Наистина дразнещи филмови грешки от научна гледна точка
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
(Walt Disney Studios)
1/21
Обикновено филмите си позволяват големи свободи, когато става дума за наука, само в името на забавлението и зрелищността. Понякога това се отплаща, но друг път не. На какъв вид научни безсмислици сме били свидетели? Нека разберем.
Еднообразни планети (Walt Disney Studios)
2/21
Помислете за планетите от „Междузвездни войни“, които са „само лед“ или „само гора“. Нима никоя от тези планети няма по-топли и по-студени части? Стига де…
Компютрите на пришълците могат да бъдат хакнати от хората (20th Century Fox)
3/21
Веднага се сещаме за „Денят на независимостта“. Така и не успяхме да разберем как героят на Джеф Голдблум успява да зарази техниката на пришълците със създаден от човек компютърен вирус.
Бавно движещи се лазери (Walt Disney Studios)
4/21
Лазерните лъчи се движат със скоростта на светлината, защото в общи линии са светлина. И нямат вид на гигантски светещи стрели.
Силовите полета (Walt Disney Studios)
5/21
Лазерите са светлина. Всичко, което спира видимата светлина ще ги спре и могат да преминат през всичко, през което може да премине видимата светлина.
Звукът в космоса (Walt Disney Studios)
6/21
Знаете ли, че отличителният звук, който издават TIE fighters в „Междузвездни войни“ е звук от слон, смесен със звука на кола, която се движи по мокър път? Както и да е, това няма значение, защото не бихте могли да ги чуете в космоса.
Човешките батерии (Warner Bros.)
7/21
Филмът е базиран на идеята, че хората са използвани като вид електрически генератор. Това е просто невъзможно – те по-скоро биха имали нужда от повече енергия, за да останат живи, отколкото биха произвели.
Отскачане назад при стрелба (Golden Princess Film Production )
8/21
Да отскочите назад след като са ви простреляли? Няма как да се случи, защото куршумите не тежат много и летят с невероятна скорост.
Мъртви преди да се ударите в земята (Warner Bros.)
9/21
Всички тези кадри с хора, които падат с невероятна скорост, но внезапно се спасяват, хващайки се за въже или се спасяват благодарение на въже, което е завързано около кръста им – всички те са невъзможни. Ако внезапно се хванете за нещо по време на полет към земята, ръката ви ще се откъсне или гръбнакът ви ще счупи (в случай че сте вързани за кръста).
В космоса няма триене (Paramount Pictures)
10/21
Ако се придвижвате в космоса, няма да спрете веднага след като изключите двигателя, независимо какво твърдят в „Стар Трек IV: Пътуване към вкъщи“.
"ACCESS GRANTED"! (ДОСТЪПЪТ РАЗРЕШЕН) (NBC)
11/21
Някога виждали ли сте система или програма, която ви поздравява след като сте влезли, показвайки ви екран с надпис 'ACCESS GRANTED' (ДОСТЪПЪТ РАЗРЕШЕН)? Нито пък ние. Добре де, с изключение на филмите. Защото във филмите това се случва често.
Експлодиращи коли (Columbia Pictures/ Metro-Goldwyn-Mayer Pictures)
12/21
Колите почти никога не експлодират когато се разбиват. Според intuitor.com: „Страничните наблюдатели при автомобилни катастрофи често са толкова загрижени за експлозиите, че неоснователно излагат на опасност човекът с рана на гръбнака, като го издърпват от премазаната кола.“
Спомените на клонинга (20th Century Fox)
13/21
В „Пришълецът: Завръщането“ Рипли клонира спомените си от старото си аз. Това не е възможно да се случи, защото спомените ни не са част от нашето ДНК.
Подмяната на ДНК (Metro-Goldwyn-Mayer)
14/21
Злодеят в „Не умирай днес“ се подлага на „генетична терапия“ – подменя своето ДНК и променя външния си вид. Това е напълно невъзможно.
