефектите сигурно е било истинско мъчение да използват комбинация от аниматроника и прости фотографски трикове, за да успеят да постигнат този невероятен резултат, който е плашещо реалистичен. (Universal Pictures)
Пришълецът
6/16
Това, благодарение на което „Пишълецът“ изпъква сред останалите филми толкова много години след излизането си по кината, са няколкото примера на зрелищни спецефекти. Всички зрители остават поразени от сцената, в която пришълецът изскача от гърдите на един от членовете на екипажа. По-късно този пришълец тероризира останалите хора от екипа, и това е толкова реалистично, че предизвиква истинско чувство на страх в зрителите. (20th Century Fox)
Кой натопи Заека Роджър
7/16
Това не е първият филм, който показва комбинация от игрален филм и анимация. Но понякога не е важно кой е първи, а кой го прави най-добре. Макар че филмът излиза по кината преди почти 30 години, все още мнозина го смятат за най-впечатляващият пример на комбинация от игрален филм и анимация. (Buena Vista Pictures)
Метрополис
8/16
В общи линии „Метрополис“ е пионерът в снимането на миниатюри. Операторът Южен Шюфтан поставя началото на нещо, което по-късно е наречено „Процесът Шюфтан“: техника с огледала, която позволява на режисьора точно да представя миниатюри. Процесът е толкова революционен, че продължават да го използват и до днес във филми като „Властелинът на пръстените: Завръщането на краля“. (Paramount Pictures)
Десетте Божи заповеди
9/16
В годината на премиерата си този филм е най-скъпата лента в историята (сегашният еквивалент на бюджета му е $116 млн.) и се приема за голям успех или провал за Paramount Pictures. Снимките на Червено море отнемат шест месеца и 1,362,748 литра вода, за да се напълни резервоар с формата на буквата U. След това сцената се нанася върху поредица от изкуствено построени и реални снимачни площадки. (Paramount Pictures)
Бездната
10/16
От гледна точка на техниката на заснемане „Бездната“ се оказва методичен филм, който е много близо до „2001: Космическа одисея“. Макар че във филма има малко над минута CGI, снимачният метод чрез обхождане, който е използван в лентата, скоро се превръща в стандарт в Холивуд. (20th Century Fox)
Междузвездни войни: Епизод IV - Нова надежда
11/16
От гледна точна на спецефектите „Междузвездни войни“ е прекрасен филм. Макар че преработените нови версии значително подобряват по-слабите моменти от лентата, оригиналът въпреки това е много впечатляващ. (Walt Disney Studios)
Нещото
12/16
Ефектите във филма са концентрирани главно върху трансформирането на човека, или на друго създание, в нещо напълно различно. Подобно на „Американски върколак“, „Нещото“ пресъздава по съвършен начин този процес като нещо шокиращо ужасяващо. Подобно на „Мухата“, ефектите в „Нещото“ включват творчески интерпретации на това как се случват тези трансформации. (Universal Pictures)
Блейд Рънър
13/16
Филмът е пълен със спецефекти, но това почти не се забелязва. Началната сцена на Лос Анджелис е очевидно резултат от специални ефекти, но зрителите знаят това само защото са наясно, че такива гледки не съществуват в действителност. (Warner Brothers)
Джурасик Парк
14/16
Във времето, когато компютърно генерираните ефекти все още са били невероятно трудни за използване, се появява Стивън Спилбърг и показва, че с помощта на смесицата от аниматроника и дигитални ефекти е възможно да повярваме, че динозаврите наистина са бродили по Земята. (Universal Pictures)
2001: Космическа одисея
15/16
Представата на Кубрик за космоса не е перфектна, но той стига много по-близо до истинския космос от който и да било друг преди и след него. Революционните ефекти на „2001“ ви карат да вярвате, че гледате едно истинско приключение в открития космос. (MGM)
Терминатор 2: Денят на страшния съд
16/16
Благодарение на големия бюджет за специалните ефекти, който е много по-голям от сумата, с която разполагат повечето филми за една цяла продукция, Камерън и ILM създават нещо, което ясно показва, че бъдещето принадлежи на CGI. Може да пренебрегнете ролята на аниматрониката в „Терминатор 2“, но не е възможно да не оцените ролята на компютърно генерираните ефекти. (TriStar Pictures)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията