10 неща, които ще откриете във всеки филм на Тарантино
Повече подобни галерии
Обратно към галерията
1/11
Всяка премиера на филм на Куентин Тарантино е голямо събитие. Това е защото след „Криминале“ всеки един от филмите му е истински шедьовър, който предефинира жанрове и отговаря на невероятно високи стандарти по отношение на забавление и режисьорски талант. (Miramax)
Отмъщение
2/11
Буч се разправя със Зед, Булката, която си отмъщава на Бил, Джанго и робовладелците, Шашана и партньорът ѝ, които изгарят киното, или гадните колипета, които правят Адолф Хитлер на кайма – трудно е да не забележим, че Тарантино е вманиачен на тема отмъщение и просто не може да направи филм без тази тема. (Miramax Films)
Брутално насилие
3/11
Според Тарантино отмъщението се сервира най-добре с насилие. В голяма част от случаите филмите му не са за хора със слаби сърца. Защото в тях много често има сцени с крайно, естетизирано насилие (според режисьора, това е едно от страхотните неща в киното), а според някои, дори възхвалявано насилие. Само си помислете за моменти като клането на „Лудите 88“, престрелките в „Джанго“ или екзекуцията на Хитлер в „Гадни копилета“. (Miramax Films/ Columbia Pictures)
Камео роля на Тарантино
4/11
Куентин обича да се появява в собствените си филми, на заден план в повече или по-малко значими роли. Примери? Той е барманът в „Бибрутално“, Винс и Джулс от „Криминале“ носят точно на Тарантино мъртвеца, той е и един от „Глутница кучета“ (г-н Кафяв). Той е и първият скалпиран нацист в „Гадни копилета“. (Miramax Films/ Dimension Films)
Кадри от гледна точка на жертвата, която е в багажника или през гюрука на колата
5/11
Независимо дали камерата наблюдава нашите герои вътре в багажник на кола („Криминале“, „Джаки Браун“, „Глутница кучета“), през гюрука („Бубрутално“), или от гледна точка на жертвата, която убиват или измъчват („Гадни копилета“) – в лентите на Тарантино задължително има кадър от гледната точка на жертвата. (Miramax Films/ Universal Pictures)
Фетиш към краката
6/11
Той е там, скрит по един, или друг начин, във всеки един филм на Тарантино. Замислете се за сцената, в която Ланда обува обувка на Хамерсмарк, за да види дали му става, или за разговора за посланието, оставено с крака в „Криминале“, или за безбройните кадри с крака в „Бибрутално“. В „От здрач до зори“ има сцена, в която Куентин пие текила от крака на Хейк – само това е достатъчно красноречиво… и списъкът продължава. (Dimension Films/ Universal Pictures)
Мъчение
7/11
Друг начин за показване на крайно насилие са често срещаните сцени с мъчения – като тази, в която Зед залавя Буч и Марселъс, известната сцена, в която Майкъл Медсен измъчва ченге, изрязвайки му ухото, Ланда измъчва жертвите си по най-различни начини (и физически, и психически) или когато изгарят жива Черната мамба. Списъкът е безкраен. (Miramax Films)
Сцени в бар/ ресторант/ кафене
8/11
Това е страхотно място за раздумка, което дава възможност на таланта на Куентин да превърне злободневни разговори в най-забавните диалози в историята на киното (помислете за аргумента на Джулс да не яде свинско месо). Той обича да използва тази своя запазена марка при изграждане на конфликт като този с Хъни Бъни в „Криминале“ или при Хуго Щиглиц, Хикокс и фон Хамерсмарк в „Гадни копилета“. (Universal Pictures/ Dimension Films/ Miramax Films)
Сцена в кола
9/11
Разговор в автомобила или сцена с шофиране в лентите на Тарантино е нещо задължително. Помислете: легендарният диалог за хамбургерите от „Криминале“, разговорът за разликата между белите и чернокожите жени в „Глутница кучета“, или съкрушителният монолог на Булката. (Miramax Films)
Анекдот
10/11
Тъй като филмите на Тарантино са богати на диалози и паметни реплики, не е изненадващо, че той обича да включва малки анекдоти в тях. Кои помним най-ясно? Ами, може би историята за часовника от „Криминале“, историята на г-н Розов за това как се е натъкнал на ченгето и „мъжът, на който му залепили „инструмента“ за корема“ от „Глутница кучета“. (Miramax Films)
Черно и бяло
11/11
Може би тази запазена марка на Тарантино не е толкова перверзна, колкото предходните, но все пак Куентин много обича да прави части от филмите си така, че да приличат на стара холивудска класика, като ги снима в черно и бяло. Помислете за монолога на Булката от „Убий Бил“ (или ретроспекцията в църквата), началото на втората част от „Бибрутално“ или филмът на Шошана в „Гадни копилета“. (Miramax Films)
1/11
Всяка премиера на филм на Куентин Тарантино е голямо събитие. Това е защото след „Криминале“ всеки един от филмите му е истински шедьовър, който предефинира жанрове и отговаря на невероятно високи стандарти по отношение на забавление и режисьорски талант. (Miramax)
Отмъщение
2/11
Буч се разправя със Зед, Булката, която си отмъщава на Бил, Джанго и робовладелците, Шашана и партньорът ѝ, които изгарят киното, или гадните колипета, които правят Адолф Хитлер на кайма – трудно е да не забележим, че Тарантино е вманиачен на тема отмъщение и просто не може да направи филм без тази тема. (Miramax Films)
Брутално насилие
3/11
Според Тарантино отмъщението се сервира най-добре с насилие. В голяма част от случаите филмите му не са за хора със слаби сърца. Защото в тях много често има сцени с крайно, естетизирано насилие (според режисьора, това е едно от страхотните неща в киното), а според някои, дори възхвалявано насилие. Само си помислете за моменти като клането на „Лудите 88“, престрелките в „Джанго“ или екзекуцията на Хитлер в „Гадни копилета“. (Miramax Films/ Columbia Pictures)
Камео роля на Тарантино
4/11
Куентин обича да се появява в собствените си филми, на заден план в повече или по-малко значими роли. Примери? Той е барманът в „Бибрутално“, Винс и Джулс от „Криминале“ носят точно на Тарантино мъртвеца, той е и един от „Глутница кучета“ (г-н Кафяв). Той е и първият скалпиран нацист в „Гадни копилета“. (Miramax Films/ Dimension Films)
Кадри от гледна точка на жертвата, която е в багажника или през гюрука на колата
5/11
Независимо дали камерата наблюдава нашите герои вътре в багажник на кола („Криминале“, „Джаки Браун“, „Глутница кучета“), през гюрука („Бубрутално“), или от гледна точка на жертвата, която убиват или измъчват („Гадни копилета“) – в лентите на Тарантино задължително има кадър от гледната точка на жертвата. (Miramax Films/ Universal Pictures)
Фетиш към краката
6/11
Той е там, скрит по един, или друг начин, във всеки един филм на Тарантино. Замислете се за сцената, в която Ланда обува обувка на Хамерсмарк, за да види дали му става, или за разговора за посланието, оставено с крака в „Криминале“, или за безбройните кадри с крака в „Бибрутално“. В „От здрач до зори“ има сцена, в която Куентин пие текила от крака на Хейк – само това е достатъчно красноречиво… и списъкът продължава. (Dimension Films/ Universal Pictures)
Мъчение
7/11
Друг начин за показване на крайно насилие са често срещаните сцени с мъчения – като тази, в която Зед залавя Буч и Марселъс, известната сцена, в която Майкъл Медсен измъчва ченге, изрязвайки му ухото, Ланда измъчва жертвите си по най-различни начини (и физически, и психически) или когато изгарят жива Черната мамба. Списъкът е безкраен. (Miramax Films)
Сцени в бар/ ресторант/ кафене
8/11
Това е страхотно място за раздумка, което дава възможност на таланта на Куентин да превърне злободневни разговори в най-забавните диалози в историята на киното (помислете за аргумента на Джулс да не яде свинско месо). Той обича да използва тази своя запазена марка при изграждане на конфликт като този с Хъни Бъни в „Криминале“ или при Хуго Щиглиц, Хикокс и фон Хамерсмарк в „Гадни копилета“. (Universal Pictures/ Dimension Films/ Miramax Films)
Сцена в кола
9/11
Разговор в автомобила или сцена с шофиране в лентите на Тарантино е нещо задължително. Помислете: легендарният диалог за хамбургерите от „Криминале“, разговорът за разликата между белите и чернокожите жени в „Глутница кучета“, или съкрушителният монолог на Булката. (Miramax Films)
Анекдот
10/11
Тъй като филмите на Тарантино са богати на диалози и паметни реплики, не е изненадващо, че той обича да включва малки анекдоти в тях. Кои помним най-ясно? Ами, може би историята за часовника от „Криминале“, историята на г-н Розов за това как се е натъкнал на ченгето и „мъжът, на който му залепили „инструмента“ за корема“ от „Глутница кучета“. (Miramax Films)
Черно и бяло
11/11
Може би тази запазена марка на Тарантино не е толкова перверзна, колкото предходните, но все пак Куентин много обича да прави части от филмите си така, че да приличат на стара холивудска класика, като ги снима в черно и бяло. Помислете за монолога на Булката от „Убий Бил“ (или ретроспекцията в църквата), началото на втората част от „Бибрутално“ или филмът на Шошана в „Гадни копилета“. (Miramax Films)
Повече подобни галерии
Обратно към галерията