Супер увеличение (Tartan Films)
15/21
Ако увеличите даден елемент до момент, в който писелите напълно да изпълнят екрана, не е възможно картината да стане кристално ясна изведнъж.
Погрешното схващане за еволюцията (20th Century Fox)
16/21
Във филмите еволюцията е нещо добро - нещата стават по-добри и ще ни помогне да развием супер сили, помислете за Х-Мен. В действителност за еволюцията е нужно време – над стотици или милиони години. Мутациите са редки и в общи линии малки и почти винаги вредни.
Бързите пътувания (Walt Disney Studios)
17/21
В „Империята отвръща на удара“ сюжетът зависи от провала на системата за хипер скорост на Милениум Фалкон, което принуждава героите да пътуват от системата Хот ди системата Беспин със скорост, по-ниска от тази на светлината. Ако „по-ниска от светлината“ означава относително близка на светлината, това пътуване би отнело няколко години.
Голямото топене (20th Century Fox)
18/21
Според „След утрешния ден“ топенето на арктическите ледове би могло да спре Гълф Стрийм и да предизвика застудяване на определени части от атлантическото крайбрежие. И все пак това не би се случило за една нощ и няма да прилича на катастрофата от филма.
Грешката при „Мери Попинс“ (Buena Vista Distribution)
19/21
Това е нещо особено, червеношийката в „Мери Попинс“ е американска (Мери Попинс е в Лондон). Освен това и двете червеношийки, които си правят гнездо заедно са мъжки.
Пришълците са хора със странно изглеждащи чела (CBS)
20/21
Вече ни призлява от пришълци, които приличат на хора с изключение на странните лица.
Секс с пришълци (Paramount Pictures)
21/21
Ако смятаме за ужасяваща идеята да правим секс с най-близките ни по еволюция родственици, шимпанзетата, защо нямаме нищо против идеята капитан Кърк да се забавлява със сладурани от космоса?
(Walt Disney Studios)
1/21
Обикновено филмите си позволяват големи свободи, когато става дума за наука, само в името на забавлението и зрелищността. Понякога това се отплаща, но друг път не. На какъв вид научни безсмислици сме били свидетели? Нека разберем.
Еднообразни планети (Walt Disney Studios)
2/21
Помислете за планетите от „Междузвездни войни“, които са „само лед“ или „само гора“. Нима никоя от тези планети няма по-топли и по-студени части? Стига де…
Компютрите на пришълците могат да бъдат хакнати от хората (20th Century Fox)
3/21
Веднага се сещаме за „Денят на независимостта“. Така и не успяхме да разберем как героят на Джеф Голдблум успява да зарази техниката на пришълците със създаден от човек компютърен вирус.
Бавно движещи се лазери (Walt Disney Studios)
4/21
Лазерните лъчи се движат със скоростта на светлината, защото в общи линии са светлина. И нямат вид на гигантски светещи стрели.
Силовите полета (Walt Disney Studios)
5/21
Лазерите са светлина. Всичко, което спира видимата светлина ще ги спре и могат да преминат през всичко, през което може да премине видимата светлина.
Звукът в космоса (Walt Disney Studios)
6/21
Знаете ли, че отличителният звук, който издават TIE fighters в „Междузвездни войни“ е звук от слон, смесен със звука на кола, която се движи по мокър път? Както и да е, това няма значение, защото не бихте могли да ги чуете в космоса.
Човешките батерии (Warner Bros.)
7/21
Филмът е базиран на идеята, че хората са използвани като вид електрически генератор. Това е просто невъзможно – те по-скоро биха имали нужда от повече енергия, за да останат живи, отколкото биха произвели.
Отскачане назад при стрелба (Golden Princess Film Production )
8/21
Да отскочите назад след като са ви простреляли? Няма как да се случи, защото куршумите не тежат много и летят с невероятна скорост.
Мъртви преди да се ударите в земята (Warner Bros.)
9/21
Всички тези кадри с хора, които падат с невероятна скорост, но внезапно се спасяват, хващайки се за въже или се спасяват благодарение на въже, което е завързано около кръста им – всички те са невъзможни. Ако внезапно се хванете за нещо по време на полет към земята, ръката ви ще се откъсне или гръбнакът ви ще счупи (в случай че сте вързани за кръста).
В космоса няма триене (Paramount Pictures)
10/21
Ако се придвижвате в космоса, няма да спрете веднага след като изключите двигателя, независимо какво твърдят в „Стар Трек IV: Пътуване към вкъщи“.
"ACCESS GRANTED"! (ДОСТЪПЪТ РАЗРЕШЕН) (NBC)
11/21
Някога виждали ли сте система или програма, която ви поздравява след като сте влезли, показвайки ви екран с надпис 'ACCESS GRANTED' (ДОСТЪПЪТ РАЗРЕШЕН)? Нито пък ние. Добре де, с изключение на филмите. Защото във филмите това се случва често.
Експлодиращи коли (Columbia Pictures/ Metro-Goldwyn-Mayer Pictures)
12/21
Колите почти никога не експлодират когато се разбиват. Според intuitor.com: „Страничните наблюдатели при автомобилни катастрофи често са толкова загрижени за експлозиите, че неоснователно излагат на опасност човекът с рана на гръбнака, като го издърпват от премазаната кола.“
Спомените на клонинга (20th Century Fox)
13/21
В „Пришълецът: Завръщането“ Рипли клонира спомените си от старото си аз. Това не е възможно да се случи, защото спомените ни не са част от нашето ДНК.
Подмяната на ДНК (Metro-Goldwyn-Mayer)
14/21
Злодеят в „Не умирай днес“ се подлага на „генетична терапия“ – подменя своето ДНК и променя външния си вид. Това е напълно невъзможно.
Супер увеличение (Tartan Films)
15/21
Ако увеличите даден елемент до момент, в който писелите напълно да изпълнят екрана, не е възможно картината да стане кристално ясна изведнъж.
Погрешното схващане за еволюцията (20th Century Fox)
16/21
Във филмите еволюцията е нещо добро - нещата стават по-добри и ще ни помогне да развием супер сили, помислете за Х-Мен. В действителност за еволюцията е нужно време – над стотици или милиони години. Мутациите са редки и в общи линии малки и почти винаги вредни.
Бързите пътувания (Walt Disney Studios)
17/21
В „Империята отвръща на удара“ сюжетът зависи от провала на системата за хипер скорост на Милениум Фалкон, което принуждава героите да пътуват от системата Хот ди системата Беспин със скорост, по-ниска от тази на светлината. Ако „по-ниска от светлината“ означава относително близка на светлината, това пътуване би отнело няколко години.
Голямото топене (20th Century Fox)
18/21
Според „След утрешния ден“ топенето на арктическите ледове би могло да спре Гълф Стрийм и да предизвика застудяване на определени части от атлантическото крайбрежие. И все пак това не би се случило за една нощ и няма да прилича на катастрофата от филма.
Грешката при „Мери Попинс“ (Buena Vista Distribution)
19/21
Това е нещо особено, червеношийката в „Мери Попинс“ е американска (Мери Попинс е в Лондон). Освен това и двете червеношийки, които си правят гнездо заедно са мъжки.
Пришълците са хора със странно изглеждащи чела (CBS)
20/21
Вече ни призлява от пришълци, които приличат на хора с изключение на странните лица.
Секс с пришълци (Paramount Pictures)
21/21
Ако смятаме за ужасяваща идеята да правим секс с най-близките ни по еволюция родственици, шимпанзетата, защо нямаме нищо против идеята капитан Кърк да се забавлява със сладурани от космоса?
Повече подобни галерии
Обратно към галерията